Hallo, Ik ben net zwanger en op 16 februari ga ik trouwen. De jurk die ik heb gekozen heeft een lage rug en is mouwloos. Ik wil daarom een bruiningskuurtje doen. Op een andere pagina vertelden meiden me dat ik zonder problemen Dove Sunshine kan gebruiken. Echter, iemand dacht dat hierin misschien teveel vitaminen of andere schadelijke stoffen zaten voor het kindje. Wat is wijsheid? Dan toch maar zonnebank met bedekt gezicht en getinte dagcreme op de dag zelf? Lastig hoor...
Hoi Juud, je moet het eigenlijk helemaal zelf weten. Wanneer je voor een keer die Dove Sunshine wilt gebruiken, moet je dat gewoon doen. Ik zou er geen regelmaat van maken, maar voor zo'n speciale dag is het prima. Fijne dag! (lees altijd wel voor de zekerheid even de gebruiksaanwijzing voor evt effecten en bijwerkingen!) Groetjes Brigitte
Bedankt Brigitte, Via Dove kreeg ik ook nog dit antwoord: De bruiningsstof van Dove Sunshine werkt echt als verkleuring van de huidcellen (bovenste laag) en verder is de creme als iedere andere bodylotion. Als je bijvoorbeeld scrubt of harst, zul je zien dat je de kleur er weer aftrekt (heb ik inderdaad gemerkt). Het werkstofje trekt dus niet tot diep in de huid en zal niet in het bloed worden opgenomen. Daarbij bevat de creme geen AHA-zuren (o.a. vitamine A en D) en andere schadelijker stoffen voor ongeboren kinderen, stoffen die bijvoorbeeld wel in anti-rimpelcreme voorkomen. Aan de andere meiden die dit lezen: succes met je zwangerschap.