Na een periode van proeven en proberen, wil ik graag een schema 'maken' met vast voedsel erin. fles, pap, fruit (vers), half broodje margarine, thee, groente + aardappels (vers).. Alles gaat er goed in.. Maar hoe maak ik hier een leuk schemaatje van? Ik wil haar ook niet teveel geven! Ik ben benieuwd naar jullie tips, passend bij de leeftijd van mijn dochter!
Ik zou pap 's morgens geven, 's avonds kunnen ze er onrustig van worden. In de ochtend is het een goed begin. Wakker = bordje pap Fruit vers met water Boterham met melk Soepstengel, koekje Fles melk Aardappel, groente event. toetje (hoeft nog niet) Fles Zoiets?? Weet je tijden niet
Onze dochter is bijna 7 maanden en dit is haar schema: 7.00/7.30 papfles 180/6 9/9.30 fruit 1,5 stuks 11.30 boterham 12.30 fles 180/6 drinkt meestal 120 a 150 15.00 liga/soepstengel + sap/thee/water 17.30 groente 200 gram + sap/water/thee (klein beetje) 19.00 fles 180/6 Misschien heb je er wat aan! Ze zit nu op 3 flessen maar deze drinkt ze niet allemaal leeg. De papfles en avondfles meestal wel. Drinkt ze in de middag heel weinig dan krijgt ze om 15.00 uur nog een klein flesje i.p.v. sap/water/thee En inderdaad onze dochter geeft zelf goed aan wat ze nodig heeft. Rond de 6 maanden steeds minder drinken en uiteindelijk zelf aangegeven dat 3 flessen genoeg is. Ze is wel echt van het ritme en regelmaat.