Zwemmen met je baby

Discussion in 'Zwangerschap' started by Britt16, Jan 25, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Ik hou ontzettend van zwemmen, en zie het dan ook al helemaal zitten om straks met de kleine te gaan zwemmen. Maar hoe vroeg kun je eigenlijk al gaan zwemmen met je baby?

Stond er net onder de douche over na te denken Hihihi.Ze vind die warme straal nu al lekker, ze gaat helemaal naar voren, waar de straal langs gaat. Mooi he?
    Nu hopen dat ze het in het zwembad dan ook lekker vind. :)

Liefs britt

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

Apr 14, 2006
    5,068
    0
    36
    als ze de eerste spuitjes heeft gehad mag je gaan zwemmen. Hier was zwemmen geen succes helaas Daan was de hele tijd verkouden enzo baalde er heel erg van dat ik moest stoppen hopelijkbij jou meer succes

3. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hoi fleur,

Wat jammer inderdaad. We hebben soms onze ideeen, maar het kan heel anders lopen soms. Hoop inderdaad dat het met ons meissie wel kan.
    Bedankt voor je snelle reactie.

Liefs britt

4. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005
    16,283
    2,984
    113
    Ik ben 'pas' met Lenore gaan zwemmen toen ze 6 maanden was. Maar het was geweldig. Toevallig dat ik laatst dacht: ik moet het weer eens doen.
    Straks als de baby er is wil ik het weer gaan doen. Ze zijn zo ontspannen in het water! En met andere moeders (en vaders) is het erg gezellig.

Maar eerder dan de eerste prikjes zou ik het zeker niet doen.

Veel plezier!

Groetjes, Lotte

5. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,251
    7,289
    113
    Female
    Brabant
    Wij gaan pas van het voorjaar met Eva zwemmen, zodra het buiten kan. Binnen schijnen de chloordampen de kans op bronchitis te vergroten. Dat risico wil ik zelf niet nemen, aangezien ik vroeger zelf bronchitis/astma heb gehad.

Liefs,
    Snoopy

6. sonja

sonja VIP lid

Mar 5, 2006
    5,270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ligt er aan per zwembad.
    hier in denhelder mag je als je kindje 16 weken is gaan zwemmen en ga ik 7 km verder naar julianadorp dan mag het met 12 weken al.
    is maar net hoe warm het water ook is, het water in het zwembad hier in den helder is vaak best wel koud.

nou kan ik wel naar julianadorp gaan maar dat zijn van die rot tijden van 18.00 tot 18.30 of op zaterdag ochtend maar ja ik werk om het weekend dus dat is ook geen oplossing.

7. Dombo

Dombo VIP lid

Feb 12, 2007
    8,219
    0
    0
    Veluwe
    Je kunt rustig met haar gaan zwemmen. Deze uitslag is afkomstig van een Belgisch onderzoek en achterhaald. In de nieuwste Ouders van Nu kun je hier een artikel over vinden.

Bij ons kun je beginnen met babyzwemmen zodra je kindje ongeveer 10 pond is of zodra hij/zij zich warm kan houden.

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,856
    3,369
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Bij ons zeggen ze ook: Na de eerste prikjes. En dan wel in een verwarmder bad eigenlijk. Bij ons is het echt ouder en kind zwemmen in een bad van 32 graden. Verder zijn er groepen voor kinderen van 0 tot 6 maanden (maar je kan dus pas beginnen na 2 maanden ofzo vanwege die prikjes)
    en daarna een groep van 6 maanden tot een jaar etc... Maar als ze zo klein zijn is het gewoon uit proberen of ze het prettig vinden. Een kwartiertje in het water is vaak lang genoeg voor die kleintjes omdat ze zich , ondanks het vrij warme water, gewoon nog niet warm kunnen houden.

9. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

Jan 10, 2007
    1,081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Tijn was 8 weken toen we voor het eerst gingen. Sindsdien gaan we trouw iedere week en we vinden het allebei heerlijk!

10. Britt16

Britt16 Actief lid

May 18, 2007
    285
    0
    0
    thuiszorgmedewerker
    Groningen
    Hey allemaal,

Bedankt voor de verschillende reacties! Ik ga ook pas na de eerste prikjes hoor, ga eerst uitgebreid thuis van haar en de kraamtijd genieten.
    Ik wou ook niet speciaal op babyzwemmen, maar gewoon saampjes lekker vrij, en dan is een half uur zeker lang genoeg voor zo'n kleintje.
    Zo kan ik af en toe eens mijn zus/zusje of vriendin meenemen. Die vinden dat ook wel leuk :D
    Ik vind dat je moet doen waar je jezelf en je baby het prettigst bij voelt.

Liefs britt ;)

Share This Page