bloeding

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door zaterdag, 21 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    #1 zaterdag, 21 jul 2011
    Laatst bewerkt: 21 jul 2011
    Goedenavond,

ik heb in januari mijn mirena laten verwijderen met als bedoeling zwanger te worden van een 2e kindje, onze zoon is 3,5 jaar.
    Voor de zwangerschap van mijn zoon slikte in de pil en na het stoppen hiervan heb ik een maand of 2 gerommeld met buikpijn ed maar ik had wel meteen een cyclus van 28 dagen, later werd dit iets korter, rond de 26 dagen. Met 6 maanden was ik toen zwanger.

Nu zijn mn cyclussen sinds het verwijderen van mn mirena als volgt geweest : 40-26-16-26-24-28-19 en nu ben ik na de korte cyclus van 19 dagen op dag 15 alweer ongesteld geworden.
    Het is dus erg rommelig. Vind dit op zich geen drama maar nu met deze 2 hele korte cyclussen van 19 en 16 dagen maak ik mij toch wel zorgen.
    Ik bedoel, volgens mij heb je dan niet eens de " tijd" voor een eisprong, laat staan voor een innesteling.
    De bloedingen zijn de laatste 2 korte cyclussen ook veel minder dan voorheen maar ik verlies wel helder rood bloed.
    Is het verstandig om hiermee naar de huisarts te gaan of kan deze hierin niks betekenen?
    Zonder eisprong is het natuurlijk wel erg lastig zwanger worden.
    dankjewel!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

is het echt een ongesteldheid na 15 dagen, of meer wat bloedverlies tussendoor?
    Ik vind 15 dagen wel heel kort ja, ik zou het even overleggen met de huisarts.

Mirjam

3. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    nou ik gebruik bij een " normale" cyclus lengte (26 dagen oid) de eerste 1 of 2 dagen super tampons en nu heb ik het gered met normale tampons. Maar die heb ik wel echt nodig hoor, red het niet met een inlegkruisje oid. Dus het is wel minder maar ik denk voor bloedverlies tussendoor wel te veel.
    Al vind ik dat weer lastig inschatten want heb voorheen nooit bloedverlies tussendoor gehad dus weet ook niet hoeveel dat mag zijn.

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

bloedverlies tussendoor noem je spotten en is niet meer dan een inlegkruisje. Dit lijkt toch op een echte menstruatie. Het is normaal dta je weer een poos nodig hebt na een mirena om in een goed cyclusritme te komen. Maar bij jou verloopt het wel heel grillig. Even overleggen dus met je huisarts.

Mirjam

5. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Mirjam ,dankjewel. ja spatting ken ik wel, dat is het echt niet.
    Ik heb de huisarts gebeld en assistente zei zelf ook al dat het erg kort was, en wat jij zegt, erg grillig dus ik heb voor volgende week een afspraak staan. Dankjewel voor je advies en ik laat je wel weten wat je de huisarts zei.

6. zaterdag

zaterdag Fanatiek lid

28 mei 2011
    1.008
    2
    0
    Mirjam, ik zou je nog even laten weten hoe en wat, ik ben vandaag bij de huisarts geweest. Zij vond het heel goed dat ik langskwam, omdat zij wel verwacht had dat mijn cyclus alweer normaal zou zijn na een half jaar verwijderen van mirena. Zeker omdat voorheen mijn cyclus altijd normaal was.
    Ik ga nu bloed laten prikken om hormonen en schildklierwerking te checken, en als hier niks uitkomt, dan een inwendig onderzoek met uitstrijkje.
    Uiteindelijk kan het dan zijn dat ik 10 dagen primolut krijg om de boel de " resetten".

Nou ja bedankt voor je advies in ieder geval!

7. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    hoi

dank je wel dat je het even laat weten. Verstandig besluit om bloed te prikken en te checken. En primolut is een goede oplossing om even "opruiming" te houden en opnieuw te beginnen.
    Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina