Mijn schoonzus trouwt binnenkort. Het feest is s´avonds in een zaal van een hotel denk vanaf een uur of 19:00 daarna diner en daarna feest tot heel laat. Ik zie er best tegen op, maar andere mogelijkheden zoals oppas of kinderen niet mee nemen zijn er niet. Het is een Marokkaanse bruiloft en kinderen horen er gewoon bij. Aan activiteiten of vermaak voor de kinderen is er verder niet gedacht volgens mij. Waar kunnen kinderen zich het best mee vermaken? Wie heeft zoiets al eens gedaan? Het zullen kinderen zijn van 0 - 8 ongeveer en denk wel een stuk of 50 . Ik dacht eraan om een hoek in te richten met een aantal tafels en leuk versieren. En dan kleurplaten, kleurtjes, puzzels? Wat nog meer?
Ik herinner mij dat wij ons altijd wel wisten te vermaken. Dansen op de muziek, eten en drinken, verstoppertje in een hal en ga zo maar door.
Denk je ? Ik denk ook wel dat ze zich kunnen vermaken of in ieder geval een tijdje. Maar iets achter de hand hebben om een poosje iets rustigs te kunnen doen of af te wisselen. Door de hal rennen en verstoppertje spelen kan niet het is in een hotel met ook nog andere gasten.
Bij onze bruiloft ( in september) komen ook alle kinderen mee. De jongste is die van ons zelf dan 1.5 jaar en de oudste is 9. Wij hebben bij onze feestlocatie een speeltuin buiten en binnen een aparte ruimte waar ze rustig kunnen kleuren enzovoorts. Verder zie ik het wel, het id wel een lange zit voor die kids maar ga er vanuit dat ze zich wel vermaken.
Ik denk het wel, maar dat is puur op mijn eigen ervaring. Kinderen zijn vindingrijk en de meeste kunnen zich prima vermaken met "niets" . Kleurplaten of spelletjes meenemen kan denk ik nooit kwaad. Nu ben ik niet bekend met Marokkaanse bruiloften dus ik weet niet wat gebruikelijk is mbt vermaak van kinderen.
Nou op zulke bruiloften vermaken de kinderen zich wel hoor, idd met door de zaal huppelen en van alles en nog wat..
Op mijn Turkse bruiloft hadden de meeste mensen met kinderen ze ook meegenomen. De babys sliepen gewoon in de maxicosi en de rest huppelde rond. Ging prima. Was van 6 tot 12 uur.
Is anders maar niet fout of raar. Marokkaanse bruiloft is echt een feest voor de hele familie en ja daar horen kinderen nu ook eenmaal bij. Op de bruiloft van mijn vader hadden ze de wens om geen kinderen erbij te hebben dat vond ik eerlijk gezegd wel vreemd en ook lastig om te regelen maar respecteren natuurlijk die wens.
De banden zijn ook heel anders he, er komen vaak wel honderden mensen op zo'n bruiloft, iedereen is uitgenodigd.. en de mensen die normaal als oppas fungeren komen dus ook gewoon op die bruiloft. Kinderen kijken er ook meestal naar uit.
Wij trouwen in juni en hebben onze dochter van dan 3 en onze zoon van nog net geen 1 en die zijn er ook bij maar ik ga voor de jongste wel regelen dat hij rond een uur of 21.30 naar huis gaat in bed en er iemand (dochter van collega) oppast en onze dochter tegen 22.30 of ze moet echt niet willen.. Maar als er 50 kinderen zijn dan vermaken ze zich denk ik wel hoor!
Hier een Nederlandse bruiloft waar alle kinderen gewoon bij zijn. Dat hoort net zo goed voor mijn gevoel. Ik vermaakte me trouwens vroeger zelf ook altijd hoor. Mijn zoontje is dan bijna 2, als hij moe is zetten we een campingbedje op en kan hij desnoods eventjes liggen. Verder komen er van mij 25 kinderen van 0 tm 10 ongeveer.
Ik vind het juist hardstikke leuk dat de kinderen ook welkom zijn, ze horen er toch ook gewoon bij? En van een keertje laat naar bed worden kinderen ook niet slechter.
Bij mij in de familie is het ook niet meer dan normaal. toen mijn man en ik trouwde was mijn oudste 12. en hij was uiteraard al sinds 6 uur s morgens op, om 2300 uur trok hij het echt niet meer en is vervolgens met een vriendin van mij meegegaan naar huis. Zou nogal raar zijn als je dan als bruidspaar zelf moet gaan
Ja dat sowieso natuurlijk, maarja hier is ook iedereen die oppas zou kunnen zijn op de bruiloft zelf. Ook echt een grote familiebruiloft en ben toch echt niet Turks of Marrokaans hoor . Of er moet iemand natuurlijk wat eerder weggaan op de bruiloft waarmee hij mee zou kunnen, maar verder mag hij gewoon blijven hoor. Als hij moe is slaapt hij ook wel in zijn campingbedje daar.
Iets om dvdtjes te kijken? En verder misschien nog wat dekentjes/kussentjes om lekker op te hangen/liggen als ze moe worden.
Die van mij paste niet meer in een campingbedje En net wat jij zegt, de oppassen waren ook allemaal op onze bruiloft. Maar ook hier een grote familie, mijn vader komt uit een gezin van 9, en mijn schoonouders 6 en 11 Ik kom zelf uit een gezin van 4 en mijn man 3, grote gezinnen dus allemaal met aanhang erbij en dan nog een aantal nichtjes, vrienden, collega;s gewoon groot dus De baby van mijn nichtje toen heeft in een zijkamertje/berghokje van de keuken geslapen en het keukenpersoneel lette op haar of ze bleef doorslapen (eigenaar van het restaurant is een vriend van ons)