Hoi hoi, Ik heb vanaf mijn 16e ontzettend vaak blaasontsteking gehad, twee jaar geleden is er bij mij besmetting met de GBS bacterie geconstateerd. Mij is toen verteld dat als je eenmaal drager bent, daar bijna nooit meer van af komt! Vanaf zondag heb ik blaasontstekingsklachten en omdat ik antibiotica liever vermijd ben ik niet naar de HA gegaan. Sinds vannacht zijn de klachten echter zo hevig dat ik straks om 8.00 maar naar het inloopspreekuur ga. Mijn vragen aan jullie: wie heeft er ervaring met GBS bacterie en infecties door die bacterie tijdens de zwangerschap? En wie heeft er antibiotica gebruikt tijdens haar zwangerschap? Ik ga zometeen wel vragen of ze de urine kunnen controleren op de GBS bacterie, ben bang dat het wel zo is. En voor de gevolgen voor mijn ongeboren baby. Hoop wat ervaringen te kunnen lezen want ik zit helemaal in de stress.. Alvast bedankt. Groetjes, Vlinder1981
Heb ook blaasontseking gehad. En inderdaat een kuur voor gehad, als je goed aan geeft dat je zwanger bengt is het geen probleem. Ik heb het bij de docter extra gevraacht maar ook bij de apotheek en zelfs de bijsluiter gelezen dat het geen kwaat kan. Met een blaasonsteking doorlopen is ook niet goed. sterkte. Groetjes Han
blaas ontsteking is echt onwijs vervelend maar ik heb wel anti biotica gehad laatst omdat ik inwendige blaas ontsteking had... ik had wel antibiotica dat niet schadelijk was voor ons kleine mannetje! als je het idee krijgt dat de blaasontsteking komt kun je het ook eerst proberen met vitamine c en veel water. je mag dan best een stuk of 10 van die vitamine c tabbletten slikken geen probleem en dat is zuur waardoor de bacterieen gedood worden. nou ja in ieder geval sterkte ermee!
Ik heb ook blaasontsteking gehad en een AB kuurtje tijdens mijn vorige zwangerschap. Ik zou altijd even naar je HA gaan met zoiets want blaasontsteking kan verergeren naar nierbekkenontsteking en ook vroegtijdige weeen veroorzaken!
Ik heb inmiddels 5 antibioticakuren gehad ivm voorhoofdholte ontsteking en hevige verkoudheid....je mag dan alleen amoxicilline of hoe je dat schrijft maar de huisarts weet dit wel. Mijn gyn. zei ook dat dit geen kwaad kan ook 5 x niet. Succes!
Heb op dit moment amoxicilline voor bijholteontsteking. Dit mag gewoon gewoon tijdens de zwangerschap.
Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nitrofurantione meegekregen, dit mag klaarblijkelijk ook gebruikt worden tijdens de zwangerschap. En de urine is op kweek ivm mogelijke GBS bacterie. Vanmiddag moet ik toch naar de gyn dus kan ik het bij haar wel aangeven. Afwachten dus.. Groetjes, Vlinder1981