Teruglopen bv met warm weer?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Marrie28, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

27 jun 2007
    1.711
    0
    36
    Beste Linda (of Ilse),

Mijn kereltje krijgt naar ieders tevredenheid al bijna 5 maanden volledige borstvoeding. Nu heb ik gemerkt dat de productie deze (hete) week minder wordt. Normaal kolf ik 's ochtends 220-240 cc en 's middags 170-180. Nu 's middags nog maar 125 cc. Om mijn flessen voor de creche vol te krijgen, kolf ik 's avonds voor ik naar bed ga nog een keer. In plaats van steeds meer melk te produceren, lijkt het echter eerder minder te worden. Nu zei een collega dat het niet erg is, want hoewel minder melk wordt afgekolft, deze voedzamer is. Mij lijkt eerder dat hoe warmer het is, hoe meer vocht er in zo'n kindje moet. Kan jij me geruststellen/tips geven?

Groetjes, Marrie

2. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

3 mrt 2010
    860
    0
    0
    Maak je niet te snel zorgen om je baby. Hou de kleur van de urine maar in de gaten. Als die gewoon helder is is het goed. Wordt het geler of zelfs donker dan wil dat zeggen dat hij wat krap in zijn vocht zit.

Je kunt hem vaker aanleggen. dat is bij dit warme weer wel aan te raden.
    Ook kun je een regeldagje doen (of 2). even heel veel kolven en /of aanleggen om de productie even op te krikken.

Succes
    Linda

Deel Deze Pagina