Iemand ervaring met de witte werkster?

Discussion in 'De lounge' started by Linda1984, Aug 20, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Hallo,

De titel zegt het al: wie heeft er ervaring met de witte werkster?
    (Witte werkster gezocht?)

Wij denken erover om toch een hulp in de huishouding te nemen, omdat we het gewoon te druk hebben en heeeeel kribbig worden van elk weekend te moeten poetsen.

En zou het volgende kunnen in drie uur per week: 3 verdiepingen stofzuigen, beneden dweilen en stoffen, twee toiletten schoon en 1 wisselende klus als de badkamer/ramen zemen binnen/keuken? Geen idee hoeveel tijd een werkster daarvoor nodig heeft...

Alvast bedankt!

2. jara

jara Bekend lid

Sep 4, 2006
    878
    4
    18
    Hoeveel tijd kost het jou? Ik zou eens drie uur gaan schoonmaken en dan kijken wat je kunt doen, lijkt me redelijk betrouwbare informatie ;) wij hebben geen werkster maar ik heb zelf veel schoongemaakt (ook elders) en als je een harde werker hebt moet het wel kunnen lijkt mij.

3. Roxyroxx

Roxyroxx Niet meer actief

Serieus 3 uur voor zoveel werk? Poeh ik vind het erg weinig. Ik zou aan minimaal 4 uur denken, minimaal hoor.

4. mamazeyad

mamazeyad Niet meer actief

ik deed in drie uur veel meer nog dan dat dus 3 uur lijkt me redelijk ;).

ik deed in drie uur: 3 verdiepingen afstoffen, stofzuigen en dweilen. twee toiletten schoonmaken en 1 keer inde twee weken ook de muren. 1 badkamer schoonmaken. keukenkastjes van buitenkant afnemen. strijken of ramenzemen of wasje draaien en ophangen. en soms had ik zelfs nog tijd over voor extra dingen zoals keukenkastjes van binnen of iets ander .

als het heel vies is had ik natuurlijk meer tijd nodig maar meestal was het allemaal goed bijgehouden.

5. Purified

Purified Fanatiek lid

Mar 28, 2013
    1,223
    1
    0
    Met 3 uur deed onze schoonmaakster bovenverdieping stoffen en poetsen, de wasbak in de badkamer, beneden stofzuigen en dweilen, de toilet, en dan vaak nog een klein dingetje. (dus 2 verdiepingen)

Vond het voor mijn gevoel weinig, ze zat dan ook te wachten tot het gedweil droog was terwijl het logischer was boven bezig te zijn dan ipv beneden beginnen.. te veel pauzes..

maar dat is mijn mini ergenisje :p

6. mamazeyad

huh ja beetje vreemd om beneden te beginnen. of ze doet het expres zodat ze elke keer pauze kan houden;).

7. Linda1984

Bedankt voor de reacties tot dusver!
    Wisselende reacties aan wat kan in drie uur. Drie uur is voor ons gewoon het maximum aan wat we willen betalen. Dus alles wat dan niet gedaan is blijven we zelf doen :). Wij denken er wel aan om haar (of hem) dan de eerste keer langer te laten komen en het huis een grote beurt te geven, zodat alles weer bij is.

Mamazeyad, jij kan veel in een korte tijd!

Meer reacties zijn welkom!

8. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

Apr 11, 2008
    10,680
    3,692
    113
    Ik heb een witte werkster, betaal haar € 12,50 en voor de lijst die jij opnoemt (dat doet ze bij ons ook ongeveer, plus de trappen stofzuigen (wij hebben vloerbedekking op de trap)), heb ik haar 4 uur per week. Iedere week doet ze iets extra's, zo heeft ze vorige week bv. mijn hele koelkast onder handen genomen, ik geloof dat ze deze week van plan was mijn oven helemaal te reinigen.

Ik zou niet meer zonder haar kunnen, gevolg is dat wanneer het huis zelf standaard aan kant is, dat we zelf thuis ook meer erop letten en het netter blijft.

9. mamazeyad

Voor mij is het normaal. Mijn moeder deed precies hetzelfde in die tijd. Ik had het werk van mijn moeder overgenomrn en deed 5 jaar lang 2 huishoudens per dag en soms drie. Vond het ook veel geld wat ik kreeg en deed graag mijn best. Ik vind het nog steeds leuk werk. Ik vind zelfs als ik de reacties lees ook bij andere topics dat vele schoonmskers best weinig doen:).

10. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wat je noemt moet makkelijk kunnen in 3 uur. Dat is ongeveer wat mijn werkster doet en die neemt ook elke keer de keuken helemaal mee. Zij stofzuigt 2 verdiepingen helemaal en 1 alleen de hal/trap. Ze doet de wc en badkamer. Ze doet de keuken en dweilt daar ook. En ze doet vaak nog wat losse dingen (prullenbakken enzo). Meestal is ze 2,5 uur tot 3 uur bezig.

Wij hebben haar via Hulpstudent.nl maakt tijd voor je vrij! - Hulpstudent voor 12,95 per uur zonder bemiddelingskosten.

11. Linda1984

Bedankt voor de tip! Kunnen wij daar ook nog even kijken.

Nog meer mensen met ervaringen/tips/ etc?

Share This Page