Bikini, wat kan wel/niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by PamPapilio, Apr 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    Ik zit even met een vraagje en echt een duidelijk antwoord kan ik er niet over vinden.

Gezien t feit dat ze een heerlijk hete zomer voorspellen en ik nog ff wat maandjes mag genieten van mn dikke buik wil ik toch wel een leuke bikini dit jaar (hekel aan mezelf in zon ding dus heb er geen nu ;) ) maar dan komt het punt..

Ik vind niks leuk! de positiebadkleding vind ik echt geen moer aan.. of de broekjes zijn zo groot dat ik er alleen zo naar kan kijken ":$" of het is een supersimpel zwart badbak die dan ook nog een fortuin kost!

Dus dacht ik, normaal ondergoed kan ook dus waarom een normale bikini niet? gewoon een topje en broekje en dus een blote buik..

Maar ik kan nergens echt duidelijk vinden of dat kwaad kan.. tuurlijk, goed insmeren en dat je niet uren met je toeter in de zon moet zitten maar dat vind ik niet meer dan logisch..

Maar kan een normale bikini, ja of nee?!!

als het even lekker weer is dan is t hier in de tuin echt heeeeel warm en dan loop ik dus gerust de hele dag in bikini.. misschien dat we nog een zwembad kopen dus dan zit je ook nog s met water waarbij je sneller verbrand enzo..

Dus help? wat denken/vinden jullie.. kan die blote buik van de zomer of moet ik echt aan zon afschuwelijke dure tankini of badpak? :D

2. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

ik heb voor mezelf gewoon een normale bikini gekocht.

je kunt ook gewoon even ergens een pashokje ingaan...een normale bikini passen en kijken hoe jij het vind zitten/staan bij jezelf.

3. fenneke80

fenneke80 Niet meer actief

Ik vind dat het hartstikke goed kan, een blote dikke toeter. Je moet alleen niet te lang in direct zonlicht volgens mij, want je kindje kan wel goed het licht zien door je buik heen. Tenzij je weet dat het gezichtje naar je rug kijkt, dan lijkt het me niet echt een probleem.

Ik zou gewoon gaan passen, want doordat je buik dik is, zou het kunnen dat een gewoon broekje niet lekker zit, of niet goed past. Ik kan me voorstellen dat je snel in je bilnaad zit, als hij aan de voorkant naar beneden rolt. Of dat het elastiek in je buik snijdt.

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    leuk een blote buik! Zelf zal ik begin augustus bevallen maar woon in Griekenland dus al snel heet. Ik heb wel een bikini gekocht maar ben gewaarschuwd door de arts dat ik hier wel gewoon in zee kan zwemmen maar in GEEN GEVAL met blote buik in de zon mag!! dus tot 11 uur in de ochtend en vanaf 6 uur in de namiddag (is hier dan echt nog flink heet...) Dit ivm gevaar voor kindje in de buik. De zon werkt als een soort sauna/heet kolkbad...ook in nederland!! het maakt het zo heet in je buik, dat het kindje daar flink last van kan krijgen. Dus idd uitkijken...(afgezien van verbrandingsgevaar)

Ik zou lekker met je toeter (haha) in de tuin rondlopen hoor! Maar dan met parasolletje en lekker badje om af te koelen. (met parasol word je ook bruin...)

veel plezier!

5. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

Jul 14, 2009
    13,173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    voor de zon maakt het niet uit, je moet er alleen wel voor zorgen datj eniet constant met je buik vol in de zon zit, is wat heet voor de beeb, maar verder kan het volgens mij geen kwaad, en grote blote toeter is toch juist mooi in bikini :)

6. happymama79

happymama79 Fanatiek lid

Mar 19, 2010
    2,399
    0
    0
    Ik vind dat het wel kan. Alleen wel uitkijken met de zon. Je huid is nu een stuk kwetsbaarder.

7. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Het kan wel en als je je er goed bij voelt moet je het zeker doen :)
    Ik heb het zelf niet gedaan (al was ik niet hoog zwanger in de zomer maar als ik b.v ging zwemmen) aangezien ik een zebra was / ben ;)

8. nony

nony Fanatiek lid

May 4, 2007
    3,308
    241
    63
    nh
    Ik heb de vorige x een h&m bikini aan gehad, en ik had een hele mooie bruine buik....merkte vanzelf als het te heet werd en ging dan in de schaduw
    NU heb ik een leuke bikini van gueen mum zwart met witte strepen...

dus ik zeg gewoon lekker doen!!

ps na de bevalling was mijn buik zwart, om dat je buik dan zo krimpt wordt het bruin bijna zwart :D

9. essie1973

essie1973 Actief lid

Dec 14, 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik trek ook gewoon een bikini aan hoor! pfff die positie badpakken zijn echt niet leuk, en trouwens al die positiekleding kost al een fortuin!
    Als het echt een hete zomer wordt dan is er toch niets fijner dan in je bikini rondlopen, al die plakkende kleding bahbah!

10. Reintje85

Reintje85 Bekend lid

Jun 28, 2009
    981
    0
    16
    Vind dat het absoluut wel kan hoor, niks om je voor te schamen, al moet je idd rekening houden met wat eerder gezegd is en niet te lang met je buik in je zon zitten. Al denk ik ook dat je dit zelf goed aan kunt voelen. Maar je hebt nu ook bij de Hunkemoller van die leuke bikini's maar die dan van boven een topje zijn. heb je ook strapless e.d. vond ze echt heel erg leuk en heb er dan ook zo eentje gekocht voor de warme dagen. En dan is je buik toch een beetje beschut. Al bedenk ik me eigenlijk nu...past die nog wel als ik een paar maanden verder ben... haha...dom...helemaal niet aan gedacht!

11. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Ik was vorig jaar op vakantie in Frankrijk, hittegolf, 20 weken zwanger en gewoon een bikini aan maar wel een maat groter dan normaal. Ging goed en heb ook gewoon in de zon gelegen, alleen niet zo lang als normaal.

12. Alita

Alita Niet meer actief

Ik heb bij mijn dochter toen ook gewoon een bikini aangehad, en ook gewoon lekker in de zon gezten hoor!! Maar te lang hou je toch niet vol hahahaha want dan stijgt je bloeddruk zo hoog dat het je slecht wordt!!
    Ik wordt trouwens ook sneller bruin als ik zwanger ben handig he?!!

13. muis26

muis26 Fanatiek lid

Jan 4, 2008
    4,077
    7
    38
    ergens in t gooi :)
    gewoon lekker normale bikini doen hoor!! heb ik ook gedaan bij sam :D zijn toen 2 weken naar mexico geweest ..... ging prima!
    gewoon lekker smeren, en die zon is heeerlijk zolang je geen last heb van zwangerschapsmasker kan je er lekker van genieten :D

14. susy26

susy26 Niet meer actief

wij zijn vorige week weekje naar centerparcs geweest,en dacht er ook aan om een andere bikini te kopen. Maar thuis eerst goed gepast, en zat nog prima zoals altijd..broekje beetje onder me buik. En ik was niet de enige zwangere met een bikini! Lekker trots zijn toch!;)

15. PamPapilio

PamPapilio Fanatiek lid

Dec 16, 2008
    4,736
    1
    0
    Anna Paulowna
    nou dat klinkt allemaal lekker positief!! :D

dan gaat ik toch maar lekker shoppen voor een leuke bikini.. ik neem meestal toch al broekjes met een striksluiting die heel laag zitten (heupmodel dus) op die manier is t altijd te verstellen zodat t niet snijdt en dan kan mn buik er mooi overheen :)

en wat striemen betreft, als ik die nog krijg maakt t niet erg veel uit want ik loop toch alleen in mn eigen tuin in bikini eigenlijk.. geen vakantieplannen en ben geen strandmens..

dus dat gaat helemaal goedkomen!

nog wel wat vraagjes, wat voor factor smeren jullie op je buik? neem aan dat die ff hoger moet zijn als normaal? (normaal smeer ik alleen olie omdat ik amper verbrand :))

en ik lees ook veel over zwangerschapsmasker, maar heb van de week al ff in de zon gezeten en ben in mn gezicht verkleurd.. als ik last had gehad van die vlekken had ik dat toch nu al moeten zien?

16. Musty

Musty VIP lid

Jul 2, 2008
    10,414
    0
    36
    ik heb een positie tankini aangeschaft
    nergens paste mn buik en borsten in, ook niet in gewone bikini en ook niet in zon positiebadpak:)

17. limmeke

limmeke VIP lid

May 28, 2008
    17,318
    0
    0
    over je masker: ik mijdt de zon en vorige zwangerschap toch een masker gekregen... die kwam geleidelijk.. dus niet ineens dat ik dacht van wow

18. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

Dec 13, 2009
    3,378
    2
    0
    tot nu toe pas ik m'n 'gewone' bikini broekjes nog maar van boven knelt de boel...ik heb dus al een positiebikini aangeschaft die me zeker nog gaat passen tegen de tijd dat het echt zomer is hier (vanaf eind mei tot en met mijn bevalling begin augustus).

je kan even op deze site kijken, erg leuk!

Positie-Outlet

Maar ik kan zeggen dat het nu al heet is hier, in de zon met 25 graden hou ik het al zowat niet uit en is de zon op m'n buik echt niet fijn! heb zelf ook het gevoel dat het niet prettig is voor de baby maar da's heel persoonlijk en hier is het natuurlijk wel een heel zuidelijk klimaat (kan in juli rustig 40 graden zijn...) en nu mijn arts het ook afraadde (ook ivm bloeddruk, vochtvasthouden enz) denk ik dat ik het lekker bij de parasol hou en pas in de namiddag eronder vandaan ga komen haha! Als het goed voelt doen, anders lekker de schaduw opzoeken! Ik ben zelf echt heel makkelijk met warmte, hou het heel goed uit elke zomer maar nu is dat ineens helemaal veranderd...

19. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vond de tankini's en badpakken ook niks en heb een gewone bikini bij de hunkemoller gekocht. Ik vond het erg handig dat je dan verschillende maten qua broekje en topje kan kopen.
    Broekjes die vrij laag op de buik zitten, zaten hier erg goed en ook de boxertjes vielen meestal goed. Voor het topje heb ik een halter gekocht die je boven in je nek kan strikken. Op deze manier is er nog wat groeimogelijkheid voor de voorgevel. Ik smeer me trouwens nu al in met factor 30 als ik de zon in ga en zorg dat ik ook veel in de schaduw zit. Lekker poedelen in een zwembad lijkt me trouwens ook wel wat :D.

Veel zonplezier!

20. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    dat vroeg ik me dus ook allemaal af..
    maar ik zit dan met nog een probleem ik heb nu al 95 e van mezelf

waar kan ik een leuk topje vinden !!

Share This Page