Help, bij de SEO zagen ze 2 vaten ipv 3 ??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door naatje218, 30 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Ik heb vrijdag onze 20 weken echo gehad (was 21.1 weken).. Alles was hartstikke goed en ons meisje lijkt in goede gezondheid.. We waren klaar met de echo alleen kon ze het aangezicht niet zien en de navelstreng.. Na lang zoeken kwam ze erachter dat de navelstreng maar 2 vaten heeft. Ze is er ook weer niet 100 procent van overtuigd!!

Maar ze heeft gelijk met het Erasmus gebeld en die willen dat ik woensdag gelijk voor een guo kom?! Omdat ik al over de 21 weken ben?!

Ze gaf aan dat het een groeiachterstand kan geven en hart en nierafwijkingen.. Maar hart en nieren zijn in orde.. Ook gaf ze aan dat het voorkomt bij trisomie 21 ofwel down?

Mijn wereld storte in en ik weet niet wat ik moet verwachten woensdag?

Groetjes naatje

2. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Pppffff wat een onzekerheid.
    Ik heb er geen ervaring mee maar wil je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat ze het verkeerd hebben gezien en dat je woensdag een goede uitslag krijgt.

3. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Jemig, wat een stress voor jullie! Ik heb er zelf geen ervaring mee maar weet wel dat het wel eens voorkomt en dat het ook zo kan zijn dat er niets aan de hand is. Iemand die ik ken had dat ook en uiteindelijk was het kindje prima in orde. Ik was trouwens erg te spreken over de guo in het Erasmus, erg bekwame mensen. Ik hoop dat ze je woensdag gerust kunnen stellen!

4. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel succes, hopelijk krijg je snel goed nieuws te horen en kan je weer verder genieten van je zwangerschap!!

Liefs

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Hopelijk krijg je woensdag goed nieuws..

En kennis had het ook, maar daar was verder niks aan de hand. Ze hebben vooral de groei van de kleine extra in de gaten gehouden. Maar de kleine bleef zich goed ontwikkelen. En verder gezond geboren. Dus het hoeft geen probleem te zijn. .

6. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    hoi,
    Hier nog iemand met een kindje met een 2-vatige navelstreng. Wij zijn ook voor een GUO geweest en daarop was verder niets ernstigs te zien, hart en nieren waren goed en met 32 weken krijgen we een groeiecho omdat er een mogelijkheid is dat de groei stagneerd, de arts vertelde dat dat echt lang niet altijd het geval was en er ook 8 of 9 ponders geboren worden met een 2vatige navelstreng. een vriendin van mij is verloskundige en heeft altijd gezonde kindjes gezien.

ook ik ging googelen, dat is niet handig, inderdaad trisomie 13 en 18 en down komt wel eens voor. Ik was ook erg ongerust ook al had de arts bij de eerste echo al gezegt dat de nieren en het hartje goed waren en dat ik gewoon moest gaan genieten, 3 dagen later zei de arts van de GUO hetzelfde, alles zag er goed uit. Dus ik ben nu eigenlijk even ver als alle andere vrouwen na een 20 weken echo, garantie op een gezond kind krijg je nooit, ik werk zelf in de gehandicaptenzorg en het zit toch wel erg in mijn achterhoofd. Toch zouden bij de meeste kinderen waarmee ik werk ook met een 20wekenecho niets te zien zijn geweest (autisme, epilepsie, etc).

Ik snap dat je ongerust bent, dat was ik ook, en natuurlijk nog steeds wel eens op momenten, dat hoort bij een zwangerschap lijkt mij.

Ik kan je denk ik niet echt helpen om geruster te worden, dat wordt je waarschijnlijk pas na de GUO ;)

7. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Bedankt voor jullie berichten!! Ik kan niet wachten tot het woensdag is, pfff wat kunnen dagen lang duren!! Ik hou jullie op de hoogte..

Groetjes naatje

8. Naatje, als de organen er goed uitzagen op de SEO dan zegt het niets dat er 2 vaten in de navelstreng zaten. Dat komt nog best vaak voor. Je krijgt dan altijd een GUO zodat ze alles extra goed controleren. Dat je op korte termijn moet komen is niet alleen vanwege de termijn maar zodat je ook niet te lang in onrust hoeft te zitten.

Mijn laatste zwangerschap had ik ook maar 2 vaten in de navelstreng, maar daarentegen kon je gelijk zien dat er dus een nierprobleem was.

Zou me niet zoveel zorgen maken. Echt, als de organen er goed uitzien dan betekent het niet dat er maar 2 vaten in zitten.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

oke down hoort hier NIET bij. het is ook al bewezen dat het niet vaker voorkomt bij downkindjes dan bij gewone zwangerschappen het is dan ook gewoon 1%
    dus even botweg gezegd per jaar worden er 600 downkindjes geboren 6 daarvan hebben een sua.
    de kindjes zonder afwijking (bedoel het anders maar ik weet niet goed hoe ik het neer moet zetten) zijn er 200.000 geboren dan zijn er 2000 met een sua.(aantallen zijn geschat)

bij 25% van de sua's is er daadwerkelijksprake van een afwijking. dit kan varieren van een lichte groeiachterstand tot een hartafwijking.

1 op de 100 baby's heeft een sua dus het is een vrij vaak voorkomende "afwijking" omdat het in verband KAN staan met een hart of nier afwijking sturen ze je door voor een guo zodat het extra goed gecontroleerd word.(guo is gewoon van betere kwaliteit als een seo)

hie ook een kutzwangerschap gehad juist door alle spookverhalen en verhalen waar geen klap van klopt!

hier is ze ondertussen geboren geen achterstand geen afwijkingen gewoon een perfect gezond kindje.

10. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Oooo bedankt voor jullie rustgevende berichten!! Ik moet morgen om 12 uur en zodra ik wat weet zet ik het hier neer!!!

11. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Naatje,

Hoe was het gegaan op het ziekenhuis? Weet je al iets meer? Ik hoop op goed nieuws.

Liefs

12. belgischemama

belgischemama Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.614
    0
    0
    kennis van mij dit ook ad hand,voorlopig was alles goed maar ze gingen idd de groei goed opvolgen

13. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Vrienden van ons hadden ook 2 vaten en hebben een heerlijk gezond ventje gekregen. Hoop dat alles straks helemaal gezond blijkt te zijn!

14. naatje218

naatje218 Actief lid

21 jul 2007
    259
    0
    0
    Heb de echo gehad en met ons meisje lijkt alles in orde ondanks de 2 vaten in de navelstreng!! Het is nu idd dat ze vanaf 30 weken groeiecho's gaan maken..

We zijn heel erg opgelucht en kunnen weer gaan genieten vd zwangerschap!!

Gr. Naatje

15. Gelukkig maar. Geniet er van!

16. Eef5

Eef5 Actief lid

28 jul 2011
    320
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een fijn nieuws!!! Geniet er maar van!!

Liefs

Deel Deze Pagina