Zwangerschapscontrole bij Gyn

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by tata, Aug 10, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Hi meiden,

Ik heb volgende week mijn eerste zwangerschapscontrole bij de gyn in het ziekenhuis. Wat kan ik hiervan verwachten? Ik ben dan rond de 8 weken.

2. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik kreeg een echo, bloeddruk werd gemeten, en ze stelde wat vragen over familie en gezondheid. Verder eigenlijk niet veel, ik kreeg ook nog een boel folders mee over bevallen en nekplooimeting enz.

3. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    oooow, dat valt wel mee, thanx!!

4. 123miesje

123miesje Bekend lid

Dec 5, 2008
    872
    0
    0
    Hier bij elk bezoek aan de gyn. wegen en bloeddruk opmeten. Verder ook elke keer een echo. Verder heb ik bij een tussentijdse controle bij de huisarts steeds urine moeten inleveren en werd er met een doptone naar het hartje geluisterd.

5. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik kreeg alleen een echo en wat folders over prenatale diagnostiek.

6. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Het valt allemaal heel erg mee hoor, niets engs ;) Veel plezier bij de eerste controle, ik vond de echo helemaal geweldig!

(ik kreeg bij de 8 weken trouwens nog wel een inwendige echo)

7. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Thanx, mijn echo is idd ook inwendig, maar dat vind ik niet erg.

8. Angel24

Angel24 Actief lid

Feb 1, 2009
    253
    0
    0
    Hoi,

Toen ik voor eerst controle bij de gynocoloog was geweest heeft hij over de familie (erfelijk) gevraagt, daarna bloeddruk gemeten.

Echo gemaakt en hij heeft ook de baarmoederhals gecontroleert door 2 vingers in de vagina te doen, of het breed genoeg was dat de baby eruit kan komen en het was breed genoeg gelukkig.

Daarna heeft hij mij een brief gegeven en heb bloed laten prikken 3/4 kleine flesjes werd beetje duizelig van.

Alles was gelukkig in orde,

Groetjes,

ANGEL24

9. tata

tata Bekend lid

Dec 28, 2008
    501
    0
    0
    Nou, ik ben geweest. Kreeg idd brochures, extra info over vruchtwaterpunctie en verder heeft hij alleen mijn bloeddruk gemeten. Raar, toch?

Heb zelf het idee dat de afspraak was voor het geval de echo niet goed zou zijn. Vorige keer klopte het hartje namelijk nog niet. Nu gelukkig wel!

Share This Page