Trouwdatum kiezen

Discussion in 'De lounge' started by Lovely83, Jun 17, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Volgend jaar zijn we 15 jaar getrouwd voor de Islamitische wet en 5 jaar geregistreerd partners. Dit is voor ons een mooi moment om geregistreerd partnerschap om te zetten naar een huwelijk en een groot feest te geven.

Nu moeten we een datum kiezen, en dat vinden we nogal moeilijk!
    We willen niet trouwen op de dag dat we voor de islamitische wet zijn getrouwd. Dit was ook de datum dat we samen wat kregen dus wel romantisch, alleen lijkt de maand april ons geen goede maand om buiten een bruiloft te geven.

Nu zaten we zelf te denken aan eind juni/ begin juli. Hierbij houden we natuurlijk rekening met de zomervakantie.

Maar hoe kies je verder een datum?

2. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat je er dan gewoon 1 moet prikken als er in die periode geen symbolische datum is voor jullie.

3. Emma86

Emma86 VIP lid

Jun 25, 2012
    5,281
    2,232
    113
    Female
    Nederland
    Op welke dag wil je trouwen? Vrijdag of zaterdag bijvoorbeeld? Informeer welke data het gemeentehuis/restaurant/cateraar/locatie nog vrij hebben (ik weet niet wat je precies wil).
    Zo kies je iets dat nog vrij is.

Lovely83 likes this.
  4. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

Apr 11, 2013
    1,696
    295
    83
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Mijn zoontje is 8 Juni geboren. Heel warm weer.

Mijn gastouder is 13 juni jarig. Zij vertelde dat zij ALTIJD minder weer heeft. Nooit buiten kan zitten (ze is al 50 geweest) dit jaar inderdaad ook wat frisser toen.

Wij zijn 22 juni getrouwd. Mooi weer, niet heel warm, niet te koud. Geloof 20 graden. Zijn dit jaar 6 jaar getrouwd en gaan ieder jaar dan een weekendje weg. En ieder jaar weer niet heel warm. Dit jaar hebben ze ook zo'n 20 graden voorspeld.

Eind Juni is het vaak zo'n weer.
    Begin Juni vaak al heel warm, dus echt zweet warm weer ;)

Kun je meenemen in je beslissing, qua wat je graag wilt :)

Lilium and Lovely83 like this.
  5. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Wij wilden trouwen op vrijdag de 13de
    Ooit was dat in juni en toen zijn we getrouwd.

smax and Bailey07 like this.
  6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik denk dat we sowieso op een vrijdag of zaterdag willen trouwen. Liefst een zaterdag, omdat de meesten dan geen vrije dag hoeven op te nemen.
    Maar dit is inderdaad afhankelijk van wat er mogelijk is op trouwlocatie ed.

Mooi weer is natuurlijk nooit gegarandeerd, maar is natuurlijk iets wat we wel graag zouden willen.

Yvke86 likes this.
  7. Yvke86

Yvke86 Fanatiek lid

Apr 11, 2013
    1,696
    295
    83
    Female
    Pedagogisch medewerkster
    Limburg
    Gewoon een datum prikken dan.
    Wij hebben gewoon geprikt. Daarna meteen gekeken op het werk of het bij beide kon. Dus meteen 3 weken vakantie daarna etc.
    Alvast heel veel voorbereidingsplezier :)

8. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Wij hebben gekeken wat de eerst mogelijke datum op onze locatie was in de zomer en in het weekend.

Het is een zaterdag in augustus geworden :)

9. Blijdorp

Blijdorp Niet meer actief

Grappig, wij zijn ook op vrijdag de 13e getrouwd (alleen november).

Panter likes this.
  10. TigerAngel7

TigerAngel7 Fanatiek lid

Jan 2, 2015
    1,898
    1,277
    113
    Female
    Wij trouwen zaterdag 06-07-2019 niet echt gekozen voor de datum zelf. Ogen dicht en met de vinger rond draaien op een kalender in de maand waar je wil trouwen misschien ook een idee voor jullie al je het echt niet weet

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Wat leuk dat jullie gaan trouwen!
    Ik zou kijken welke datum gunstig valt eind juni/begin juli.
    Bij ons viel de 1ste van de maand gunstig, en ik vond het wel handig te onthouden.
    Dus we hebben niet voor die datum gekozen omdat er symbolisch iets aan vast hangt.
    Verder zou ik kijken naar een locatie die zowel iets binnen heeft als buiten.
    Zodat als het weer slecht is...je toch naar binnen kunt.

12. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,703
    2,382
    113
    Wij wilden trouwen op een vrijdag in juni en hebben vervolgens gekeken welke datum kon bij zowel gemeentehuis, kerk en de locatie waar we het wilden vieren.

13. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ohja...ik heb helr goede dingen gehoord over paviljoen van de dame als locatie.

Lovely83 likes this.
  14. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Daar willen we inderdaad gaan kijken, maar vind Garnwerd aan zee ook een enorm leuke locatie!

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

Mar 17, 2016
    12,801
    8,470
    113
    Female
    Wij zijn op een donderdag in mei getrouwd. Niet een super populaire dag om te trouwen maar dat vonden we ook niet nodig.

We hebben onze datum geprikt toen we op een bankje zaten op een hele mooie plek op Lanzarote tijdens onze vakantie :) Een jaar later (we waren toen 3 maanden getrouwd) zijn we terug gegaan naar datzelfde bankje en hebben we een slotje aan het slotje gehangen die we het jaar daarvoor hadden opgehangen. :)

Ysabella and MyMiracle like this.
  16. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Ik denk dat we dit inderdaad maar moeten gaan doen.

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Wij hadden ook juni of juli. En ik heb toen gebeld welke data er vrij waren.

4 juli was er 1, en mn man vond dat wel makkelijk onthouden met 4th of july.
    Dus dat werd m ;)

18. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,031
    2,894
    113
    't Gezellige Brabant
    Zo wilden wij de woensdag vóór Hemelvaart trouwen. Bijna iedereen vrij de volgende dag en op woensdagmiddag ook de kinderen die er bij mochten zijn. Wij hadden ook prachtig weer, het was al laat in mei. Ik ben tijdens de fotoshoot nog lichtelijk zonverbrand :) En we hadden ruim keus uit beschikbare locaties, omdat de meeste bruiloften idd op vrijdag en zaterdag zijn. Ook was het in sommige gevallen goedkoper op woensdag als de vrijdag of zaterdag ;)

19. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Het is maar een datum, het wordt vanzelf een bijzondere dag ;)

we hadden een.datum verzonnen maar elke keer was er wel wat bij evt. locaties, uiteindelijk bij onze droomlocatie die ook niet op die datum kon hebben we de datum opgeschoven.
    En dat was ook prima!

Voor de buitengewesten zou ik kiezen voor eind augustus, begin juli anders zit je elke keer als je het wilt vieren met de vakantie

succes!

20. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Ik heb de datum gekozen aan de hand van de beschikbaarheid van de locatie. Dus die zou ik eerst gaan zoeken.

Share This Page