Eczeem - allergie

Discussion in 'Voeding' started by Salapio, Feb 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Mirre heeft erg veel last van eczeem de laatste tijd. Ik dacht eerst (en ook de HA) >> door koude weer (ik heb er zelf ook last van). En door het doorkomen van tandjes/kiezen.

Maar het is echt zo erg ... ik heb een foto in mn album. Ik maak me echt een beetje zorgen. Zou het niet toch een allergie zijn (KMA)? Ik heb niet het gevoel dat dat zo is. Ze is ook niet benauwd.

Wel heeft ze soms oprispingen (zurig), spugen doet ze eigenlijk nooit (heeeeel soms een ouderwets mondje teruggeven na megamelkdrinken sochtends).

Wat denken jullie: gewoon doorgaan met smeren (vaseline met cematomacrogol [oid] en calendulan stipium) of voor de 3e keer in 2 weken naar de HA?

2. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Heh meid toch! Gedsie! Das echt niet fijn lijkt me!
    Ik zou lekker smeren maar ook zeker even naar de huisarts gaan hoor ;)!

Succes!

3. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Waar heeft ze het zitten? Overal of alleen op haar rug?

Anders mss een allergie/overgevoeligheid voor je wasmiddel of wasverzachter?

4. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Vooral op haar rug, nek en armen (rondom elleboog). Sinds gisteren ook op haar benen (maar daar alleen pukkeltjes) en beetje op haar billetjes.

Heb zelf ook wel gedacht aan wasmiddel. Maar we hebben haar hele leven al hetzelfde wasmiddel (gebruiken nooit wasverzachter)

5. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Tsja, moeilijk. Het kan natuurlijk van alles zijn. Mss toch nog maar een tochtje naar de ha inderdaad en proberen om een doorverwijzing te krijgen naar de dermatoloog in het zkh?

Zou zelf denken dat als het een voedingsallergie of -intolerantie was, ze dan overal last zou moeten hebben.

Anders zou je bijvoorbeeld eens neutral wasmiddel kunnen proberen?

Hoop voor je dat het niets blijkt te zijn en weer overgaat... het is wel vervelend die eczeem (zelf tot m'n 18e last van gehad :()

6. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Misschien dat de samenstelling van het wasmiddel is veranderd? Je kunt er altijd een belletje aan wagen naar de producent..

7. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Goed idee :)

8. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Dat ziet er naar uit! Ik zou zeker weer naar de huisarts gaan als ik jou was. Mirre heeft er zeker veel last van?
    Goed insmeren met vaseline cematogrol, maar dat zorgt er alleen voor dat de huid vet blijft.
    Bij mijn dochtertje heb ik tijdelijk hormoonzalf gebruikt via een fijn schema, waardoor je eerst iedere dag smeert en het daarna langzaam afbouwt. De huid komt dan tot rust. Bij mijn dochter is het daarna is het niet weer terug gekomen.

9. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    En zag dat er ook zo naar uit?

10. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Ja. Op de buik en op de rug.
    Yara heeft wel voedselallergien, ik denk dat het de trigger is geweest voor haar eczeem. Op een gegeven moment komt je in een vicieuze cirkel terecht waarin de huid zich niet goed hersteld. Dan heb je ook kans op ontstekingen e.d.
    We zijn in het ziekenhuis van Zwolle op een 'jeukconsult' geweest, waarin een verpleegkundige alles heel goed heeft uitgelegd.
    Wie weet kan je zoiets voorleggen aan je huisarts?

11. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    In mijn optiek moet je hier echt mee naar de HA ,vas.cetomacrogol is gewoon niet de oplossing voor Mirre. Goed vet houden is bij eczeem prima,maar in geval van Mirre is het echt niet afdoende zoals ik op de foto kan zien.

Als het om vastgestelde eczeem gaat dan kan je eventueel bij een kinderdieeetist laten uitzoeken waar het in zit.
    Komt er in de familie copd/astma achtige aandoeningen voor? Komt eczeem sowieso voor? dan is goed om je door te laten verwijzen naar een dermatoloog.

12. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voedselallergie dus ... pfff ... ben ik toch wel een beetje bang voor hoor. Of moet je dat ook echt duidelijk aan andere dingen merken?

13. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Voedselallergie kan zich in heel veel dingen uiten, niet alleen in huidklachten maar ook in:krampen,braken, sterk ruikende ontlasting,hangerigheid,huilen enz enz.

14. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Jan gaat morgen naar de HA met Mirre.

Aan alle kanten komt er eczeem voor (ik, mn zus, mn schoonmoeder, schoonzus). Mn schoonmoeder heeft een hele heftige schaaldierenallergie, mn neefje misschien KMA (niet heftig iig).

Ons CB heeft een eigen dietiste ...

Zal Jan instrueren om te vragen om doorverwijzing naar dermatoloog ...

Ik ga nu het 'recept' voor zijden rompertjes op de bus doen. Hopelijk is dat ook prettiger voor Mirre.

15. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Behalve soms oprispingen ... gelukkig geen last van de bovenstaande dingen ...

16. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Dikke knuffel voor je meisje ;)!
    Fijn dat jullie (nouja papa dan) morgen even met haar naar de huisarts kunnen!

17. Salapio

Salapio VIP lid

Jan 15, 2007
    13,917
    0
    0
    Zuid-Holland
    *sniksniksnik*

Wat een lieverds zijn jullie toch!

18. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ik doe er nog maar een dikke knuffel voor mama bij ook ;)!

19. boni001

boni001 VIP lid

Mar 1, 2008
    6,548
    0
    36
    Twente
    Succes morgen bij de HA. Hoop dat jullie er verder mee komen en dat die doorverwijzing er komt.

20. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hoe is het gegaan bij de huisarts? Heb je een doorverwijzing voor de dermatoloog gekregen?

Ik vond vandaag wat aantekeningen terug van het jeukconsult. Ik was/ben nooit zo'n voorstander van hormoonzalf, maar met het smeerschema dat we via haar ontvingen is het wel heel goed gegaan.
    Ook las ik over die vicieuze cirkel waarin je beland als een kindje eenmaal flink eczeem heeft. Door de jeuk en onrust krijgt een kindje meer stress en juist die stresshormonen zorgen er weer voor dat het eczeem erger wordt.

Nou ja, ik hoop dat je een doorverwijzing hebt en verder wordt geholpen!

Share This Page