Mijn vriend en ik hebben afgelopen weekend besloten na veel wikken en wegen om nu voor een 2e kindje te gaan. Dat wil zeggen; pil afmaken (zat op de helft), starten met foliumzuur en dan volgende maand starten met klussen. Ik slik Microgynon 30 (geen pil vergeten). Afgelopen zaterdag (dag 10 van pilstrip) hebben mijn vriend en ik s'middags gevreeƫn. s'avonds en de volgende dag onwijs veel diarree gehad(ik had blijkbaar iets verkeerds gegeten).:x Nu voel ik me al 2 dagen anders..gevoelige borsten/tepels, misselijk en krampjes in onderbuik. Toen ik zwanger was mijn eerste had ik deze klachten ook heel kort na onze gemeenschap. Zou het kunnen dat de pil door de diarree niet gewerkt heeft, aangezien zaadjes 48 uur in leven blijven? Eerlijk gezegd maak ik me een beetje ongerust of ik zwanger ben want ik heb die zaterdagnacht onwijs veel alcohol gedronken (tijdens een dorpsfeest) en roken doe ik ook nog steeds en met foliumzuur niet gestart. Dit zou dus wel een erg slechte start zijn voor ons kindje als het zo zou zijn. Wat denken jullie zwanger of niet? Nog meer mensen door pil heen zwanger ivm diarree?
hey, het zou idd kunnen dat de pil door je diaree niet gewerkt heeft. Als je alleen maar bang bent omdat je veels te veel gedronken hebt en rookt dan kan je je angsten opzij zetten. de eerste ?? 12??? weken is je baby nog niet met jou bloed verbonden en kan het dus geen kwaad als je te veel hebt gedronken. ik weet niet precies of het de eerste 12 weken zijn. maar het zijn er iig een aantal! dus ik zou me daarover geen zorgen maken! waag eens een testje zou ik zeggen!
Bedankt voor je reactie. Dat van die drank is hele opluchting...zou ik echt verschikkelijk vinden. Ik zou wel graag willen testen, maar zou pas over 9 dagen ongesteld moeten worden, dus een test zal nog niks opleveren. Ik ben er erg veel mee bezig en zou het zo graag willen weten, maar ja..
Die drank en zo zou k me niet teveel druk over maken hoor . Zowiezo als je nog ongi/overtijd moet worden dan denk k zeker niet. Ben je ook over tijd? Zou anders even een test doen, weet je t tenminste zeker. Ben benieuwd!
nee helaas nog 9 pillen te gaan. Maar je kan 4 dagen van te voren al testen toch? De misselijkheid en buikkrampen blijven dat heb ik normaal nooit tijdens de pil, alleen buikkrampen als ik ongesteld moet worden. We hebben 1 dag na eisprong sex gehad, dus kans is wel klein, maar toch..