Wat word ik hier moe van!

Discussie in 'De lounge' gestart door sandraske, 1 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik werd vanmorgen gebeld door bureau opname, mijn dochter krijgt buisjes en neusamndelen wordt geknipt, of wij op vakantie gaan komende zomer. Ja maar we gaan pas half juli maar hoezo? Nou zegt ze de wachtlijst voor deze ingreep is 8 tot 12 weken :$!

Pardon?! Tegen ons was gezeg dat het binnen 3 weken kon, nou echt niet hoor mevrouw.

Ben er niet blij mee aangezien dochter rondloopt met oorpijn en de paracetamol een beetje helpt maar een aantal keren per dag zit ze met de handjes op de oren en nee nee te roepen.

Poli KNO gebeld en verhaal netjes uitgelegd, dat ze pijn heeft blablabla. Ze ging overleggen met de arts, word ik teruggebeld dat het niet kan. Dan moet ze maar weer een AB-kuur en die ze afgelopen half jaar 8 heeft gehad en nu nog steeds een preventieve ivm blaasproblemen en het is niet goed om die steeds te stoppen.

OF ik moet een spoedverklaring regelen bij de huisarts, nouja dan bel ik die wel, is hij met vakantie!!!! *zucht* vervanger gebeld, verhaal uitgelegd, assistente overleggen met die huisarts. Nee was geen spoed, kan wel wachten tot maandag.. :(

Oke schiet ik dus ook geen steek mee op. Dus de zorgverzekeraar maar gebeld voor wachtlijstbemiddeling, nou dat viel ook tegen hier in de regio maar één ziekenhuis waar de wachtlijst 3 weken is voor deze ingreep. Oké die gebeld, ze kan inderdaad binnen 3 weken geholpen worden. Moeten wel eerst op consult bij de kno-arts, heel logisch, en dat kan donderdag. Ik moet wel de verwijzing van de huisarts meenemen.

Dus ik weer de vervangende huisarts bellen, weer heel het verhaal uitgelegd aan een andere assistente. Deed ook al weer moeilijk, arts wil dochter zien voor hij een verwijzing schrijft (er is er eentje geschreven 2 weken geleden en staat gewoon in haar dossier) en er is dus geen plaats deze week.

ZH hier maar gebeld of ze een kopie willen maken (weer heel het verhaal uitgelegd) van de verwijzing en of ik die morgen op kan halen.

nou dat kon!!!! joepie!!!

Pfff zorg in Nederland, is tegenwoordig overal achteraan zitten. Nu afwachten of we snel geholpen worden.

Dochter zit inmiddels op de bank met de handjes op de oren en tranen in de ogen(en mama ook), is weer tijd voor pcm.. :(

Zo ik ben ff mijn verhaal kwijt!

2. thelovebug

thelovebug Actief lid

22 aug 2011
    160
    0
    0
    wat vervelend voor jou en ook voor je dochtertje, ze heeft overduidelijk pijn! gelukkig geef je niet op en blijf je ze achterna zitten! zorg verleners kunnen soms erg omslachtig doen..

3. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Oke heel raar, dat is dan erg verschillend per ziekenhuis. Onze dochter kon binnen 1week geopereerd worden!! Wij hebben er zelf voor gekozen een week langer te wachten vanwege vrij regelen e.d. Kan je niet uitwijken naar een ander ziekenhuis?

4. Bri

Bri Niet meer actief

Goed van je, dat je je niet laat afschepen met een lange wachtlijst, en zélf op zoek bent gegaan naar mogelijkheden om je dochter eerder geholpen te laten worden. Het zal vast geen spoed zijn (ze gaat er niet dood van), maar wat is het sneu om haar met pijn te laten doorlopen, of met nóg meer antibiotica.

Vermoeiend he? Maar je mag echt trots zijn op jezelf dat je hebt doorgezet en nu eerder terecht kunt!

5. Channie

Channie Fanatiek lid

13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Sorrie ik zie dat je dat allemaal al gedaan hebt! Wat een geregel zeg!!

6. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Arme meid :(
    Echt absurd dat er niet even wat coulance tussendoor gegeven kan worden als je zo zit met zo'n kleine uk. Vooral die huisarts snap ik niet hoor. Die uitdraai zit toch verdorie in het systeem. Hij kan toch gewoon zien dat die gegeven is en die nogmaals uitprinten?

Sterkte met de kleine meid en beterschap!

7. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Was hier ook een wachttijd van 3 en geen spoed gekregen ondanks de longkntstekingen en constante bronchitis en oorontsteking
    Heel frustrerend. Net als bij jou ook onderhoud ab, maar daar zit ze nu nog aan.

Succes hoop echt dat t wat eerder kan voor je.

8. Desert

Desert Fanatiek lid

18 jul 2008
    3.216
    0
    0
    Serieus...je moet er ff voor rijden, maar google eens op slotervaart ziekenhuis snotterpoli..klinkt raar, maar je kind ziet in een dag de kinderarts, kno arts, longverpleegkundige en word bloed afgenomen, ook ken ik iemand die de week er op al werd geholpen.......
    En je hebt er geen verwijskaart voor nodig!
    Edit linkje gevonden

http://www.slotervaartziekenhuis.nl/LinkedFiles/SLZ9474%20Snotterpolikliniek.pdf ffkopieren en plakken, succes!

9. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

26 apr 2011
    1.576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Jemig, ook ik heb dit jaar 2x buisjes gehad, veel oorpijn en uiteindelijk de diagnose otosclerose gekregen dat was slikken , ik heb ook veel oorpijn gehad en hoorde niet goed, nu vind ik zelf dat kindjes voorang hebben, want hoe wil je je kindje uitleggen : sorry schatje je moet nog 8 weken volhouden , de dokters snappen het nog niet zo .... Iniedergeval heel veel sterkte met je meisje en ik duim voor jullie dat ze zo snel mogelijk geholpen wordt. Liefs en dikke knuff Dorien

10. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Hier kon je kiezen of je op de spoed lijst wou, we konden een maand eerder terecht!

Fijn hè die vervangende artsen grrr

Arme meid, sterkte er mee!

11. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Amsterdam is wel wat ver rijden inderdaad ;)

We wachten donderdag maar af... Er zijn dingen die ik zomaar niet over mijn kant laat gaan ;)

12. Dana

Dana Niet meer actief

Dan verschilt dat inderdaad per ziekenhuis zeg, onze dochter kon binnen 3 weken terecht nadat de KNO had besloten wat er moest gebeuren (ook buisjes, neus/keelamandelen).

Goed van je dat je dit niet laat gebeuren, er moeten zat andere mogelijkheden zijn, ook in de buurt.

13. elsie22

elsie22 Niet meer actief

arm meisje! heel veel sterkte!

14. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Wat erg zeg dat je kind nog zolang pijn zou moeten hebben. Nog erger dat het bij mij overkwam dat ze dat maar normaal lijken te vinden als ik dat zo lees. En maar de een na de andere ab kuur geven, dat is ook niet goed voor een mens.

Ik hoop dat jullie donderdag doorverwezen worden en snel geholpen worden.

Sterkte voor je dochtertje!

15. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Wat een gedoe allemaal zeg! Wel heel knap dat je er zo achteraan blijft gaan.
    Vervangende huisartsen kunnen heel lastig zijn, of heel makkelijk (zoontje had schimmeltje op z'n billen, vervangende arts schreef zalf voor zonder hem te zien :) ). Wel heel raar dat ze die verwijsbrief niet even geven. En nog raarder dat op dinsdag de hele week al vol zit! Kan je niet van huisarts wisselen? Of is je normale arts wel goed?

16. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Onze eigen huisarts is wel prima! Alleen zijn praktijk is dus dicht (3 artsen) en wordt waargenomen door de andere praktijk in hetzelfde pand. De vervangend arts heeft natuurlijk ook zijn eigen patienten. Ik snap het van de ene kant wel maar aan de andere kant wat is het voor moeite om de verwijsbrief te printen en even te tekenen?!?

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Bernhoven zeker..? ;)

Echt achterlijk, dat het allemaal zo lang moet duren!
    Ik ben benieuwd donderdag!

18. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant

Inderdaad Bernhoven, ervaring? ;)

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Teveel ja. ;)
    Maar ik ben sinds de zwangerschap van Kenji overgestapt naar het Jeroen Bosch..

20. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij zitten er ook over te twijfelen, we lopen ook bij de kinderarts met dochter en dat verloopt niet echt soepel allemaal. Maarja dat probleem is nu onder controle dus dan verdwijnt het weer even naar de achtergrond.

MAar nu dit weer met KNOarts...

Deel Deze Pagina