zonder mmm zonder mmm proberen zwanger te worden van tweede kindje

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door misty1984, 6 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,

Ik vroeg me af of er net als wij stelletjes zijn die bij het zwanger worden van hun eerste kindje in de mmm hebben gezeten en nu zwanger willen worden van een tweede kindje en dit eerst zelf gaan proberen, dus zonder ziekenhuis.

Bij onze eerste duurde het 2 jaar voordat ik zwanger was. We hebben hiervoor 4x iui icm clomid en pregnyl gehad en waren klaar voor de start van onze eerste IVF ivm slechte zaadkwaliteit en onregelmatige cyclussen. Omdat mijn menstruatie maar uitbleef, een test gedaan en tot onze grote verbazing bleek ik zwanger. Zonder ziekenhuisgebeuren, gewoon zelf en dat na 2 jaar. Nu hopen we op een tweede wonder en het liefst zonder mmm.

Wie zit in een soortgelijke situatie en hoe gaan jullie hier mee om. Hoe lang ga je zelf proberen of ga je meteen opnieuw naar de Gyneacoloog?

Groetjes!

2. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Misty,

Jouw verhaal lijkt heel erg op dat van mij.
    Ik ben de 1e keer namelijk ook na 2 jaar zelf proberen zwanger geworden.
    Na de bevalling toen mijn zoontje 6 maanden was zijn we alweer begonnen voor een 2e wondertje. Ik had er een goed gevoel over want ik dacht nu ik al zwanger ben geweest weet mijn lichaam hoe het werkt.
    Mijn zoontje is inmiddels 3 geworden en ik ben nog steeds niet zwanger.
    Ik heb mezelf toch de tijd gegund voordat ik de stap naar het ziekenhuis heb gezet. Bijna weer 2 jaar zelfs. Daarna dacht ik 'wie hou ik voor de gek'.
    Ik loop nu alweer 2 maanden in het ziekenhuis. Bij mij is alles goed maar mijn man heeft traag zaad. Ondanks onze hele voorgeschiedenis wil de arts toch niet aan iui beginnen. We moeten het nog even zelf proberen....

Ik vind het knap van je meid dat je jezelf nogmaals de kans wilt geven ondanks de slechte zaadkwaliteit en onregelmatige cyclussen.

Veel succes. Ik hoop echt dat je heel snel een positieve test mag hebben!

3. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Hallo,
    Leuk dat je reageert op mijn berichtje. Bij onze eerste zijn we na iets meer dan een jaar Bij de Gyneacoloog terecht gekomen. Ook eerst wat onderzoeken gehad en toen ovulatieinductie m.b.v. Clomid. Daarna vrij snel iui, maar omdat de zaadkwaliteit achteruit ging en al er slecht was zouden er met IVF gaan starten. Daarvoor ook eerst gesprekken en infoavond gehad en wat onderzoeken. Tussendoor nog een iui gehad, omdat we nog niet konden starten met de IVF. Deze was helaas niet gelukt. In de volgende cyclus de hoop op een zwangerschap wel opgegeven en er helemaal vanuit gegaan dat ik met het begin van mijn menstruatie zou gaan starten met alle medicatie voor de IVF. Maar toen kwam de menstruatie dus niet :) nu ook eerst weer ven zelf proberen en aankijken wat mijn cyclus is. We hopen snel een positieve test te hebben, maar mocht het niet lukken, dan zullen we opnieuw de mmm ingaan. Ik wens jullie ook veel succes en hopelijk hebben jullie de iui niet nodig!
    Wel gek dat als je denkt misschien niet meert zwanger te kunnen worden, je alsnog zwanger wordt, echt een wonder!

4. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Hoi Misty,

De eerste keer gingen wij dus ook bijna van start met IUI. De maand dat we zouden starten met IUI moest ik ook bellen op de 1e dag van mijn menstruatie..... en die kwam dus ook niet. Er helemaal niet vanuit gaande dat ik zwanger was deed ik toch maar een testje (ik ben erg regelmatig) en tot mijn grote verbazing dus positief! Dit eindigde wel in een miskraam.
    En alsof dat niet genoeg was mochten we ook niet meer beginnen met IUI, alleen om het feit dat ik dus zelf zwanger was geworden. We moesten het zelf nog 6 maanden proberen, want nu hadden we wel goede kansen. Ik geloofde er helemaal niet in maar 4 maanden later toch wèèr een positieve test. Nu een prachtige zoontje van 3 :).

Tja, hoe raar kan het lopen he? Precies wanneer je alle hoop een beetje hebt opgegeven gebeurt het dan toch. Ik lees dit soort wonder verhaaltjes best veel. Maar ook dat meiden vaak een miskraam krijgen er achter aan. Zo oneerlijk, na zolang wachten :(.

Hoe lang willen jullie eerst zelf proberen? 1 jaar?....

5. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Inderdaad oneerlijk als jr. Na zo'n lange tijd een miskraam krijgt. Ik heb vaak gedacht: liever zo lang hebben moeten wachten op een zwangerschap dan een miskraam mee maken. Dat lijkt me zo verschrikkelijk. We zijn er nog niet echt over uit hoe lang we het zelf willen proberen. In mijn achterhoofd blijft elke spoken: wat als het zaad van mijn man weer erg slecht is, heeft het zelf proberen dan wel zin?! Maar goed daar komen we toch niet achter. Eerlijk gezegd weet ik ook niet goed of en wanneer we weer naar de Gyneacoloog zouden kunnen gaan en of dit via de huisarts moet of niet. Mijn Gyneacoloog zei dat ik altijd weer welkom was, maar omdat we het eerst zel willen proberen, wenste zij ons veel succes. Nu in de 3e ronde. Menstruatie is weer voorbij. Mijn cyclus is (nog) niet regelmatig, dus als in bijvoorbeeld een jaar zelf zou proberen, kan het zijn dat dit maar 9 rondes zijn... We hopen natuurlijk dat dit er niet zoveel gaan zijn, maar ik wil denk ik 6 rondes zelf proberen en dan voor de zekerheid in ieder geval een zaadonderzoek. Hoe lang moeten jullie nu zelf proberen?

6. Vanilia

Vanilia Fanatiek lid

13 jan 2007
    1.715
    2
    0
    Amsterdam
    Je hebt gelijk, 1 jaar lijkt misschien 12 rondes maar als je lange en/of onregelmatige cyclussen hebt zijn je echte kansen veel minder.
    Volgens mij is 6 rondes heel reeel bij jullie. Want dat is uiteindelijk toch langer als een half jaar. Slik je nu iets voor je onregelmatige cyclussen? Of gebruik je misschien ovulatietesten om je eitje te vinden?

Wij moeten het in ieder geval tot eind december nog zelf proberen. Waarschijnlijk heb ik een te traag werkende schildklier en dit is ook niet goed voor als je zwanger wilt worden. Het hormoon om een goede bevruchting te geven maak ik te traag aan. Dit kan dus ook een oorzaak zijn dat ik maar niet zwanger wordt. Mijn man heeft traag zaad maar omdat het er zoveel waren, rond de 100 miljoen hebben we eigenlijk net zoveel kans dat het spontaan ook lukt als met iui zei mijn gyn.... Ik heb morgen een afspraak voor mijn schildklier en hopelijk krijg ik dan medicijnen. In december opnieuw zaadonderzoek en eind december vervolgafspraak met gyn.
    Allemaal zo langdradig voor mijn gevoel maar blijkbaar is het gewoon de normale gang van zaken ;).

7. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ja langdradig voelt heel die mmm hè? Je bent ook al zo lang bezig en voor je gevoel duurt het zo alleen maar langer. 100 miljoen zaadjes is volgens mij best veel. Wij hadden er maar 1,2 miljoen. Maar goed er hoeft er maar 1 snel genoeg te zijn :)

Stel dat je medicijnen nodig hebt voor je schildklier, maakt dat niet uit voor het zwanger worden/zwanger zijn? Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom ik een onregelmatige cyclus heb. Daar hebben we het eigenlijk nooit over gehad. Mochten we weer naar de Gyneacoloog moeten, dan ga ik dit zeker wel navragen. Voor nu gebruik ik alleen een zwangerschapsvitamine en tarwekiemolie capsules. Dat laatste had de vorige keer een positieve invloed op het korter en regelmatiger maken van mijn cyclus en nu ben ik er de 2e ronde mee begonnen en is mijn cyclus ook een stuk korter. Hopelijk blijft dat zo, want dan hebben we natuurlijk meer kansen. Ovulatietesten gebruik ik niet, omdat mij cyclus onregelmay

8. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Ging iets mis geloof ik.
    Maar ovulatietesten gebruik ik niet. Met zo'n o regelmatige cyclus blijf je dan maar testen en daar wordt ik alleen maar onrustig van. Vorige ronde heb ik volgens mij wel mijn eisprong gevoeld. Duurde ongeveer een ochtend en had daarbij laag in mijn onderbuik een stekende scherpe pijn. Later op de dag werd dit steeds minder en ging het weer weg. Ik denk dat we het inderdaad bij 6 rondes zelf proberen houden en dan contact opnemen met de Gyneacoloog om even te overleggen. Misschien dan in ieder geval voor de zekerheid een zaadtest. Dit is een kleine moeite en dan weten we gelijk hoe we er voor staan.

9. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Ik wil jullie succes wensen, hopelijk gaat jullie wens snel in vervulling. Bij mijn dochtertje zijn we 2 jaar bezig geweest en was ik zwanger na de tweede iui. Nu gingen we ervan uit dat het niet anders zou zijn. Ik ben nu 7 weken zonder mmm.

10. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Wauw Kaat! Super wat fijn :) leuk ok zo'n positieve ervaring te lezen. mag ik vragen of jij tussentijds nog anticonceptie hebt gebruikt?

11. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Dank je wel en natuurlijk mag je dat vragen, ik heb geen anticonceptie meer gebruikt na de geboorte van mijn dochter. In het begin waren we nog voorzichtig tijdens de vruchtbare periode later hadden we zoiets van we zien het wel.

12. misty1984

misty1984 Fanatiek lid

17 mrt 2009
    1.550
    1
    0
    Noord Brabant
    Oké. Was gewoon benieuwd. Voor mijn zwangerschap gebruikte ik de pil. Daarna een mirenaspiraal. Ben benieuwd of mijn cyclus nu een beetje regelmatiger wordt, of dat het net zo onregelmatig blijft als na het stoppen met de pil. Hopelijk hoeven we niet de mmm in. Fijne zwangerschap!

Deel Deze Pagina