Hoi hoi! Sinds goed een week voel ik onze ukkie schoppen. Ik voel dan echt schopjes tegen m'n hand aan! (wat bijzonder!! ) Nu wil ik zó graag dat mijn man ook deze schopjes voelt! Hij heeft nu 2 avonden heel lang met zijn hand op mijn buik gelegen, maar 't lijkt net of onze ukkie dit 'aanvoelt' en dan niets van zich/haar laat voelen. Een collega van mij vertelde dat je het kan stimuleren door in je zij te 'prikken'? Hebben jullie tips?
ik heb ooit ook ergens gelezen dat wanneer je je buik wat van links naar rechts beweegt met je handen, het kindje daarop reageert. Hier was het gewoon een kwestie van volhouden. eerst voelde mijn man ook niets en een dag later wel en nu kunnen we de kleine zelfs aan de buitenkant zien bewegen door mijn buik en voel ik hem de hele dag door. Zo leuk!
Hoi Elleke.. Mijn vriend voelde het eerst ook niet en hij vond dat best wel frustrerend. Als ik op mijn rug lig met mijn benen helemaal ontspannen en de kleine zelf voel leg ik mijn vriend zijn hand op de plek en ga gewoon verder met praten of tv kijken.. zodra ik een schopje voel geef ik een klein seintje naar mijn vriend..zonder veel te bewegen.. hij voelt ze dan ook.. Misschien helpt het? Hoop dat je vriend jullie kleintje ook snel voelt!
Is een kwestie van afwachten. Mijn vriend voelde het eerst ook niet, nu wel. Heeft denk ik twee weekjes geduurd tussen de keer dat ik eerste beweging voelde en dat hij de eerste schopjes voelde. Ik zou gewoon iedere avond even blijven voelen, komt vanzelf dat hij de baby ook voelt. Schopjes worden ook steeds sterker!
ik voelde de kleine zelf al met 17 weken maar manlief pas bij 21 weken voor het eerst zelf mischien zijn de schopjes nog niet hard genoeg dat ze van buiten af te voelen zijn?
bij mij kon mijn man het ook pas met 22 weken voelen. Verloskundige zei dat ze aan de hand gewend moeten raken. Dat ze het aanvoelen dat er een andere hand (hartslag ofzo) op de buik ligt en dan stil blijven. Ik denk op zich dat er wel een kern van waarheid inzit. Mijn man en ik zijn de enige die aan mijn buik zitten en toen vorige week tijdens haar 'speeluurtje' mijn s-moeder en later mijn moeder de hand op mijn buik legden, hield ze ook op. En op het moment dat de hand weg was begon ze weer. owja en als je placenta aan de voorkant zit, kan je partner het ook pas later voelen. Dan voel je het zelf ook veel eerder.
Ook hier voelde mijn vriend ze eerst niet. Leek er idd net op alsof de kleine het aanvoelde dat het niet mijn hand was, want hij stopte er elke keer direct mee wanneer mijn vriend zijn op mijn buik legde! Maar.. de aanhouder wint! Na een paar dagen voelde mijn vriend ze ook, en nu, weer een paar dagen later, voelt hij ze echt heel duidelijk! Dus, het komt vanzelf
Gewoon volhouden! Misschien kan hij ook eens proberen om er met z'n wang tegen aan te gaan liggen, dat is allemaal wat gevoeliger. De schopjes zijn nog niet zo krachtig natuurlijk en hij weet niet wat ie moet voelen. Omdat jij ze ook van binnenuit voelt is de link al sneller gelegd. NooNooman vind het nog steeds geweldig om er met z'n wang op te gaan liggen. De kleine zoekt het ook echt op, ze duwt er dan heel hard tegen aan, net of ze even wil knuffelen haha!
Dank je wel voor jullie reacties! We houden zeker weten vol, en inderdaad zal m'n man dan de schopjes vanzelf wel gaan voelen!
mijn man voelde eerst ook niets. Een paar dagen later zei hij: 'wow, was dat de baby???' haha, komt snel genoeg hoor. Gewoon volhouden
Mijn mannetje ligt ook dagelijks met zijn wang op mijn buik. Mag hij wel niet klagen dat hij in zijn gezicht geschopt word
Ik voel de schopjes zelf pas sinds een week maar echt nog zachtjes en mijn vriend voelt nog niets. Ik ben zelf dik en veel vet op mijn buik dus ben bang voor vriendjelief dat hij het echt pas over een tijdje kan voelen als me baarmoeder hoger komt te zitten waar mijn lichaam slanker is.
Ik voelde zelf met 17 weken bij mn eerste de baby al heel sterk schoppen! Mijn vriend voelde de eerste dagen ook niets.. Hij legde wel elke avond zijn hand op mijn buik en ongeveer naar 4 dagen zei hij zelf; was dat onze baby??! Dus volhouden en dan komt het vanzelf
Mijn man voelde het eerst ook niet. Hij was bezig met de afwas en ik lag op de bank. Zei ik; kom snel,ze schopt weer. Tegen de tijd dat hij naast me zat en keek en voelde deed ze dus niks. 't was net of ze het erom deed...hihi Maar wachten word idd beloond, het duurde wel een week maar daarna voelde hij haar ook schoppen
hier voelde mijn man de kleine pas met 24 weken. daarvoor was het bijna niet te voelen. ons kindje is namelijk niet super druk. maar ze reageerd wel op mijn man zijn hand. meer dan op mijn eigen hand. als hij zijn hand op mijn buik legt begint ze te feesten binnen hihi zo grappig.
Hoi, Ik weet niet hoe ver je bent maar mijn vriend kon het pas voelen toen ik 23 weken was en zelf al veel eerder. Maar dat komt omdat je het zelf van binnen en van buiten voelt... Ook bij hem was het als ik dan zei nu moet je voelen dat er dan geen reactie kwam. Opgelost door hem zijn hand op mijn buik te laten houden toen we samen in bed tv keken en dan gewoon geduld hebben. Toen kwam het vanzelf.. Succes!