Ik krijg er niet meer in...

Discussie in 'Voeding' gestart door Annemarie76, 2 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Annemarie76

Annemarie76 Fanatiek lid

25 nov 2008
    2.765
    0
    0
    wijkziekenverzorgende
    West-Stellingwerf
    even een overzichtje van wat Gijs vandaag "al" heeft gehad:( vanaf 7.30 tot nu)
    40 ml kv, van de rest pap gemaakt, maar 1 lepeltje op
    1 banaan van 110 gram
    1 liga + 10 cc roosvicee
    35 ml kv, de rest pap van gemaakt, 4 lepeltjes op..

Ik denk dat iedere moeder zich zo langzaam aan zorgen zou gaan maken als haar kind niet meer dan dit op eet/drinkt..
    Niet dat dit nu van vandaag is hoor, gister en eergister was amper beter..
    We gaan de komende dagen zo bijhouden wat er in gaat.. donderdag moeten we naar de kinderarts ( die afspraak staat al vanaf februari) en ik hoop dat hij iets zinnigs kan bedenken dat Gijs wel wat meer gaat drinken en eten.. Op langere termijn droogt hij zo uit en krijgt te weinig voedingsstoffen binnen...
    de "eet/drink-momenten" zou ik momenteel t liefste overslaan, ik vind t niet leuk.. We bieden hem wat aan, maar al snel gooien we de handdoek in de ring.. Met dwang naar binnen zien te krijgen werkt immers ook niet..

Af en toe is t wel frustrerend.. Mn man zei al "Als je moeder dit hoort, zegt ze dat je meteen de dokter moet bellen" Volgens mij hoeft dat nog niet, maar dit moet iig niet heel lang zo doorgaan..

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee, ik zou me nog geen zorgen maken maar heeft Gijs verder aandoeningen of ziekten? Een kind bepaalt zelf hoeveel er gegeten wordt. Sommige dagen is dat veel en andere weinig. Dat doen volwassenen ook. Je hebt tenslotte de ene dag meer trek dan de andere. Zo'n banaan vult trouwens enorm hè?
    Je kindje heeft nu op een halve dag ruim 100ml vocht op. Dat is niet zoveel maar ook niet veeeel te weinig. Probeer met drinken anders eens wat anders: thee bijvoorbeeld of diksap. Je kunt ook de kv wat dunner maken dan normaal.

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mijn kinderen aten en dronken ook heel weinig. Toch was hun groei OK en ze waren vrolijk. Soms is je kind een betere graadmeter om te zien of het goedgaat dan wat er allemaal in gaat!

Deel Deze Pagina