Geboorte gewicht..

Discussion in 'Zwangerschap' started by Klijntjuh, Oct 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    ik snap er niet veel van..
    je hebt 'ponden' en gewoon de bijv 3291 gram..
    ik weet even niet meer hoeveel een pond is..;)

Naast dit een vraagje, Andy zit PRECIES op de curve. (de hele zwangerschap al)
    weet iemand de gewichten die hier bij horen? dus zijn uiteindelijke geboorte gewicht als hij netjes optijd geboren word.

2. InLove

InLove Fanatiek lid

Dec 11, 2009
    3,707
    0
    0
    8 pond = 4 kilo. DUs als de vk het heeft over ponden deel je dat gewoon even door 2.
    1 pond = 500gram

3. Loesie1982

Loesie1982 VIP lid

Dec 25, 2008
    5,486
    0
    0
    Juffrouw
    Overijssel
    Mag ik vragen of Andy echt de naam wordt van de kleine?!?
    Of is dat een koosnaampje?
    Omdat je er al zo open in bent...niet bang dat iemand meeleest?!

Ze zeggen volgens mij dat rond de 3200 gram voor meisjes gemiddeld is en 3600 gram voor jongens...
    Maar pin me er niet op vast...

Liefs

4. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

Mar 29, 2010
    2,389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    3434 gram is volgens mijn vk het gemiddelde, dus denk dat 3200 en 3600 goede schattingen zijn.

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

3400 gram dus net geen 7 pond (dat is 7x 500 gram= 3500 gram) is het gemiddelde voor meisjes en jongens bij 40 weken. Zit vaak zo weinig verschil in, het ligt ook aan eerste tweede kindje..

Maar het zegt echt niets ook al zit hij op het gemiddelde, het echte geboortegewicht zal waarschijnlijk als hij rond de uitgerekende datum komt tussen de 3200 en 3800 gram liggen.

6. misa

misa Niet meer actief

1 pond = 500 gram

Dat je kleine mannetje precies goed op de groeicurve zit, zegt niets over het uiteindelijke gewicht. Daar kunnen ze hoogstens een schatting over doen. De metingen zijn vaak lengtes, geen grammen...!

7. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Die schattingen en echo's zijn niet waterdicht hoor ;) Ik geloof er iig niet meer in sinds onze zoon een 'klein kindje' werd genoemd en geboren is als 8ponder bij 39+5.

1 pond = een halve kilo = 500 gram.

8. charlie80

charlie80 Bekend lid

Jan 26, 2010
    697
    1
    0
    de vk zei tegen mij dat ze iets voor lag en dat ze schatte op 7 pond bij 40 weken. dus 3500 gram. dus 3400 zal idd wel gemiddeld zijn maar zie het vanzelf wel... fijn is het toch niet dus maakt die 100 gram ook niet meer uit!!

9. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Ik denk dat Andy de vader van het kindje is :D

10. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

Nov 9, 2009
    2,144
    0
    0
    NULL
    Edit: Oh nee toch niet de vader van het kindje, ik heb eroverheen gelezen. Ik zou dat ook niet durven ivm meelezers enzo...
    Maar even ontopic: het zegt echt helemaal niks. Mijn hele zwangerschappen hebben 3 verschillende verloskundigen geroepen dat we een klein meisje zouden krijgen (minder dan 6 pond, 3 kilo). Toen ze er met veel moeite uitkwam, vaccuumpomp en flinke knip, bleek ze ruim 8 pond te zijn. Dus ik zou me er niet teveel op vastpinnen.

11. Pila79

Pila79 Bekend lid

Dec 4, 2007
    978
    0
    0
    @debster: wilde net zeggen, fijn dat de vader op de curve zit ;)

Maar onze baby in de maak heet Bo, wij (onze vrienden) hebben altijd een naam voor de baby in de buik, meestal onzijdig, want dat is wel zo makkelijk. Dus kan me ook zo voorstellen dat het kindje niet echt zo gaat heten. Maar misschien wel en heeft ts zo'n afwijkende schermnaam dat ze niet verwacht dat iemand het leest :D

O en ontopic, mijn 1e zwangerschap zijn mn vk dat het een gemiddeld kindje zou worden niets aan de hand, zelfs na een stuk of 3 groeiecho's waar onze dochter altijd 4 weken voor lag.Uiteindelijk op 40w geboren en nadat ze al flink in het vruchtwater had gepoept was ze 4440 gram, of te wel 9 pond, das toch best wel aan de ruime kant ;)

12. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

May 28, 2010
    1,059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Ohw iedereen weet al dat hij Andy gaat heten ;) Dus meelezers no problem hihi.
    Heel leuk hoor! Iedereen vraagt ook: 'hoe is het met jou? en met Andy?'

Share This Page