hoop dat iemand kan zeggen waar mijn buik last van heb. zal eerst is vertellen wat vooraf is gegaan hieraan. 2 weken geleden met een zwangerschap van 31,4 ben ik opgenomen in het ziekenhuis met een blaasontsteking waardoor ik harde buiken had en ontsluiting. heb er 1 dag gelegen toen was alles weer rustig en mocht ik naar huis toe. had toen ik opgenomen werd ongeveer 4 harde buiken per uur die ik weg moest puffen. nu is de blaasontsteking gelukkig weg en soms nog harde buiken maar ja dat hoort erbij. nu heb ik vanaf gisternacht constant harde buiken vannacht zelfs 2 uur lang om de 10 minuten die ik dus weer weg moest puffen. nu is dat wel minder geworden maar de harde buiken zijn er nog steeds is nu best onregelmatig eigenlijk. nu heb ik vanmorgen de vk gebeld, omdat ze zeiden dat ik uit het ziekenhuis ontslagen werd dat ik moest bellen zodra ik meer dan 4 harde buiken per uur had, en die stuurde me door naar de huisarts om weer een urinetest te doen voor blaasontsteking, wat niet het geval blijkt te zijn. en verder zei ze dat als het erger weer wordt ik dan pas terug moest bellen eerder niet gewoon rustig aan doen en veel liggen. nu ben ik gewoon bang dat ik meer ontsluiting heb maar ze wil gewoon niet komen, omdat het niet dringend is en de harde buiken zijn afgenomen. zijn er meiden die dit herkennen en zette de bevalling door of zijn dit soms indalingsweeën of voorweeën ?? laat het me weten misschien kan ik er iets mee.
Hoihoi! Allereerst ken ik dit niet, wel super vervelend zeg!! Het kunnen natuurlijk indalingsweeën zijn, maar ik snap wel dat je je druk maakt. Je mag gerust eisen dat de VK nog een keer langskomt, beter een keer te vaak dan een keer te weinig toch!? Of in ieder geval dat jij vandaag nog langs mag. En wil ze dit echt niet, bel je gewoon je HA(en zou ik op zoek gaan naar een andere VK, je moet wel serieus genomen worden hoor). Die kan je anders ook wel verder helpen! Volg je gevoel hoor, vaak klopt dit wel! Succes!!
Ja ik heb ook last van veel harde buiken ook soms pijnlijk, en ik ben ook meermaals niet serieus genomen in het begin waardoor ik uiteindelijk een verweekte en verkorte baarmoedermond/hals had en ontsluiting. Dus gewoon aan blijven dringen want zij kunnen door de telefoon ook niet ruiken of het wel of niet serieus is, en vaak doen ze het af als niks terwijl je zelf toch wel goed aanvoelt of het iets te betekenen heeft. Dus ik zou het gewoon blijven proberen, desnoods zeg je gewoon dat het wel erger is geworden, dan moet ze wel.
ik heb vanmiddag wel besloten dat als het vanaaf weer erger wordt dat m'n man maar eff gaat bellen en die kan heel goed 'eisen' dat ze komt hierheen. ik krijg ook al niks door m'n keel vandaag waardoor ik zo slap als wat ben stom he, of dit is de stress van het niet weten wat er is of juist door die harde buiken. en zo stom meestal als ik zo lang denk dat er eg iets is is het vaak ook zo !!
Goed zo! En je doet niks raars hoor, je zou je bijna bezwaard gaan voelen als de VK zo reageert. Maar je staat gewoon in je recht!! Succes!!
gister nog veel harde buiken gehad, gisteravond om het half uur ongeveer, maar vannacht helemaal niks heb gelukkig heerlijk geslapen nu maar weer afwachten hoe het vandaag gaat. hou jullie op de hoogte natuurlijk.
en als je het toch niet vertrouwd en je verloskundige wil niet komen of jouw zien voor een extra controle kan je ook gewoon de afdeling gyneacologie bellen, ik neem aan dat je daar opgenomen was? die kunnen je eventueel ook verder helpen als je je niet serieus genomen voelt door je verloskundige.
fijn dat het vanacht beter is gegaan maar ik hd toch aangedrongen dat de vk kwam en ander idd de gyn bellen of gewoon naar de 1stehulp gaan? ik denk dat ik dat had gegaan en helemaal als de vk je niet serieus neemt! volgens mij zijn die vk's ook alemaal het zelfde hier zijn ze ook zo wacht maar af enzo. ik ben blij (niet om de reden uiteraard maar puur om de vk) dat ik onder controle bij de gyn sta
ik heb dat bij mijn 3e zwangerschap ook gehad. Bij 31,6 weken kreeg ik ook pijnlijke harde buiken. Toen die ongeveer 3 uurtjes aanhielden heb ik toch maar de VK gebeld. En zij zei ook dat ik nog maar even af moest wachten. Ik zei dat ik dat geen fijn idee vond en toen mocht ik langs komen. 1 centimeter ontsluiting en de harde buiken bleven maar doorzetten. Dus naar het ziekenhuis. Aan de CG. En jawel bevalling was begonnen. Prikjes gehad om de longetjes te laten rijpen. En daarna een week in het ziekenhuis gelegen, mocht alleen mijn bed uit om naar de wc of onder de douche te gaan. Mijn beebje is toen nog tot 38 weken blijven zitten. Maar ik ben blij dat ik toch heb doorgezet bij de VK. Gewoon doen dus.
ik loop ook al heel lang met harde buiken, maar zodra dat weer erger word bel ik ook met de gyn,en dan kan ik eigenlijk altijd wel langskomen.. dan word de baarmoedermond gemeten en laatste keer ook aan ctg gelegd en urine nagekeken.. tegen mij zeiden ze dat ze wat pas doen als je baarmoedermond te kort word, dan ga je bevallen.. hebben ze die bij jou ook gemeten?(dat doen ze inwendig)
ja volgens mij hebben ze dat wel gemeten weet het niet zeker hoor. ze zeiden toen dat mn baarmoedermond beetje verweekt was en dat ik toen , met 31,4 dagen, 1 cm ontsluiting heb. het is nu 13:00 en nog geen harde buik gehad vandaag, dus het is weer rustig in mn buik. meisje is lekker druk aan het schoppen heel de dag dus dat is ook wel erg fijn.