help, bijen!

Discussie in 'De lounge' gestart door kikker2, 28 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    We hebben boven openslaande deuren en dat is natuurlijk fijn, ik had ze even opengezet, om lekker door te waaien. en ik sta even naar buiten te kijken
    Zie ik in 5 minuten tijd 3 bijen naar binnen vliegen in de ventilatiegaten in de deur:$ (Onderin) ze hadden iets bij zich (leek op een blaadje)wat kan ik hier aan doen, want ik zit natuurlijk niet te wachten op een bijennest in mijn deur. Ik heb helemaal geen verstand van bijen, dus weet iemand raad?

2. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    je kunt beter bijen hebben dan wespen. Maar snap dat je er niet op zit te wachten. Even goed in de gaten houden, als je steeds meer ziet vliegen dan zou je imker of gemeente kunnen bellen.

3. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Een bijennest? LOL, dat wil ik wel eens zien...

Bijen gaan echt niet bij iemand binnen 'wonen'.
    Deur open laten en ze naar buiten laten vliegen. Niet gaan meppen, want dan worden ze bang en gaan ze steken. Je kunt ze naar buiten 'geleiden' met een magazine of zo... Niet slaan dus, maar langzaam een duw beweging maken richting raam. Blijf vooral rustig. Een bij steekt pas als ie denkt dat ie in gevaar is. Als een bij gestoken heeft, sterft ie namelijk.

4. Lavendel82

Lavendel82 Fanatiek lid

9 jan 2010
    3.656
    0
    36
    een bijennest bestaat zeker hoor...google maar eens en bekijk maar eens foto's!

een wild bijenvolk kan zich best nestelen in een muur

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, maar niet in een huis... Is helemaal geen geschikte omgeving.

6. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Waren het wel gewone bijen? Je hebt heel veel soorten van die beesten. Dit omdat ze met blaadjes kwamen aanvliegen. Op vakantie hadden we ook "rare" bijen/wespen, die hadden kleine holletjes in de grond, ze waren ook vaak in de weer met blaadjes, maar deden echt niets. We hebben er gewoon overheen en doorheen gelopen en gezeten. Je hebt ook bijtjes die leven in kleine houten gaatjes en die slepen ook met blaadjes.

7. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Als je gaten hebt en je ziet er steeds meer verschijnen, doe er dan iets in. Wij gebruiken stukjes brillo (van die zilverkleurige poetsdingen)dan blijven ze wel weg en je vermoord er niks mee.

8. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ze zitten ook niet in mijn huis, maar ze vlogen in het ventilatiegat, in de deur, zit een holle ruimte in.

Ik ben niet bang voor bijen, wespen oid, maar ik heb wel 2 jonge kinderen, en dan vind ik het geen prettig idee. misschien kan ik eens een imker vragen.

Yolanthe@ het waren wel echt bijen.

9. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
  10. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ja ieuw!! Had ik gister dus ook hier achter het huis.. ik zag 1 met een groen blaadje een bloempotje invliegen (zit een gaatje aan de zijkant voor teveel water), en daarna er weer uit, en er weer in met een blaadje, en er weer uit.. brr.. dus heb die potjes weggemieterd maar had toen binnen no time ineens zo'n 20 bijen daar rondvliegen op zoek naar die potten! Kropen ze allemaal onder de vensterbank van het badkamerraam.. kriebelssz.. toen heeft mannetjelief die vensterbank er maar afgeramd (is van hout) en nu is er ineens niets meer. Gelukkig maar! Denk dat ze misschien bezig waren met het begin van een nest..

Maar als het bij jou idd een bijennest wordt, zo gauw mogelijk een imker inschakelen hoor! Suc6!

11. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Ik ga morgen toch maar een imker bellen, ik vind het maar niets, het is daar nu wel rustig8), maar misschien slapen ze;)

12. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Ja, als het donker wordt gaan ze allemaal naar binnen.. gewoon morgen bellen hoor! Suc6!

Deel Deze Pagina