HELP...Bloedprikken en HCG waarde??

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Ukkie88, 11 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    ik heb zojuist de uitslag van mijn bloedprikken gehad en de doktersassistente zei dat die negatief was. Toen vroeg ik wat mijn hcg waarde was en stond er op :( moet dat niet altijd vermeld worden????
    ik wordt hier echt niet goed van! Die stomme onduidelijke testen en dan die stomme doktersassistente. Alles zegt mij dat ik zwanger ben, maar nu door die uitslag van het bloedprikken weet ik het helemaal niet meer!!

    Zou graag willen weten of je HCG waarde vermeld wordt. En of je ook HCG waarde heb als je niet zwanger bent??????
     
  2. kleintje88

    kleintje88 VIP lid

    17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Een doktersassistente zal wel niet voor niks zeggen dat het negatief is...
    Dus waarschijnlijk is je HCG dan gewoon 0?
     
  3. Caruli

    Caruli VIP lid

    15 nov 2007
    31.699
    91
    48
    Zorgverlener
    Noord - Brabant
    als je niet zwanger bent heb je geen hcg.
    en misschien dat ie daarom ook niet vermeld staat.
    heb je al een thuistest gedaan?
     
  4. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    Thuistest??? :( bedoel je daar zwangerschapstest mee? Want die heb ik al zat gedaan (zie mijn album maar) maar daar wordt ik ook niet wijzer van :(
     
  5. kylain

    kylain Bekend lid

    7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi hoi,

    Als je niet zwanger bent is je HCG waarde kleiner dan 5 als je wel zwanger bent geldt het volgende schema:

    Na laatste menstuatie:

    21 dagen 0-5
    28 dagen 3-426
    35 dagen 18-7.340

    Inprincipe als ze je hcg waarde hebbe aan gekruist op je bloedprik formulier dan moet er ook een waarde bij staan. En die moet ze je dus ook kunnen vertellen. Waarschijnlijk heeft ze die al opgeborgen en in je dossier gestopt en hebben hun in de computer negatief gezet. Ik weet niet hoever je denkt te zijn nu in je zwangerschap maar als je nu naar verwacht 4 weken zou zijn kan het zijn dat je waarde lager is dan 5 zoals je op de tabel kan zien vanaf 3 en dat kunnen hun dan als negatief beschouwen. Het wil natuurlijk niks zeggen want het kan net zo goed wel negatief zijn maar als je nog steeds geen menstruatie hebt zou ik er toch nog even achter aan gaan!

    Groetjes Lysanne
     
  6. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    Thanks Lysanne :) het is nu ook gelijk iets duidelijker voor me met de HCG waarde :) thanks maar op het bloedprikformulier was Graviditeit aangevinkt ik heb nog zitten kijken ook maar kon geen HCG op dat formulier vinden. Heb ook het woord graviditeit opgezocht op internet en dat betekent: zwangerschap. Maar ik heb in het weekend van 25 juli (weet niet meer zeker of dat het dat weekend was) een heel klein beetje "gebloed" dit was meer oud bloed met soms een heel klein beetje vers bloed...dit was zaterdag avond begonnen en was maandag al weer weg :( en nu heb ik beetje bruine afscheiding met wat slijm :( ik snap er echt helemaal niks meer van :( maar het stomme is dat ik niet bij heb gehouden wanneer ik ongie zou moeten worden of wat dan ook...dus ik heb geen idee wanneer mijn eisprong is geweest etc. :( (stom, stom, stom, stom, stom)
     
  7. ichtus

    ichtus VIP lid

    5 mrt 2007
    14.841
    1
    38
    gelderland(noord)
    dan kan het dus heel goed dat je te vroeg hebt getest..ik zie toch duidelijk een streepje op je zw.test.. blijf t raar vinden dat ze geen hcg waarde vermeld hebben...

    Zolang je niet ongesteld bent zou ik haast zeggen blijf nog even testen..bel anders je/een vk in de buurt..als je een goede treft zal ze je niet lang in onzekerheid laten zitten en je evt bij de vermeende 7 wk een echo laten maken. Sommige vrouwen blijven altijd vaag testen en zelfs een nega bloedtest kan een hele zwangerschap door..komt uiteraard zelden voor, maar t kan...in onzekerheid blijven zitten lost niets op.. dat kan ook een ongi uitstellen en daar wordt je niet vrolijk van...

    Meid.. sterkte en succes.. weet hoe vervelend t is om zo in onzekerheid te zitten..
     
  8. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    @ichtus: thanks voor je bericht :) maar stel ik heb te vroeg getest dan zou die streep er nu toch wel vanaf moeten knallen :(?

    Maar ik ben er nou klaar mee! ik zal wel schijnzwanger zijn of zo, want heb net nog getest en die was ook zo wit als het maar kon :( dus ik hou het hier maar bij...heb nog 2 testen liggen maar die bewaar ik wel voor de volgende keer.
    En die uitslag van het bloedprikken geloof ik ook wel, daar ben ik ook wel klaar mee! Ik heb helemaal geen zin meer om moeite te gaan doen voor mijn HCG waarde...
     
  9. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Zelfs een paar dagen voor je NOD is je hCG in je bloed te zien. Ik testte na de ICSI 1 of 2 dagen eerder (bloedtest ivm overstimulatie) en deze was goed positief (boven de 100).
    Als jij al een tijdje denkt echt zwanger te zijn, had deze bloedtest dus echt ruim positief moeten zijn (boven de 50 rekenen ze volgens mij al goed).
    Ik denk dus, sorry, dat je echt niet zwanger bent.
    Elmo
     
  10. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    Thanks Elmo :) ik ben ook gewoon dus niet zwanger :( wat is dat mensen lichaam toch ingewikkeld en vervelend zeg...gaan gewoon weer vrolijk verder ;) die krampjes en dingetjes zullen dan wel mijn darmen zijn die van slag zijn...ik ben dus wel gewoon ongie blijkbaar geweest alleen korter...alleen kan ik die rare afscheiding nog niet plaatsen :( dat heb ik nu 2 a 3 dagen een beetje bruin slijm verlies...maarja dat gaat ook wel weer over ;)

    Op naar de volgende :D
     
  11. Nikske89

    Nikske89 VIP lid

    3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Hey Cyntje1988
    Je topic was bij zwanger worden gesloten, dus reageer ik hier nog even. Je testen in je album lijken toch echt wel positief hoor, die korte "menstruatie" kan een innesteling zijn geweest. Een innesteling kan max 3 dagen licht bloedverlies geven! Als je voor je NOD getest hebt, heb je natuurlijk de kans (hoe vervelend ook) dat het fout is gegaan.

    Bloeduitslagen komen normaal gesproken via de computer binnen (bij ons op het werk tenminste) dus de assistente heeft ten alle tijden zicht op de waardes. Ik zou je niet te snel laten afschepen als je je echt zwanger voelt en gewoon een kopie van de uitslag vragen! Dan heb je het zwart op wit. Houd ons op de hoogte
     
  12. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    @Nikske: ik vond ze ook erg posi lijken die testen, maar stel dat die korte bloeding (die ong. 3 dagen duurde rond 25, 26 juli) met wat donkerrood en klein beetje helderbloed de innestellingsbloeding is geweest dan had ik toch nu ook nog posi moeten testen? Aangezien ik geen afscheiding meer heb gehad daarna (de laatste 3 dagen heb ik wel lichtbruine afscheiding met slijm en soms wat licht roze). Want die (posi?) testen in me album heb ik wel gedaan nadat ik die afscheiding heb gehad rond 25, 26 juli
     
  13. Romy1979

    Romy1979 Niet meer actief

    Cyntje,

    Het kan natuurlijk ook zijn dat het al heel vroeg is misgegaan. Dat je bv wel zwanger bent geweest, maar heel kort. Zoals Nikske al zegt: heel veel zwangerschappen gaan al mis voordat men uberhaupt positief test en je wordt dan 'gewoon' ongesteld.

    Niet leuk om te horen, maar aangezien ik de testen op je foto's ook positief vind denk ik dat dat wel aan de orde kan zijn.
     
  14. Nikske89

    Nikske89 VIP lid

    3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Je testen zijn inderdaad positief, je zou die foto's ook aan je huisarts kunnen laten zien. Tegen deze tijd zou er dan zeker genoeg HCG in je bloed moeten zitten (als het niet fout is gegaan).

    Wat ook nog kan zijn is dat de assistente de HCG waarde misschien te laag vind, en dat ze heeft getwijfeld. Maar goed dat is geen reden om dan te zeggen dat het niet vermeld staat, en zou ik zelf nooit doen tegenover mijn patienten!
     
  15. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    Dan zou die 3 daagse "bloeding" dus gewoon me ongie zijn geweest? :( ik snap er nou helemaal niks meer van :(
    Wat raden jullie mij aan om te nog eventueel te doen?? Want vandaag is niet normaal ik ben me toch met vlagen misselijk, hoef gelukkig niet over te geven. Maar heb ook een heel raar gevoel in me buik en heb steekjes als ik opsta :( en me buik borrelt dat is niet normaal! aan de ene kant heb ik zoiets van ga gewoon een afspraak maken bij me HA maar aan de andere kant heb ik zoiets van ik ben toch niet zwanger waarom zou ik...?
     
  16. Nikske89

    Nikske89 VIP lid

    3 mrt 2009
    6.374
    0
    36
    Vrouw
    Doktersassistente
    Limburg
    Zelf zou ik het volgende doen:

    Ga naar de huisarts, neem de foto's van je testen mee! Vertel over die 3 dagen licht bloedverlies en leg je klachten duidelijk uit. Vraag of hij denkt dat dit een innesteling geweest is en wat hij van de foto's vind. Daarna vraag je een kopie van de bloeduitslag. Je zou zelfs kunnen vragen om een echo!!!
     
  17. Ukkie88

    Ukkie88 Niet meer actief

    Mmmm...oke dan gaan we dat maar doen. Ga vanmiddag wel even bellen. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het zat begin te worden dit hele gedoe :( eerst die stomme testen. En ik snap er echt werkelijk NIKS meer van :( dat somme mensenlichaam! grrr...
     
  18. Duma

    Duma Bekend lid

    13 sep 2007
    969
    901
    93
    Eerlijk gezegd denk ik dat die testen van 5 aug. niet positief zijn.
    Je ziet maar een heel dun lijntje.. Het lijntje moet volgens mij net zo dik zijn als de controlestreep.

    Ik heb helaas ook veel van die nep-positieve testen gehad.
     
  19. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Al had je, en dit klinkt misschien heel hard, 1 hele vette positieve test: Als je bloed duidelijk geen verhoging van je hCG laat zien ben je op dit moment echt niet zwanger.
    Het kan zijn er wel een uk zijn best heeft gedaan om in te nestelen, vandaar die vage lijn, maar dat is dus toch niet helemaal goed gelukt.
    Na zo'n ervaring kan je cyclus van slag zijn..dus dat lichte bloedverlies zou daar zeker bij kunnen passen.

    Ben benieuwd of je wijzer wordt bij je ha, hoop het voor je.

    Elmo
     
  20. Life in Pink

    Life in Pink Niet meer actief

    Denk inderdaad ook dat het een hele vroege mk is geweest. Want als het om een innesteling zou gaan, dat is echt nog veel te vroeg om posi te testen. Ik heb het zelf in maart gehad. Ik had 1 lichte posi test. Mijn HA zei dat hoe licht de streep ook was, er sprake is geweest van HCG in je lichaam. Maar de kans dat een beginnende zwangerschap fout gaat is 50%, vaak nog voor je ongi. Ik werd uiteindelijk pas 10 dagen na deze posi test echt ongi.
     

Deel Deze Pagina