hallo, ik ben nu een paar weken zwanger. ik vind het erg onduidelijk over de nekplooimeting. krijg je die gewoon standaard of zijn er dan kosten aan verbonden. ik hoor het graag van jullie
hoi hoi ik heb het even voor je opgezocht Kosten De kosten voor de combinatietest en eventuele verder diagnostiek worden vergoed door uw zorgverzekeraar als u 36 jaar of ouder bent. Bent u jonger dan is het afhankelijk van uw verzekeraar of de kosten vergoed zullen worden. Meestal bij een aanvullende verzekering is dit wel het geval. Informeert u daarom bij uw verzekeraar. Zwangeren jonger dan 36 jaar en zonder vergoeding van de zorgverzekeraar zullen de combinatietest zelf moeten betalen. De kosten voor dit onderzoek bedragen 127,50 euro (tarief in 2007). Eventueel vervolgonderzoek als u een verhoogde kans heeft, wordt meestal wel vergoed dus ik zou als ik jou was even contact opnemen met je eigen verzekering en vragen of dit vergoed word groetjes nathalie
dit is bij ons ook nog niet duidelijk.. gaat idd om een bedrag van 127,50.. ik ben aanvullend verzekerd en heb het ingediend bij mijn zorgverzekeraar.. ik zou vanzelf bericht krijgen ofhet betaald moet worden ofdat het vergoed wordt.. of een eigen bijdrage.. dus ben benieuwd hoe dat gaat.. we hebben de test wel zelf aangevraagd.. is gewoon een fijn idee te weten dat je heel weinig kans maakt.. en je kan je beebje een half uurtje bewonderen hahaha..
jonger dan 36 moet je de test zelf betalen die wordt dan ook niet vergoed vanuit je aanvullende verzekering...
Ik was toen met de meting 24 en geen verder indicatie voor de meting, maar heb toch 75% vergoed gekregen. Als je het toch laat doen zou ik de rekening wel gewoon opsturen. Je kan het altijd proberen. Heb wel vaker gehoord van mensen die het wel terug kregen. Het is niet standaard, maar gebeurt toch regelmatig.
Bij ons is ie volledig vergoed en ik had verder geen medische indicatie. Kennelijk verschilt het erg per verzekering!
Ik had mn verzekeraar gebeld(oz) en ze vertelden me dat t vergoed werd, ik papieren op gest..rd kreeg ik ze trg th.is mt de post, wordt niet vergoed..... Ws toch wel ff balen!