Nieuw of 2ehands?

Discussion in 'De lounge' started by Troelala21, Jan 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Troelala21

Troelala21 Niet meer actief

Ik zit zo te twijfelen of ik nu een nieuwe fiets of een 2ehandse fiets voor me zoontjes zal kopen. Ze hebben echt zooooo hard een nieuwe fiets nodig. De een is te klein geworden, en de ander is net de rem ermee opgehouden dus die wil ik niet meer op die fiets hebben.....Alleen nu zit ik dus in dubio wat gaan we doen, nieuw of 2ehands? Het gaat om 2 jongens van 8 en 6 jaar. Wat zouden jullie doen op deze leeftijd?

2. Woefje85

Woefje85 Fanatiek lid

Feb 3, 2011
    3,396
    0
    0
    OV
    Ff rond speuren op MP wie weet staat daar een hele goeie deal.. ;) Of anders eens bij een fietsenmaker kijken, misschien heeft die nog een mooie tweedehandse fiets voor je kids. ;)

3. Troelala21

Heb al op mp gekeken, maar er staat niks in hun maat op helaas op t moment. EN me oudste heeft echt nu een andere fiets nodig vanwege die stukke rem. Dus die kan niet meer fietsen...Fietsenmaker zou ik eens kunnen kijken weet alleen niet waar, want hier zit er niet een helaas...

4. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Absoluut 2e hands. Maar dat is meer omdat ik zelf erg zuinig ben op spullen en elk krasje op een nieuwe fiets jammer zou vinden. En gezien de leeftijd van jouw kids, zullen er vast heel wat krasje opkomen. Daarom zou ik kiezen voor tweede hands. Lekker op spelen en scheuren...zonder je druk te hoeven maken over beschadigingen e.d. ....die zitten er toch al op;)

5. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    De rem laten repareren en vervolgens op je gemakje rondkijken naar een 2e hands exemplaar? Je hebt toch wel een fietsenmaker in de buurt met haal- en breng service? Lekker makkelijk!

6. sjors75

sjors75 Niet meer actief

2de hands, maar een rem kun je misschien laten maken. Zit er geen fietsenmaker of beunhaas in de buurt. Meestal is de remkabel vervangen namelijk niet zo moeilijk

7. Helise

Helise Fanatiek lid

Mar 4, 2012
    1,785
    0
    36
    Ik zou de rem laten repareren en dan rustig rond kijken voor een tweedehandse. Vind nieuw altijd zo zonde, zeker op die leeftijd want meestal gaan ze er niet zo zuinig mee om.

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Gezien de leeftijd zou ik toch overwegen om 2ehands te kopen.

9. Troelala21

De rem is een achteruit trap rem. Hij trapt door, wil dus niet meer remmen, plus hij is de fiets nu ook wel ontgroeid dus hij moet ook echt een grotere fiets hebben. Maar ik ga idd maar voor 2ehands fietsen want ze smijten er soms mee, en crossen als gekken door alles heen. Dat moet maar niet met een nieuwe haha.....

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Tweede hands..

Wij kregen pas met 12 jaar een nieuwe...voor naar de brugklas. :D

11. Troelala21

Ja daar zat ik ook al aan te denken, dan hebben ze echt een goede fiets nodig!

12. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    524
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hmmm misschien net de verkeerde tijd/seizoen, maar vraag eens na bij een fietsenverhuurbedrijf. Daar hebben ze vaak dat ze na de zomer de huurfietsen verkopen.... de fietsen zijn dan misschien een seizoen oud, maar wel 2ehands....Scheelt je toch een slok op een borrel. Maar misschien ook voor straks wanneer ze naar de brugklas gaan.

13. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

Jun 9, 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ik zou ook zeker voor een 2dehands gaan. Zonde van je geld om een nieuwe te kopen joh, binnenkort istie weer te klein en je weet hoe kinderen met fietsen omgaan... :)

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

De kapotte fiets is nog wel groot genoeg? Dan even vragen bij de fietsenmaker wat het kost om te repareren, (valt meestal mee!).

Wij kopen voor de kids alleen maar tweedehands fietsen: ze groeien er zo snel weer af, dat daar geen houden aan is om nieuwe fietsen te kopen: veel te duur :(
    Ik vind altijd mooie nette fietsen op marktplaats voor een mooi bedrag :)

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Tweedehands. Dan zijn ze al lekker ingereden en is een krasje geen ramp meer.

16. Troelala21

Ik hou de komende dagen marktplaats in de gaten, zaterdag gaan we kijken bij fietswinkels voor een 2ehands. Me man wou eerst echt een nieuwe voor ze kopen, maar ik geloof dat ik het hem uit zijn hoofd heb gepraat haha.....

17. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Tweedehands. We hebben voor Emma een mooie fiets met zijwieltjes op mp gehaald. Die ziet er nog heel mooi uit. En een stuk goedkoper!

18. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

Jan 13, 2009
    7,067
    0
    0
    2de hands. Op die leeftijd word er niet zo nauw naar een fiets omgekeken en ligt al snel ergens op straat naast de speeltuin.

19. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik zou ook voor 2e hands gaan. Eventueel een tweedehandse leuk pimpen voor je zoontje. Rem laten repareren bij fietsenmaker of misschien een hadige opa die dat kan?? Kost je maar een paar euro!

20. Troelala21

Ik ga voor een 2ehandse. Ze gooien ze op de grond, ze krossen door alles heen wat maar kan, ze worden helemaal afgetrapt ben er wel overuit dat word echt een 2ehandse. Nu me eigenwijze man nog even overtuigen haha...

Share This Page