Menstruatie na Utrogestan

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door FaeSarah, 2 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FaeSarah

FaeSarah Lid

20 aug 2012
    81
    0
    6
    Belgie
    Hallo allemaal,

Na het spuiten van Menopur en Pregnyl mocht ik op dinsdag 13 mei gaan voor de 2e IUI en sindsdien heb ik Utrogestan moeten gebruiken, 3 bolletjes per dag..
    Afgelopen dinsdag op 27 mei, ben ik terug geweest voor een bloedonderzoek om vast te stellen of ik zwanger zou zijn. Helaas heb ik toen te horen gekregen dat het resultaat negatief was en ik dus mocht stoppen met de Utrogestan.

Nu bijna een week later, heb ik op dit moment geen menstruatie. Ik vroeg me dan ook af hoelang het bij jullie duurde nadat jullie gestopt waren met de Utrogestan? Was jullie cyclus dan ook in de war of kwam het weer vanzelf 'in orde' ?

Omdat de test negatief was, geloof ik niet dat ik zwanger ben, ofwel?

Bedankt alvast!

2. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik heb ook Utrogestan gebruikt. Mocht ook op mijn NOD voor bloedname en moest bij negatieve test onmiddellijk stoppen. Ik werd toen 2 dagen later gewoon ongesteld.
    Ik heb maar 1 zo'n cyclus meegemaakt want de maand erop was ik zwanger.

Ik herinner me wel dat ik destijds gevraagd had aan de gynae hoelang het kon duren voor je menstruatie komt na het stoppen met Utrogestan en die zei toen wel 7 tot 8 dagen, dus het zal dan blij jou toch wel één van de dagen gaan komen veronderstel ik... Wel vervelend voor je :(!

Zwanger denk ik overigens niet dat je bent nee, want een bloedtest op NOD is normaal gezien toch heel accuraat....

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Het kan inderdaad wel langer duren voordat je ongesteld wordt na het gebruik van Utrogestan. Anders voor de zekerheid nog een zwangerschapstest doen, als je twijfelt?

Deel Deze Pagina