Hey dames.. Ik heb gisteren dus de VK gebeld omdat ik al een tijdje me niet meer 100% voelde. Sinds een maand zie ik flitsen en sterretjes, en sinds ongeveer 2 weken had ik een heel naar gevoel in m'n bovenbuik, heel gespannend en pijnlijk en met name rechtsboven, vlak onder m'n rechterborst voel ik een hele nare druk. Na wat advies gevraagd te hebben toch maar de praktijk gebeld dus. Ik moest direct langskomen. Bloeddruk was 140/80, 140/90 Net op 't randje zeiden ze, maar het is niet veel te hoog. Hartslag van de beeb was godzijdank helemaal prima, alleen werden er blijkbaar wel eiwtten in m'n urine gevonden. De VK dus het ziekenhuis gebeld en gezegd dat ik "plusplus" had. (+2 dus neem ik aan) In het ziekenhuis echter was dit opeens weer +1. Maar dat kon zijn omdat ik daarvoor al een paar keer had geplast ofzo.. Heel vaag allemaal. Bloed is onderzocht, was goed. Urine was ook goed zeiden ze later (begrijp er echt niks meer van) maar die pijn in mn bovenbuik.. Ik word er echt helemaal krankzinnig van. Vandaag is het ook pijnlijker als eerst. Maar even dus voor mijn begrip.. Moet ik nou serieus nog 8 weken met deze bijna ondragelijke pijn rondlopen?! Ik weet gewoon niet wat ik moet verwachten, zie 't ff helemaal niet meer zitten.. Heb alleen maar huilbuien vandaag. Zijn er misschien vrouwen die hier iets van ervaring mee hebben? Met dus zo'n "lichte vorm" van pre-eclampsie maar dat ze dus toch nog zo lang met zoveel pijn hebben moeten zitten? Naja.. heel veel liefs xxx Iris Ps: Morgen om 11 uur heb ik weer een afspraak voor controle voor m'n bloeddruk en hopelijk urine. Ik zal wel even flink wat vragen afvuren morgen..
Sorry hier het zelfde verhaal en ben nu 40,3 weken sorry. Wel veel controles gehad. Dus niet echt positief. Je mag wel paracetamol nemen dat doe ik vaak 's avonds kan ik nog een beetje slapen Sterkte Groetjes kim
Ben allergisch voor paracetamol.. Kan alleen maar tegen aspirine, maar dat mag ik niet omdat dat slecht is ofzo.. Dan dus ibuprofen maar dat schijnt ook weer slecht te zijn voor je bloeddruk.. Schiet lekker op he, Ieder geval bedankt voor je antwoord! liefss xxx
Meid wat vervelend voor je! Ik heb er geen ervaring mee, maar wil je wel veel sterkte wensen. Ik hoop dat je er goed doorkomt de laatste weken. Meid sterkte! Liefs
He wat rot dit! Morgen vooral heel veel vragen stellen! Ik loop al sinds week 26 tegen zwangerschapsvergiftiging aan te hikken, maar steeds net niet (gelukkig!), dus steeds een + in de urine, steeds een (voor mij) wat hogere bloeddruk, misselijkheid etc. Maar moet dus nu wel verplichte rust nemen. Die pijn lijkt me niet normaal en is vaak een duidelijk signaal, daar moeten ze echt beter naar gaan kijken. voel je je kindje steeds wel goed bewegen? zwangerschapsvergiftiging is ernstig en moet je niet onderschatten, dus neem héél veel rust en drink veel en stel morgen al je vragen! Sterkte morgen!
Ik las gisteren je berichtje, maar heb er zelf helemaal geen ervaring mee, maar herkende je klachten wel. Ik heb meteen gebeld naar de gyn. en kon vandaag komen. Mijn bloeddruk was ook 140/90 (ik vond het zelf nog wel meevallen). Ze hebben bloed afgenomen en gaan mijn urine testen. Morgen moet ik om 9.20 uur terug komen, dan hebben ze de uitslag en wordt mijn bloeddruk weer opgemeten. Ik ben benieuwd.....ik hoop dat ik geen zwangerschapsvergifiging heb en zeker niet zo vroeg al....even afwachten. Het verschil is wel dat ik bekend ben met hoge bloeddruk en al medicijnen gebruik. Ik hoop dat je bloeddruk morgen goed is en dat je eiwitten in je urine ook verminderd zijn. Je zit toch steeds in spanning.
Jeetje wat een narigheid... Ikzelf heb 2 x pre-eclampsie gehad. Na doorsturen vanuit de VK (idd te hoge onderdruk en 2 + op de urine test) ben ik direct 2 keer opgenomen geweest (en de dag erna starten met inleiden), adhv de bloeddruk, bloed en urine uitslagen en het feit dat ik bij beiden de 37 weken al gepasseerd was en ze dan geen enkel risico meer nemen hier in t ziekenhuis. Goed op de klachten blijven letten. Wel geruststellend dat tot nu toe de uitslagen positief zijn, maar blijf allert het kan ineens omslaan! Sterkte!
Hey meid, vooral de gyn bellen. Veel pijn in je buik hoort bij HELLP, het is een teken dat je lever beschadigd raakt Iki ben met 33 weken met die pijn opgenomen en binnen 6 dagen bevallen van een lieve zoon. De pijn komt en gaat want HELLP gaat in golfbewegingen. Heb zelf 2 keer een leveraaanval gehad en vond het vergelijkbaar met weeenpijn (de zwaardere weeen dan). Ben uiterst voorzichtg en bel de gyn! mag me ook altijd pb-en over dit tipic.
Ik zou als ik jou was benadrukken hoeveel pijn je hebt en om een oplossing vragen. Ik weet niet wat normaal jouw bloeddruk is? Ik heb de laatste periode van mijn zwangerschap een hoge bloeddruk gehad. Minimaal 140/90 of 150/95. En soms ook 160/110. Ik moet zeggen dat ik wel veel misselijk was, maar dat had ik de hele zwangerschap al. En drukkend gevoel had ik af en toe. Heb erg vaak onderzoeken gehad: bloed prikken, urine inleveren, aan de CTG en half uur bloeddruk meten. Mijn urine en bloed waren elke keer goed en kon ik weer naar huis (om de elke volgend bezoek weer die onderzoeken te krijgen, want bij elke controle was mijn bloeddruk te hoog). Pas aan het eind vonden ze eiwit in mijn urine en waren de waarden van mijn bloed ook afwijkend. Toen kreeg ik medicijnen en het bericht dat ze wilden inleiden. Gelukkig begon de nacht voor het inleiden de bevalling vanzelf. Kun je geen medicijnen krijgen tegen de hoge bloeddruk? Aangezien je daardoor die pijn hebt? Ik zou het in ieder geval even navragen. En als je klachten hebt, wel telkens melden hoor! Het kan zo maar opeens ernstig zijn..
Ik heb zwangerschapsvergiftiging gekregen en dag na de bevalling van onze tweeling. Het deed echt superveel pijn onder de borst inderdaad. De lever is dat..... Vondt het ook vergelijkbaar met heftige weeën. Ik had een bloeddruk van 150/110 die dag en heb daardoor nog een week in het zkh moeten liggen. We moesten blij zijn dat onze tweeling er was anders had het misschien heel anders af kunnen lopen. Je moet het zeker niet onderschatten want het is best gevaarlijk voor moeder en kind. Als je het niet vetrouwd gelijk bellen meid.
hoi, Absoluut aan de bel trekken bij de gynaecoloog ,desnoods ga je gewoon naar het ziekenhuis desnoods zonder advies van je verloskundige . Heb zelf pre eclapsie gehad , met dreigende eclampsie . (insulten) Bloedruk van 180/130 ( met medicatie ) nacht op de ic gelegen etc etc Ik zal je het hele verhaal besparen ,maar mijn advies is als je iets vermoed en je voelt je er niet prettig bij ...... onderneem actie , pre eclampsie , eclampsie en hellp zijn gevaarlijk voor je . ps ivm banner : (onze mees is niet overleden ten gevolgen van de pre eclampsie )( vlinders vanaf 25 weken .) Doe rustig aan en luister naar je lichaam ! grtoetjes edith
Hey meiden, bedankt voor alle reacties.. Zometeen om 11:00 dus de controle, zal even flink wat vragen stellen.. Heb me de hele nacht weer zorgen zitten maken, pff bah. Moest vannacht plassen, kijk ik om zie ik een heel raar hoopje schuim liggen.. Nouja oke.. Vannochtend dus weer precies hetzelfde! Heb ik echt nog nooit gehad.. Ook maar even melden dus.. Bedankt en heel veel liefs! xxxx
hey meiden, bloeddruk loopt toch langzaam op. onderdruk was eerst continu 80, vannnochtend 135/85 en nu 140/85. Ook zijn mn reflexen getest en die vonden ze te levendig,, dus voornamelijk ter observatie moet ik een nacht in het zh blijven. baal ik wel van maargoed, is ff niet anders. liefs xxx
ooh ben blij van je te horen,had al het vermoeden dat je opgenomen was omdat je vanaf vanochtend niet meer online was. Joh beter opgenomen als thuis en volledige hellp ontwikkelen. Neem je rust, laat je bedienen, goed eten morgen ochtend . dat vond ik het prettigst van het ziekenhuis, je broodjes s'ochtends worden voor gereden.. en kiezen maar.vla erbij??? O een tip, als je meer dorst hebt als dat ze brengen, vraag een kan limonade voor op je nachtkastje. Succes met je nact ziekenhuis
Nou sterkte hoor, tis idd balen, maar beter zo! Lekker rustig aan doen en hopelijk trekt het wat bij. groetjes
Ben blij dat ze je opgenomen hebben. Is niet leuk maar wel het beste! Zoals ook door anderen gezegd is het erg gevaarlijk... Hoop echter dat het hierbij blijft en je snel naar huis kunt. Maar mocht het erger worden waardoor je langer moet blijven / danwel vroeggeboorte dreigt: zorg dat je een rondleiding op de couveuseafdeling krijgt (in rolstoel of bed). Dit heeft mij erg geholpen! Hierdoor wist ik na de bevalling waar mijn zoon verbleef,
Is zeker balen, ik vond het ook niet leuk toen ik opgenomen werd. Maar het is het beste voor jouw gezondheid en die van de kleine. Ben benieuwd hoe het er morgen voor staat, hopelijk wat beter. Lijkt me dat ze jou dan sowieso wel medicijnen gaan geven als het zo blijft, of niet?
Sterkte, ziekenhuis is helemaal niet leuk, maar nu voor jou en je kindje wle de plek om te zijn. Hopelijk zijn je bloedwaardes goed en stabileer je gauw! Lieve groet, Selma
@ Sabse Gezien haar bloedwaarden en termijn lijkt me inderdaad dat ze bloeddrukverlagers en longrijping zal krijgen... maar je weet maar nooit! Als ik soms hoor hoe mensen toch naar huis moeten... val ik letterlijk van mijn stoel!