Mijn dochtertje is 2 weken oud en krijgt BV op verzoek. De BV loopt als een trein, haar gewicht zit nu al op 3300 gram (haar geboortegewicht was 2640 gram). Ze heeft altijd perfect aangehapt, maar nu sinds een dag of wat heb ik moeite met haar aanleggen. Ze sabbelt dan elke keer aan mijn tepel en zuigt hem niet naar binnen, zoals ze altijd deed. Hierbij lek ik de hele boel onder, want het sabbelen stimuleert de melktoevoer. Zo ben ik soms wel 10 minuten bezig om haar aan te leggen. Uiteindelijk hapt ze wel goed vast, maar dat duurt dus vaak heel lang voordat het zover is. En dat frustreert best, vooral ook omdat ze het al die tijd wel goed deed. Complicerend is ook nog dat ze heel erg met haar armen voor mijn tepel heen maait, waarbij ze op haar knuistjes gaat zuigen ipv aan mijn tepel. Met mijn man erbij is het makkelijk, die houdt dan gewoon haar handjes vast. Maar als ik alleen ben, is het gevecht met de knuisten haast niet te doen. Dan heb ik er een vast, stopt ze de ander in haar mond, pak ik de ander, zit de een er alweer in, en dat de hele tijd zo door. Ik heb 2 vragen eigenlijk dus. 1. Waarom sabbelt ze nu zo ipv aanhappen en wat kan ik eraan doen? (Het CB is gister geweest, er zijn geen tekenen van spruw.) 2. Is er misschien een praktische tip voor het knuistengevecht? Alvast bedankt!
Hoi, Sorry voor deze trage reactie. Heb je inmiddels hulp gevonden, of speelt het probleem nog? gr Linda
De data van de brieven kloppen niet. Speelt dit probleem nog of heb je het inmiddels opgelost. groet Linda