help! Blaasontsteking gaat maar niet over

Discussie in 'De lounge' gestart door Mamzie, 2 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Troetelbeertjes

Troetelbeertjes Fanatiek lid

26 feb 2009
    3.314
    1
    0
    Amsterdam
    Hel veel drinken, water, zuur en vit. C houdend. Zowel vers, als in pil vorm Vit. C tot je nemen. Minimaal 2000 mg, bij pijn mag je dat tijdelijk zelfs op een dag herhalen. je plast het uit en dat is ook waar je de vit. C wil hebben.

Verder warm houden, je plas niet ophouden en gezond eten, drinken en slapen. Geen seks of andersoortig 'gedoe' wat irritatie kan geven in die regio.

In verband met de antibiotica: op kweek, en als het na meerdere kuren niet lukt, dan zal je lichaam zelf moeten leren om het op te lossen.

Sterkte!
    Ik had er vroeger giga veel last van en heb vele nachten half slapend op de wc doorgebracht van de pijn. Tja, en na de zwagerschap is de stand van mijn blaas veranderd: na mijn borstontsteking drie weken na de ks, geen blaasontsteking meer en geen antibiotica: waar een zware tweeling al niet goed voor is ;)

2. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    haha een cavia... ik moet even lachen... wat zielig voor zo´n klein beestje...:D

nee hier geen succes dus met alleen vitamine C. Dat is wel jammer, had ook liever niet standaard een AB gehad. Op een gegeven moment raak je toch immuun.

3. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    Wat zijn dat dan voor tabletten??

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nee, maar ik slik dus al jaaaaren voldoende vitamine C, ik eet gezond (nou weet ik uiteraard niet wat jij eet) maar als ik links en rechts kijk in winkelkarretjes en zie wat de gemiddelde mens aan suiker, koek, chips frisdrank en andere zooi in hun karretjes stoppen denk ik ook: Hoe wordt een mens ziek? Ik zeg dus niet dat jij dat doet hoor, maar mijn ervaring is wel dat mensen vaker ziek zijn naar mate ze ongezond leven, en dus ook allerlei kwaaltjes krijgen, puur van te veel suiker en vet, maar goed als jij wel in een AB kuur wil geloven moet je dat vooral doen, als ik er 1 gebruik, zit ik een week later weer bij de dokter voor allerlei schimmelinfecties.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja en het ergste was, het was een logeercavia, zijn baasjes waren 3 weken met vakantie en hij plaste heel erg veel bloed, erg zielig, dus ben ik met hem naar de dierenarts geweest en hij moest toen ieder uur of zo een tablet een crime om het in zo'n beestje te krijgen zal ik je zeggen :D

6. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ik eet heel gezond. Snoep weinig. Bij een goeie blaasontsteking heb je echt een AB nodig. Neem het maar aan van een ervaringsexpert. Jij hebt nog nooit een blaasontsteking gehad, dus je kunt wel gezond eten enzo, maar je weet niet waar je het over hebt, sorry dat ik het even zo cru zeg. Ik hoop dat je nooit zult meemaken wat ik heb omschreven. Het is letterlijk de hel op de wc, geloof me.
    En een schimmelinfectie is een algemene bijwerking van een ab kuur. In mijn ogen lang niet zo erg als een goeie blaasontsteking en ook geen garantie dat je hem überhaupt als bijwerking zult krijgen.
    Doorlopen met een blaasontsteking kan leiden, nee ik zeg het fout, zal leiden tot een nierbekkenontsteking. Dan ben je dus nog verder van huis.

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Een logeercavia? O jee wat erg! Jij blij...:D zal nog wel een stevige cent gekost hebben, dat bezoekje aan de dierenarts.

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Het is ook niet aanvallend bedoeld he? ik zeg alleen als ik eens links en recht kijk in die wagentjes, wat het gemiddelde huishouden in huis haalt aan zooi is werkelijk schrikbarend. Kijk naar wat mensen kopen voor de feestdagen en daarna moet iedereen weer aan de lijn, want ze hebben weer teveel gesnoept....... Sorry ik kan daar met mijn hoofd niet bij. Tuurlijk kun je pech hebben met je lijf en een grovere bouw hebben, dus op moeten letten met wat je eet of bijv een schildklierprobleem hebben en daardoor dikker worden, zeg ik niks van, maar over het algemeen genomen gaat ieder pondje door het mondje. Je bent wat je eet vind ik, dus als je vaak ziek bent moet je in eerst instantie kijken naar het aantal suikers wat je binnenkrijgt, maar jij geeft zelf aan gezond te leven dat scheelt al een heleboel. En idd als je doorloopt met een blaasontsteking krijg je nierbekkenontsteking en daar zit je ook niet op te wachten nee.

9. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou ze brachten hem bij me toen was ie al niet helemaal in orde dus ze hadden de dierenarts wel gebeld dat mocht ik met hem komen hij de rekening naar hun zou sturen en dat is ook gebeurd.

Moet ik alleen zeggen dat elke keer die tabletjes nogal lastig was, maar volgens mij heb ik hem vloeibare ascorbinezuur (vit c dus) met water in zijn bek gespoten, geen tabletten (het is al 12 jaar terug of zo hoor) volgens mij met een spuitje dus, weet wel dat het een heel gedoe was.;)

10. Bibiche79

Bibiche79 Fanatiek lid

10 jun 2009
    1.364
    0
    0
    Al langs uroloog geweest?

Ik heb jarenlang 10 per jaar gehad. VRESELIJK De pijn is onmenselijk. Ik heb zelf nachten op de wc gezeten met kussen tussen de muur en mijn hoofd en dan die paar druppels :$

Ik slikte elke dag vit c EN cranberry en sportte 3 keer per week en at gezond en toch kreeg ik het.

Inmiddels sinds mei geen ontsteking meer ff afkloppen maar de reden?? Doe niks anders dan anders

Maar ik heb dus ook vaak 2 a 3 kuren moeten slikken. En ik kreeg als laatst Monuril is 1 sachet. Dus je hoeft maar 1 drankje te drinken en weg was het. Geen dagen lang een AB kuur nee eenmalig iets. Moet wel via je HA natuurlijk.

Geen strings meer dragen, goed afvegen, plassen na sex (ook douchen), goed je blaas uitlegen. Dus als je denkt dat je klaar bent, even vooroverbuigen en dan weer persen en vaak komt er nog wat uit.
    Veel drinken en je vit innemen.

Maar ik had het altijd na de sex. Maar nu niet meer en we hebben nog wel sex hoor :D

En met vit C gaat een ontsteking echt niet weg.

11. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Ooh maar zo heb ik het ook niet opgepakt hoor. Maar geloof me, je wilt niet weten waar ik het over heb! :D Ik hoop dat het je bespaard blijft.

12. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ook :D Mijn moeder had het vroeger heel erg veel, en zij is dus erg gebaat bij vit c (kan er niks aan doen hoor :) ik blijf erin geloven) Weet dat ze er veel pijn van had, nu dus eigenlijk nooit meer.

Ik heb zelf een spastische darm (ondanks dat ik gezond eet) ook zoiets wat je een ander niet toe wenst, Als ik een goede aanval heb,, wordt het zwart voor mijn ogen van de pijn dus als iemand daar nou nog eens een tip voor heeft.......

13. pipsqueak

pipsqueak Actief lid

25 nov 2011
    461
    0
    16
    NULL
    NULL
    Veel vitamine c en een potje blasé-care kopen (kruidvat of andere drogisterijen). Dit spul is ook als kuur te gebruiken. Daarna iedere dag blijven gebruiken om een nieuwe blaasontsteking te voorkomen.
    Verder altijd na de sex goed uitplaatsen op de wc. Regelmatig naar de wc gaan en veel drinken.

Ik heb een periode chronische blaasontsteking gehad. Van de antibiotica kreeg ik schimmelinfecties en van de medicijnen daarvoor kreeg ik weer blaasontsteking enz.
    Uiteindelijk dus vitamine c en blase-care gaan gebruiken en dus zonder antibiotica eraf gekomen. Heb er nu geen last meer van (klopt het snel even af)

Sterkte meid!

14. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Niet persee waar. Ik heb als kind een verkeerd plasgedrag aangeleerd gekregen (vaak ophouden, de boel aanknijpen) waardoor ik dus nu letterlijk een blaas heb waar spierballen inzitten, zo aangespannen. Bij een urologisch onderzoek waabij ze met een cameraatje door je plasbuis gaan (geen aanrader, erg pijnlijk) kwam dit naar voren. Uroloog had zoiets nog niet eerder gezien, waarbij de binnenkant van de blaas zo vol met superontwikkelde spieren zat. Hierdoor plaste ik dus ook niet goed uit want ik kneep de boel alweer af. Ik voelde niet eens dat er nog een halve liter (!) urine in mijn blaas zat... mijn blaas voelde gewoon leeg. Zo ontstond dus keer op keer een nieuwe blaasontsteking in de resturine wat in mijn blaas bleef staan.

Ik heb overnieuw moeten leren plassen bij een bekkenbodemfysiotherapeute. Beetje genant dat wel... :)

15. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    euhrm... veel vitamine C?

:D

zit je maar wat te plagen natuurlijk ...

Lijkt me ook geen pretje. Wordt dat getriggerd door het eten van iets dat je weet?

16. mamabri

mamabri Niet meer actief

ik bedoel ziekte in het algemeen, niet alleen blaasontsteking hoor, suiker is zoooo ontzettend slecht voor een mens en het erge is, het zit bijna overal in, waardeloos.

Maar dat lijkt me ook moeilijk ja, om helemaal opnieuw te leren plassen. Hoe kwam dat dan, ik bedoel dus wat voor plasgedrag jou aangeleerd is? misschien een stomme vraag hoor, maar dochter gaat binnenkort aan de zindelijkheidstraining en wil niet dat ik haar bij wijze van spreke dan iets verkeerd aanleer. Ik ben zelf altijd van huis uit geleerd als we weggingen,al was het maar voor een boodschapje moest ik verplicht eerst naar het toilet van mijn ouders. Vervelende is dus dat ik echt altijd, zelfs al ga ik 5 min van huis ik dus eerst altijd even naar het toilet ga, waar ik ook ben. Maar misschien is dat dus juist goed, ik ga dus behoorlijk regelmatig.

17. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dat Blase Care en D-Mannose is idd ook erg goed spul, alleen geen aanrader als je een zwangerschapswens hebt.

18. mamabri

mamabri Niet meer actief

Whahahaha waarom had ik dit verwacht? open deur natuurlijk hihi :D

Nou het wordt zowiezo geprikkeld door suiker, sterk gekruid voedsel (en laat ik nou een sambalfreak zijn :() en wat ik merk is bij mij vlees.
    Ik ben jaren vegetarier geweest (mijn moeder is het nu nog) en in die periode had ik zelden of eigenlijk zelfs nooit een aanval. Dan zou je zeggen, eet dan geen vlees, maar zo af en toe vind ik het dus wel lekker, al eet ik weinig en kleine porties vlees, zowiezo geen varkensvlees, want dat gaat geheid mis hier.
    Ook koffie (drink ik niet) en thee (ben ik gek op) kunnen prikkelen, dus ik moet wel altijd een beetje uitkijken met wat ik eet en drink, hoewel ik moet zeggen dat de laatste keer dat ik een spastische darm had al wel een tijdje terug is gelukkig. Maar ALS ik het heb kun je me wegdragen, want dan val ik bijna flauw van de pijn, dus heb wel altijd medicatie in huis hiervoor, uit voorzorg.

19. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Dat was ook moeilijk, en heel genant haha.... :).. nee echt... heel genant...

Het beste kun je je dochter aanleren goed uit te plassen en niet te snel van het potje of van de wc af te stappen. Goed uitplassen en zodra ze voelt dat ze moet plassen, meteen laten plassen. Niet vertellen ´kun je het nog heel even ophouden´ (wat in sommige situaties niet te vermijden is, snap ik wel). Bij de grote boodschap goed leren schoonmaken van voor naar achter, gaat bij kindjes altijd verkeerd als ze het zelf willen doen en dan hebben ze vaak ook meteen de eerste blaasontsteking te pakken. Mocht dat gebeuren, dan blijven ze er gevoeliger voor/vatbaarder voor dan wannneer het niet gebeurd. En het is goed om, voordat je weggaat , thuis even te plassen. Ik heb trouwens ook altijd een potje in de auto voor nood.

20. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #40 kaboutertje, 2 jan 2013
    Laatst bewerkt: 2 jan 2013
    weg

Deel Deze Pagina