Help Bloedverlies

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Baby81, Sep 16, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baby81

Baby81 Actief lid

Mar 7, 2008
    249
    0
    0
    Gisterenavond na het eten ben ik naar het toilet gegaan omdat ik wat nattigs voelde in mijn slipje. Ik dacht zelf aan afscheiding.
    BLOED! Ik schrok me rot, werd licht in mijn hoofd, hele maaltijd overgegeven.

Een inlegkruisje gepakt en een ander slipje, ook deze zat gedeeltelijk onder het bloed, weliswaar bruin/rood maar ik vloeide wel. Ik werd wat kalmer omdat ik dacht ik heb geen pijn geen krampen dan is het wel goed.

Meteen gebeld met de verloskundige, waarna ik terecht kon, ze heeft gekeken met de eendebek, inwendig en uitwendig. Uitwendig kon ze niks zien, de baby maakte het heel goed, ohh wat waren wij gerustgesteld, het hartje klopte en hij of zij sprong vrolijk rond. Toen ze met de eendebek naar binnen ging zag ze wel wat rood helder bloed.

Daarna is ze inwendig gaan kijken, ze maakte 2 echo's en ging even overleggen kwam weer terug, volgens haar is het dat mijn moederkoek drukt tegen de baarmoedermond en daar zitten wat stolsels en die moeten eruit. Ze gaf aan dat ik nog wel wat daagjes zal vloeien, ze verwacht dat het minder word en dat het ook bruin zal zijn (oud bloed) noemde ze het.

Vannochtend naar de wc nog rood, en ook bruin afwisselend. Gelukkig geen pijn, maak me nog wel ietsjes zorgen. Ze vertelde erbij, als je niet gerustgesteld bent en het blijft rood aanhouden kom dan maar weer langs, dat was wel lief. Dus ik kijk het nog even aan.

Sorry dat mijn verhaal zo lang is geworden. Maar mijn vraag is moet ik me zorgen maken? Ik heb vandaag een 2D echo, moet ik dit aangeven? Of heeft dat voor de rest er niks mee te maken?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

En hoe was de echo? waarschijnlijk hebben ze het op de echo ook nogmaals kunnen zien of er nog bloed in je baarmoeder zat.
    Er is goed naar je kindje gekeken en er is je goed uitgelegd wat er gaande is. Bloedverlies is iets wat je niet verwacht in de zwangerschap dus het is helemaal niet raar dat je er van geschrokken bent en dat je je zorgen maakt.
    Houd je rustig en bel inderdaad je verloskundige indien je je zorgen maakt.

Imke

Share This Page