Hallo dames, Vanaf ongeveer 1 jaar mag je gewone melk geven maar maakt het wat uit als je Nutrilon 3 (10 tot 18 maanden) blijft geven. Wat is het verschil precies? En waarom zou je voor Nutrilon kiezen of voor gewone melk? Juff
Volgens mij is het de toevoeging van vitamines en mineralen maar ik dacht dat als je kindje goed gevarieerd eet, opvolgmelk 3 in principe niet nodig zou zijn.
volgens het cb is die opvolgmelk zoeter dan gewone melk. Esmee drinkt sinds ze 7 maanden is al gewone melk, opvolg melk liet ze staan ,weigerde ze te drinken. ben eerst half volle melk gaan geven en sinds 2 maanden krijgt ze volle melk op advies van het cb
@sonja: Ben je zelf met de gewone melk begonnen of via het CB? ik heb hetzelfde probleem nl. Gjalt wil zijn opvolgmelk niet meer, en zat er al eens aan te denken om eens gewone melk te gaan proberen, misch wil hij dit wel hebben nl.
Met negen maand ben ik ook begonnen met Jesse, met half gewone melk, half opvolgmelk. Ik merkte dat hij de gewone melk beter dronk, dus toen het pak leeg was, heb ik geen nieuwe gekocht. Dat was rond tien maand. Vanaf die tijd krijgt Jesse dus gewone melk, vers van de koe. Wel vitamine D druppeltjes erbij geven dan.
De eiwit- ijzer verhouding is beter zeiden ze op het CB. En de toegevoegde vitamines natuurlijk. Maar vanaf een jaar mogen ze idd gewone melk. Alleen als een kindje wat achter ligt in de groei bijv adviseren ze dan nog opvolgmelk.
Kylian weigerde zo rond de 8 maanden ook zijn opvolgmelk. Na een week minimaal drinken heb ik contact opgenomen met het cb, hier bij ons hebben ze een voedingsdeskundige. Op haar advies zijn we overgestapt op karnemelk en gewone melk maar we zijn er toen wel extra vitamine D bij gaan geven (gewoon wat druppels door de melk). het hele probleem was toen opgelost en sindsdien drinkt hij altijd zijn melk. Als je kindje 'al' een jaar is denk ik niet dat het nodig is nog opvolgmelk te blijven geven. Tenzij je kindje het echt nodig heeft. maar als het puntje bij het paaltje komt, gewoon doen waar jullie je het fijnste bij voelen. Groetje sAnita