hartvormige baarmoeder

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by patriciaax3, Mar 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

Nov 20, 2009
    354
    0
    16
    hoi, ik heb vandaag een 20 weken echo gehad, alles was goed gelukkig, alleen de echoscopiste zei dat ik een hartvormige baarmoeder heb. ze heeft er wel wat over uitgelegd, maar het is me nog niet helemaal duidelijk wat nou de gevolgen zijn voor mijn kindje, en voor de bevalling. ik las op internet dat het met deze vorm baarmoeder soms moeilijker is om zwanger te worden en dat je meer kans hebt op een miskraam, klopt dit? en zit dit de groei van mijn kindje niet in de weg? ik vind het best wel vervelend..:)

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Het is inderdaad zo dat het soms lastiger zwanger worden is maar dat stadium ben je allang voorbij!
    Het is ook afhankelijk van in welke mate de vorm aanwezig is. Soms trekt de baarmoeder recht door de groei en heeft het helemaal geen consequenties maar soms moet het kindje door de vorm in een bepaalde houding gaan liggen waardoor het niet goed voor het bekken ligt of daardoor liever in een stuitligging gaat liggen. Maar dit is allemaal pas te zien als je verder bent. Dus voor nu geen stress, je kindje heeft er geen last van en zal er ook geen hinder van ondervinden als het een beetje in een verplichte houding word gelegd.

Imke

3. patriciaax3

patriciaax3 Actief lid

Nov 20, 2009
    354
    0
    16
    Okee, dankjewel!

Share This Page