Help.. bijna ruzie over de naam (nog 3 wk)

Discussie in 'Babynamen' gestart door Xalorna, 15 sep 2017.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elisabetta

Elisabetta Fanatiek lid

3 apr 2017
    1.463
    412
    83
    Julia 'ombouwen' tot Jula of Giulia?
    Jula spreek je uit zoals je het schrijft, Giulia spreek je uit als Djie-ulia.

Ben benieuwd of jullie al een keuze hebben gemaakt. Succes!

Xalorna vindt dit leuk.
  2. Zonne straal

Zonne straal Actief lid

3 jan 2014
    466
    95
    28

hmmm zou ik niet doen. Totaal niet logisch qua schrijfwijze. Snap niet dat mensen een bijzondere schrijfwijze, want dan is het anders/bijzonderder dan andere. Elk kind kind is toch bijzonder. Als je iets kiest wat qua schrijfwijze is dan is dit vaak niet logisch en alleen maar lastiger voor het kind, om zich zelf maar steeds te verbeteren.

@Xalorna

Julia, vind ik een mooie naam.( persoonlijk omdat deze vaak wordt gebruikt, zou ik het zelf ook niet gebruiken.) Maar wat ik wel mooi vind is dat de naam al eeuwen wordt gebruikt. Mooi en tijdloos. http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Julia

Jula, http://www.meertens.knaw.nl/nvb/naam/is/Jula

Wat vind je van Sophia/ Sofia, vind ik de dezelfde categorie als Julia, tijdloos. Qua klank en lettergrepen hetzelfde.

Xalorna vindt dit leuk.
  3. Xalorna

Xalorna Lid

14 sep 2017
    22
    4
    3
    Vrouw
    Ja het verbaasd me zelf ook. Verder hebben we gelukkig een hele goede relatie hoor ;)
    Maar de namen voor onze kinderen.... tja daar zitten we blijkbaar niet bepaald op 1 lijn

4. Xalorna

Xalorna Lid

14 sep 2017
    22
    4
    3
    Vrouw

Ja die namen vind ik inderdaad erg mooi, manlief helaas niet.

5. Xalorna

Xalorna Lid

14 sep 2017
    22
    4
    3
    Vrouw
    We zijn nog steeds aan het bedenken en geven onszelf ook een beetje tijd om aan mogelijke alternatieven te wennen :)

6. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Hoe zal ik dat eens cryptisch zeggen :D

Ze heet nu volledig: De naam met beginletter-J uit jouw lijstje, dan die met eindletter-N uit jouw lijstje en dan de naam die jouw man helaas heeft laten afvallen, niet die met beginletter-S.

Ella vind ik zelf echt superleuk voor een eventuele volgende dochter maar die heeft mijn man ook al geboycot. :(
    En Sofia... das echt mijn nummer 1 naam maar vindt mijn man ook niet echt wat (nu met het populaire Sophie vind ik het toch ook al wat minder als roepnaam). Zal ik misschien nog eens als tweede/derde naam kunnen gebruiken. :rolleyes:

Overigens vind ik dat jouw man ook wel erg veel laat afvallen... moeilijk hoor!

Ik zou toch als ik jou was goed nadenken of je idd water bij de wijn wilt doen wat betreft Julie/Julia. Julie is toch wel een stukje minder populair en gaat minder verwarring opleveren in de klas! Maar misschien is Liv wel jullie naam... ben benieuwd wat het wordt. Laat je dat hier nog weten?

Xalorna vindt dit leuk.
  7. daniellel

daniellel Lid

2 nov 2015
    28
    19
    3
    Is Julin misschien nog wat? Julea vind ik overigens ook mooi maar komt misschien wat gekunsteld over...

Xalorna vindt dit leuk.
  8. berbel

berbel Fanatiek lid

25 nov 2005
    2.800
    96
    48
    Juuls nog een optie? Je kan dan ook Julia als naam en Juuls als roepnaam bijvoorbeeld.

Xalorna vindt dit leuk.
  9. manaolana

manaolana Niet meer actief

Misschien (hopelijk) bedoel je je reactie niet zo en is het volledig aan mij hoe ik hem lees en op mezelf projecteer. Maar wat veroordelend komt dit op mij over...

Hier kost het helaas ook veel moeite en we zijn er ook nog niet uit. Hebben twee namen maar daar hebben we beiden geen écht wauw gevoel bij. We zouden er zeker achter staan maar een klein beetje is het voor beiden dan toch een compromis. Daarnaast heb ik een naam die ik niet los kan laten en waarvan ik hoop dat vriend zich nog bedenkt. We hebben nu besloten het los te laten en uit deze twee (of drie ;)) te kiezen als ze er is.

Tuurlijk baal ik en had ik liever gehad dat we er al uit waren maar het nou “erg” en “bizar” te noemen nee dat gaat me te ver.

@Xalorna hopelijk komen jullie eruit en probeer om er geen ruzie over te maken ;)!

Xalorna vindt dit leuk.
  10. Xalorna

Xalorna Lid

14 sep 2017
    22
    4
    3
    Vrouw
    Wow mooie naam ! :)

Tja ik moet eerlijk zijn dat ik ook veel van hem laat afvallen. Als we eruit zijn laat ik het zeker weten. Maar het zou zomaar na de geboorte kunnen zijn dat we echt beslissen.

11. Xalorna

Xalorna Lid

14 sep 2017
    22
    4
    3
    Vrouw
    Dit vind ik zelf niet zo'n mooie naam, dan spreekt Julia met toch meer aan :)

12. Xalorna

Xalorna Lid

14 sep 2017
    22
    4
    3
    Vrouw
    Ja moeilijk soms hè ! Het gesprek erover gaat nu gelukkig beter (ondanks dat we er nog niet uit zijn). We werken nu aan een gezamelijk lijstje en overwegen om te wachten tot ze er is. Misschien dat het kiezen dan makkelijker is. Uit sommige reacties las ik wel dat voor meerdere geldt dat ze niet persee het wauw-gevoel hebben. Maar zich daar toch bij hebben kunnen neerleggen.

13. manaolana

manaolana Niet meer actief

Het moment dat we zeiden het is ook oké om de definitieve keuze te maken als ze er is bracht mij wel erg veel rust :). Ik voelde niet meer de druk van we moeten nu echt de knoop door gaan hakken. En ik vertrouw er inderdaad ook wel op dat de naam vanzelf bij haar gaat passen ook al ben ik nu nog niet 110% overtuigd.

Komt vast goed voor ons beiden!

Xalorna vindt dit leuk.
  14. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Had er in eerste instantie niets van willen zeggen, maar inderdaad ja... Tis geen wereldoorlog. Gewoon twee mensen die het moeilijk vinden om een naam te kiezen, vanwege uiteenlopende smaken.
    Dat is toch niet een heel vreselijke situatie.

manaolana vindt dit leuk.
  15. Kikkertjekwak

Kikkertjekwak Fanatiek lid

5 jan 2017
    1.035
    966
    113
    En? Zijn jullie eruit gekomen?
    Xx

Deel Deze Pagina