Help, bruin bloedverlies, test positief!

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Twinmom, Nov 7, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Twinmom

Twinmom Lid

Nov 7, 2007
    41
    0
    0
    Hallo,

Ik heb tussen de eisprong en de te verwachten menstruatie wat licht bruin en soms iets rood bloedverlies gehad. Toen ik daadwerkelijk ongesteld moest worden stopte dit, maar naar een dag of 3 begon het toch weer, meestal niet zo heel veel, maar toch, soms ook wat rood. Dit duurde weer zo'n 12 dagen. Daarna weer een paar dagen geen bruine afscheiding. Ik heb geen test gedaan, omdat ik er vanuit ging dat ik m'n menstruatie toch zou krijgen. Vorige week was ik ineens wel misselijk en kreeg ik wat afkeer van kookluchtjes. (dit herkende ik van mijn vorige zwangerschap) Toch vorige week weer wat afscheiding. Afgelopen maandag toch maar een test gedaan, positief. Ik heb nu wel af en toe wat gekleurde afscheiding, maar niet heel bruin. Ik ben eerder zwanger geweest van een tweeling (spontaan) en toen had ik rond de te verwachten menstruatie wat bruine afscheiding. Ik heb nog geen verloskundige gebeld, omdat er nu op de echo nog weinig te zien is, en als het mis zou gaan, kunnen we er toch niks aan doen.. (ik zou volgens mijn berekening 7 weken en 2 dagen zijn) Of adviseer je me toch snel actie te ondernemen?

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hi twinmom,

Met 7 weken is er al wel wat te zien op de echo!, als je nog geen afspraak hebt staan bij de verloskudinge is het verstandig deze al wel te gaan maken!
    Bruine bloedverlies kan optreden door een haarvaatje in je baarmoedermond dat knapt. Dit komt door dat de baarmoeder nu heel goed doorbloed word en je baarmoeder mond wat kwetsbaarder is. Het zegt niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap.
    Ga bellen! en zeg wel even over de telefoon dat je wat oud bleodverlies hebt gehad!

GEFELICITEERD imke

3. Twinmom

Twinmom Lid

Nov 7, 2007
    41
    0
    0
    Hallo,

Bedankt voor je reactie, ik ben iets meer gaan geloven dat ik echt zwanger zal zijn. ik heb inmiddels een afspraak met de verloskundige gemaakt. Volgende week woensdag intake, donderdag de echo. Spannend, ben heel benieuwd of er inderdaad een wondertje te zien is. Ik laat je weten hoe het gegaan is.

Groetjes, Twinmom

4. Twinmom

Twinmom Lid

Nov 7, 2007
    41
    0
    0
    Hallo,

Ik heb vandaag de echo gehad en hoera het kindje gezien met kloppend hartje! Ik kan nu echt geloven dat ik zwanger ben! Ditmaal 1 kindje dus normale controles bij de verloskundige. Ben zo blij! :)
    Bedankt voor je opbeurende reactie van 2 weken geleden! Ik vind dit een supersite en zal hem aan iedereen aanbevelen!

Groetjes, Twinmom

5. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi Twimmom,

SUPER! van harte gefeliciteerd!

Fijne zwangerschap!

IMKe