Help Bloedverlies!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mammie1978, 14 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mammie1978

Mammie1978 Actief lid

22 apr 2008
    149
    0
    0
    Apeldoorn
    :cry: Ik ging net naar de wc en schrok me echt dood. Ik ging eigenlijk voor te poepen en opeens met afvegen had ik allemaal bloed eraan :cry: Ik heb net de huisartsenpost gebeld en die zei dat ik alleen maar moest afwachten en verder niks kon doen. Mijn man is niet thuis en ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Ik wil gewoon weten of het nog leeft :( en nu kan ik hier gaan wachten!

Ik had al zo'n raar vermoeden omdat mijn borsten ineens ook niet meer zeer deden en ik al een paar dagen bruine afscheiding heb :cry:

Bah wat een kl*te dag!

2. Hoi, het hoeft niet echt iets te betekenen. Ik heb het ook gehad in week 10 geloof ik. Ik kon direct naar de dokter en hij heeft meteen gekeken en alles zag er prima uit.
    Ik had echt helderrood bloed, zo opeens toen ik naar de wc ging net als jij. Ik was ook helemaal van de rel.
    Het kan een gesprongen bloedvaatje zijn.
    Verder had ik geen last van erge buikpijn en krampen.
    Het was de dag erna gewoon weer over, alleen nog een beetje bruin.

Sterkte en maak je niet te druk hoor.

3. Vogeltje

Vogeltje Fanatiek lid

4 jan 2007
    1.263
    0
    0
    Noord-brabant
    ik heb het gehad met 7 weken, ook helderrood bloed kon ook meteen komen was niets aan de hand en zoals je aan mijn banner kunt zien is het verder ook goed gegaan.

4. Mammie1978

Mammie1978 Actief lid

22 apr 2008
    149
    0
    0
    Apeldoorn
    Waarom mag ik niet meteen komen dan? Ik heb de dokterspost gebeld en ze zei afwachten. Nu heb ik net afdeling gynaecolgie gebeld en die zijn er niet maar er werd gezegd ivm spoedgevallen om dan met het hoofdnummer van het ziekenhuis contact op te nemen. Ik weet niet of ik dit moet doen? Omdat ik denk dat ze dat straks terugspelen naar de dokterspost ofzo en vind dat dan wel voorschut als ze horen dat ik met het ziekenhuis ook contact heb opgenomen :( Of zal ik straks mijn man daarheen laten bellen als hij thuis is? Ik word namelijk echt gek van die onzekerheid :cry:

5. Makkie

Makkie Niet meer actief

Ik zou de spoedlijn bellen meid! Je wilt toch weten of alles goed is! Ik zou bellen hoor! Anders zit je het hele weekend in de rats.... succes!

6. cindy21

cindy21 Fanatiek lid

11 jun 2007
    1.384
    0
    0
    omgeving oss
    hallo

ik had het ook in week 5
    helderrood
    heb toen ook de vk gevraagd en die zei ook w8 maar even af en de dag erna was het weg
    n week later weer n keer en daarna niet meer ghad

succes!

gr

7. lola2

lola2 Bekend lid

31 mrt 2008
    710
    1
    0
    Brabant
    Als je je zo enorm ongerust maakt (wat ik me trouwens goed kan voorstellen) dan zou ik als ik jou was, toch de spoedlijn bellen. Je hoeft je toch niet te schamen ofzo omdat je je zorgen maakt? Dat is toch heel logisch?!
    Ik zou gewoon bellen, maak je maar niet druk wat men van de dokterspost of van het ziekenhuis eventueel denken. Daar heb je toch allesbehalve een boodschap aan?

Heel veel sterkte en ik hoop dat het loos alarm is!

Groetjes, Lola2

8. Niet meer actief

bellen hoor !
    ik heb het ook gehad met week 10 en later met week 11½. beiden keren niets aan de hand. maar toch wel fijn om dat zeker te weten. ik kon ok direct terecht 1e keer en was nog wel 's nachts.

succes en laat maar even weten

9. Angelicaatje

Angelicaatje Actief lid

6 mrt 2008
    338
    0
    0
    Sociaal Pedagogisch Werker
    Hoofddorp
    Ik heb het ook gehad wel 2x, maar stopte ook heel snel, geen klontjes, ik maakte me verder geen zorgen...ik kon alleen maar afwachten... als je onzeker ben, moet je gewoon bellen meid. Hoop voor je dat het niks ernstigs is.

10. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Wat belangrijk is, is of je krampen hebt. Heb je die niet, dan hoeft er helemaal niets aan de hand te zijn. Heb je die wel, dan heb je kans dat je een miskraam gaat krijgen. Met 6 weken is er meestal nog niet zoveel te zien op een echo, waarschijnlijk zeggen ze daarom dat je af moet wachten. Daarna heeft een heel groot deel van de vrouwen in de prille zwangerschap te maken met bloedverlies, wat meestal niets is. Heb je geen verloskundige die je kan bellen? Dat is misschien wat laagdrempeliger dan het ziekenhuis. Zou in ieder geval actie ondernemen, want nu zit je zwaar te stressen en dat is niet goed voor jou en je beebje.
    Sterkte meid!

11. Mammie1978

Mammie1978 Actief lid

22 apr 2008
    149
    0
    0
    Apeldoorn
    Nou, ik kom net van het ziekenhuis af en weet eigenlijk nog niks :( Ik werd door een arts assistent geholpen en die zei gelijk al dat ze het vruchtje echt te klein vondt om wat te kunnen zien. Vervolgens haalde ze er een gynaecoloog bij die even mee zou kijken. Toevallig was het mijn eigen gynaecoloog. Ze hebbben er een poosje naar staan kijken maar zij vondt het idd ook erg klein! Je zag ook een hartaktie af en toe maar het klopte echt heeeel traag :cry: Ze voelde zelfs nog aan mijn pols om te zien of het niet van mij was wat ze zagen :(
    Ik kan nu niks anders doen dan afwachten en de gynaecoloog zei dat bloedverlies meestal geen goed teken is in een zwangerschap :(
    Als ik heviger zou gaan bloeden en/of heftige krampen zou krijgen dan kon ik weer bellen. Ook zei ze dat ik ervanuit moest gaan dat het zou eindigen in een miskraam :cry: dit leidde ze af van het hartje, omdat het zo traag klopte.
    Toen ik vroeg hoe het nou verder moest, zei ze dat ik volgende week kon bellen voor nog een controle echo dus het is nu gewoon afwachten...

Ik heb nu af en toe een beetje een ongie gevoel maar verlies geen helderrood bloed, af en toe alleen wat bruin. En af en toe voel ik een aanhoudende steek in mijn buik.

Pfff wat duurt wachten lang zeg!

Bedankt nog voor jullie berichtjes ;)

12. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Oh meid, wat triest zeg... Ik wil je heel veel sterkte wensen!

13. Bij mij was het ook dat het hartje wat langzaam klopte. Ik was ook helemaal van de rel. Had ook wel een beetje ongigevoel, maar niet echt steken.
    De dag erna had ik alleen een beetje bruine afscheiding.
    Ik duim voor je dat voor jou hetzelfde geldt meid!

sterkte!

14. Mammie1978

Mammie1978 Actief lid

22 apr 2008
    149
    0
    0
    Apeldoorn
    Het ziet er somber uit, want ik vloei weer en heb wat meer buikpijn :cry: In elk geval bedankt voor jullie lieve meelevende berichtjes!

Liefs van Sabrina

15. Goh wat rot zeg die onzekerheid :(

16. cecile

cecile Lid

3 sep 2007
    62
    0
    0
    verpleegkundige
    Delfzijl
    gadsie, wat rot!
    Ik wil toch even kwijt, dat ik ongeveer hetzelfde had.
    Vanaf 5week al dagelijks bloedverlies(helder/soms bruin) Met 6 weken echo, geen vruchtje te zien. Moest er van uitgaan dat het fout zou gaan. Met 7weken, toch hartactie. Tot 16 week heb ik bijna dagelijks gevloeid en ook echt heel erg soms, dat mijn broek gewoon helemaal rood was. Ook had ik wel weeig gevoel.
    Ik hoop zo voor je dat het goed komt.

Sterkte

17. hoi meid..

er zijn idd wat meer meiden die vaak wat bloed verliezen tijdens de zw.

Ik ga duimen voor jullie dat jullie volgende week een mooi hartje zien kloppen!

*knuf*

18. Niet meer actief

even wat de wereld uit helpen:
    50% van een bloeding in de zwangerschap eindigt in een miskraam
    de overige 50% heeft bloeden een andere oorzaak.

een miskraam hoeft niet altijd te betekenen dat er helderroord bloedvrelies is of krampen. meestal wel maar er zijn uitzonderingen. en soms is er in het begin niets daarvan en is het vruchtje echter niet meer levend en eindigt dit later in een miskraam

hiermee wil ik zeggen dat een msirkaam nooit helemaal galijk of te voorspellen is en dat het meest erge zoals helderroord veel bloedverlies met krampen ook niet eens een msirkaam hoeft te zijn.

aangezien je nog op 6 weken zit betekent het nu inderdaad afwachten... heel moeilijk en onzeker dus deze week. ik wil je daarom veel sterkte wensen. houd het allemaal goed in de gaten en ik hoop op goed berciht volgende week voor je.

Deel Deze Pagina