We zijn bezig voor kinderen, maar ik ben pas aangenomen voor een nieuwe baan .. Super fijn en leuk natuurlijk! Maar wat is nu verstandig door gaan proberen voor een kindje, stel het zou bijwijze van nu raak zijn of wachten tot 2 maanden proeftijd of wachten tot vast contract of ja half jaar contract ..?.. Iemand tips advies???!!!
Jee lastig, wij hebben ook ooit een collega gehad die na aannemen gelijk zwanger was, bij ons was het geen probleem verder. Ik zou er persoonlijk gewoon voor gaan. Of misschien 2 maandjes wachten maar niet tot een vast contract hoor. Maar goed dat is mijn mening...
Ik zit met precies hetzelfde dilemma! ik zou als ik jou was misschien even je proeftijd uitzitten maar niet wachten tot een vast contract. Wie weet lukt t niet in korte tijd of wat dan ook en dan ben je blij dat je niet hebt gewacht! Bovendien mogen ze je er niet om ontslaan. Ik heb dus hetzelfde dilemma wat betreft een tweede kindje, alleen is het bij mij het grootstet dilemma dat ik voor minimaal 32 uur ben aangenomen, dit was ook een voorwaarde. En ik na de komst van een tweede (als het ons gegeven is natuurlkijk!) graag 24 uur zou willen werken. Tuurlijk zit je niet vast aan een contract maar vanaf wanneer "kan ik het maken?"
hey meis, Ik was zelfs aan het solliciteren tijdens onze kinderwens... zit nu aan de clomid omdat ik pco heb. Ik moet dus geregeld naar het ziekenhuis maar aangezien ik chronische blaasontstekingen heb, zeg ik dat ik daarvoor best vaak naar het ziekenhuis moet. Ik ben net door mijn proeftijd heen en waarschijnlijk heb ik deze maand voor het eerst een eisprong... dus maak ook kans op een zwangerschap maar de meeste bedrijven zien een zwangerschap niet als een ziekte hoor! ( je hebt natuurlijk uitzonderingen) Mijn leidinggevende zei vandaag nog: een nieuwe baan moet geen belemmering zijn voor je kinderwens...( ze weet het niet) Ze weten dat vrouwen vanaf een bepaalde leeftijd met kinderen beginnen... meis succes!
"gelukkig" niet de enige dus. Maar stel ik kom door die 2 maanden proeftijd maar blijk net zwanger te zijn moet ik dat dan ook melden? want als ik het later op het werk ga vertellen zou dat dan risico met zich mee brengen ivm contract?
hoi.. ik heb tijdens mijn gesprek aangegeven dat ik per 1 juni ook een icsi poging gaan doen. ik werd per 1 juni aangenomen.. dit is me 2e icsi en dacht ga gewoon open zijn.. resultaat.. ik ben aangenomen.. dus tja doen wat je goed lijkt.. heel veel liefs van mij..
Ik hoop dat ze overal zo denken mocht het zover zijn Tuurlijk met eerlijkheid kom je meestal wel ver. Maar ja je bent dan nog maar echt een paar weekjes en je ouders weten het nog niet eens.. Vind het echt moeilijk eigelijk
ik weet wel dat je niet verplicht bent te vertellen dat je zwanger bent in een sollicitatiegesprek omdat een werkgever je daarvoor niet mag afwijzen dacht ik.
klopt ellen je ben tot niets verplicht.. ik zat gedeeltelijk idd de ziektewet en ook dat ben je niet verplicht.. maar iedereen suc6..
Je werkgever mag er wettelijk gezien niet eens naar vragen of je ene kinderwens hebt. Ik vind het lastig om je advies te geven...ze mogen je idd niet om een zwangerschap ontslaan. Maar je contract niet verlengen mag zelfs zonder reden. Mijn contract werd niet verlengd toen ze wisten dat ik zwanger was. Aan de ene kant zou ik zeggen...ga ervoor...je weet nooit of het snel raak is. Maar aan de andere kant...ze vinden wel een manier om je eruit te werken als ze echt van je af willen!
Hmm.. Ineen sollicitatiegesprek van een ander bedrijf vroegen ze mij wel op ik een kinderwens heb. Heb toen geantwoord dat ik dat wel heb. Maar wat moet je dus zeggen als ze dat niet morgen vragen.. Sorry die vraag mag u mij niet stellen Ik denk ook wel dat we onze kinderwens gewoon gaan verwezenlijken En hopen natuurlijk dat het ook mag lukken
Ik zou nooit, maar dan ook nooit tijdelijk stoppen met proberen. Je weet nooit hoe lang het duurt voor je zwanger raakt. Je hebt tegenwoordig nooit zekerheid en er zijn maar weinig mensen die het vertellen voordat ze 3 maanden zwanger zijn. Dan ben je je proeftijd allang door. Als je een goede werkgever hebt zal hij of zij je beoordelen op je prestaties en niet op het feit dat je een kinderwens hebt. Dat is nou eenmaal het risico met het aannemen van jonge meiden. Je moet natuurlijk doen waar jij je goed bij voelt
ik zou voor jezelf afwegen hoe belangrijk die nieuwe baan voor jou persoonlijk of voor jullie financiele situatie is. Wij waren bijna een jaar bezig voor een kindje toen ik solliciteerde naar een nieuwe baan, ik was eigenlijk niet vrijwillig gaan zoeken, maar bij mijn oude werkgever moesten een aantal mensen weg omdat het kinderaantal terug liep (kdv). In mijn gesprek heb ik duidelijk aangegeven dat wij een kinderwens hadden. Ik dacht eerlijkheid duurt het langst. Ze schrok er even van, maar zei later dat ze heel blij met mijn eerlijkheid was en dat ze zulke mensen graag in dienst hebben. Het toeval wil dat ik nog geen maand in dienst was en erachter kwam dat ik zwanger was. Ik heb dat toen gezegd en ze zei: ja das wel snel, maar gefeliciteerd. Ik ben de proeftijd doorgekomen, geen probleem. Toen mijn halfjaar contract verlengd moest worden en ik dus 7 maanden zwanger was, werd er gezegd dat het niet verlengd werd, omdat ik niet helemaal in het team pastte, waar eerder nooit over gesproken is. Achteraf bleek dat ze al die tijd aan het zoeken is geweest naar een geschikte kandidaat, maar dat er niemand goed genoeg was, tot toen.
Mij hebben ze het ook eens gevraagd.... en gaf het politiek correcte antwoord:"momenteel niet"..... nu kan je dat natuurlijk altijd zeggen.... want op het moment dat je in zo'n gesprek zit..... heb je andere dingen aan je hoofd....
Tja... this nooit het goede moment idd dan.. Want na je proeftijd, jaarcontract... kun je nog een jaarcontract krijgen... Mijn jaarcontract is nu niet verlengt... We hebben voordat we t gingen proberen goed afgewogen of we -mocht mijn contract niet verlengt worden- in de problemen zouden komen.. of het dan wel zouden redden.. Maar wachten? Denk alleen als je het zonder de baan niet zou redden finacieel!
Hier ben ik het helemaal mee eens! Helaas ken ik wel situaties waarbij "zonder reden" het contract niet verlengt is, maar goed... als ze je eruit willen werken lukt dat toch wel. Wat zouden jullie doen in mijn geval? Had mn situatie hier al even geschetst maar voor degene die het niet hebben gelezen: ben ook net aangenomen voor een nieuwe baan maar heb een kinderwens voor een tweede kindje. Ik ben alleen op voorwaarde van 32 uur aangenomen terwijl ik sowieso minder zou willen gaan werken dan (24 uur). Wat is redelijk?
ze mogen het niet, maar ze doen het wel, weet ik uit eigen ervaring ik zou het iig niet bij een sollicitatiegesprek vertellen. ik zou het vertellen wanneer je zoiezo de kritieke fase voorbij bent, werkgevers mogen je niet zomaar ontslaan omdat je zwanger bent, doen ze dat wel, kun je ze aanklagen