hallo, ik ben zwanger geraakt dmv clomid, daarmee had ik een cyclus van 35-38 dagen. Toen ik zwanger raakte ging ik er dus ook vanuit dat ik rond dag 21 mijn eisprong had gehad en had toen berekend ongeveer 11 september uitgerekend te zijn. Ik heb dus gerekend aan de hand van mijn eisprong en niet de eerste dag van de laatste menstruatie (28 nov 2007) Toen ik bij de gyn. kwam voor een eerste echo was het vruchtje echter al 8wk terwijl ik dacht 7wk, ik zou dus spontaan een normale cylcus hebben gehad van 28 dagen... Ik ben er toen vanuit gegaan dat de echo en gyn het wel goed zouden hebben en dus de nieuwe datum 4 september aangehouden. Ik ben overgedragen naar de verloskundige omdat alles verder prima was en daar liep de baby bij de echo's qua groei altijd een paar (4-5 dagen) achter op hoever en hoe groot het zou "moeten" zijn. Nu loop ik bijna tegen de 42 weken aan en vraag ik mij dus af, had ik dan in het begin het toch goed uitgerekend en was het vruchtje gewoon wat groter op de echo? Ik maak me aan de ene kant zorgen dat het zo lang duurt en aan de andere kant denk ik misschien was ik eigenlijk pas 11 september uitgerekend en valt het allemaal wel mee. bedankt! Denise85
HOi denise, En echo voor de 12 weken is heel betrouwbaar. Dat je kindje bij de echo's die je daaropvolgend hebt gehad iets kleiner was is geen reden om te twijffelen aan de uitgerekende datum. Alle kindje groeien zoals zij moeten groeien er is tot 12 weken een richtlijn daarna groeit het zoals jou kindje moet groeien. Daarom zijn er allemaal verschillende maten en vormen op de wereld! Imke