Zwangerschapskwaaltjes hoe doen jullie dat met andere kinderen?

Discussion in 'Eerste symptomen' started by demi123, Dec 31, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Ik ben net zwanger en voel me nogal verschrikkelijk... Moe, misselijk en emotioneel. Nu heb ik een meisje rondlopen van anderhalf jaar en kan het niet opbrengen om met haar te gaan spelen enzo... Lig alleen een beetje op de bank misselijk te zijn. Ik heb zoveel moeite om haar broodje klaar te maken, dan moet ik bijna overgeven. Vreselijk!!

Ik voel me hier zo schuldig om tegenover haar, hoe doen jullie dit??

2. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    kent niemand dit probleem?

3. Seth

Seth Niet meer actief

hi,

mijn eerst twee kindjes schelen twee jaar....
    en ik herken het... en zal het binnenkort wel weer gaan herkennen.... (mn jongste is bijna 1)

ik kan je alleen aanraden om zelf zoveel mogelijk te rusten als de kleine ook rust... dus dezelfde tijden slapen, sávonds op tijd naar bed... en als je het niet trekt, en je kan je kleine niet de aandacht geven..... misschien voor paar uurtjes oppas (opa+oma) regelen... zodat deze leuke dingen kan gaan doen... en jij kan bijtanken.....

Verder.... tja een tweede zwangerschap is gewoon zwaarder als een eerste... dus doorbijten!!!

succes....

4. Seth

Seth Niet meer actief

en oja... de poepbroeken in de vroege ochtend, zijn ook fijn he???!! :D

5. Mamzie

Mamzie VIP lid

Jun 29, 2006
    7,318
    0
    0
    prov. Groningen
    ik had het "geluk" dat ik de eerste maanden van de zwangerschap in de zomer had.
    Kon dus lekker voor het huis liggen niks doen terwijl Erik lekker speelde met het buurmeisje. Als ie iets wilde hebben regelde buurvrouw dat ;)

Als het slecht weer was en dus binnen moest blijven speelde ik zoveel mogelijk met hem liggend op de bank.
    Je word er vanzelf handig in ;)
    Zo kan je liggend helpen met kleuren, liggend bellen blazen. Tv en dvd is ook een hele uitkomst geweest.

Poepbroeken? Ja dat was wel een heel probleem :(

Sterkte met deze beroerde eerste weken/maanden!

6. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Fijn om herkenning te vinden, voelde me al zo schuldig...
    Rond 16u begon ik me beter te voelen en heb haar even lekker in badje gedaan, dat was wel fijn. Mijn kleintje is ook nog eens extra zielig omdat haar oogjes ontstoken zijn, dan is ze zo hangerig.

Poepbroeken zijn inderdaad niet echt fijn maar 's avonds eten koken vind ik echt het ergste!! Kan geen vlees zien of ruiken ble!

7. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik had een zoontje van 1 en 3 lopen toen ik zwanger was van me meisje, ik ben tot me 18e week enorm beroerd en moe geweest, daarna ging het weer maar met 24 weken kreeg ik al weeen en moest ik plat. Mijn 2 jongens zijn toen smiddags naar me schoonouders 2 uurtjes gegaan, zodat ik even 2 uurtjes smiddags kon bijtanken.....en als me man thuis was lag ik soms wat langer.....als dat niet had gekund had me meisje veel te vroeg geboren geworden....

Het is misschien even rot, tenminste ik voelde me wel rot tegenover me jongens, maar het was even niet anders....

sterkte meis, hoop dat je je snel beter zult voelen!

8. maja82

maja82 VIP lid

Jan 30, 2007
    15,508
    1
    0
    Ik herken het. Heb nu nog het geluk dat mijn vriend vakantie heeft maar die moet maandag ook weer werken. Ik kan nu 's ochtends blijven liggen tot de ergste misselijkheid is gezakt en slaap dan nog een poosje. Overdag als ik beroerd ben doet hij ook alles. Dat wordt straks wel even anders..
    Hoop dat de ergste misselijkheid snel weer over is.. Niet fijn zo.

9. surf

surf VIP lid

May 21, 2007
    14,595
    1
    36
    Noord-Holland
    @demi: heel herkenbaar hoor! in was vanaf 6 weken kotsmisselijk, kon alleen maar van mn bed naar de bank strompelen, maar had op dat moment ook een ventje van 15 maanden rondrennen. We zaten ook nog eens tijdelijk in het buitenland, dus alles kwam overdag op mij aan (vriendje moest werken), want mn ouders of vrienden waren niet in de buurt... Ik heb heel veel op de bank gelegen, en steeds wel geprobeerd zoveel mogelijk met m te doen. torens bouwen vanaf de bank, muziek aanzetten, liedjes zingen, op de laptop nijntje of bumba kijken, boekjes lezen. ik voelde me enorm schuldig, maar ik kon gewoon niet beter op dat moment. gelukkig ging het maar om 3 weken toen kreeg mn vriend ook vakantie en kreeg ik pilletjes tegen de misselijkheid... doe wat je kan, je kleine weet ook dat je je even niet lekker voelt. tenminste mijn zoontje voelde heel goed dat ik even niet zo lekker was, daarom was ie een stuk rustiger, bracht dingen om te spelen naar de bank, kortom hoe klein ook, hij hielp me echt!
    heel veel sterkte in ieder geval! mssn heb jij nu wel mensen om je heen die de zorg voor je oudste een beetje kunnen overnemen??

10. Makkie

Makkie Niet meer actief

herkenbaar, maar ik ben gewoon toch van die bank afgekomen en aan de slag gegaan. Gewoon doorgaan! Tis naar als je misselijk en moe bent, maar ik probeerde me er overheen te zetten en ik moet zeggen dat ik me dan beter voelde dan als ik op de bank bleef hangen. En gaan slapen als de kleine slaapt. Ik ga er gewoon veel op uit met hem, wandelen, langs mijn ouders, boodschappen doen. En dan slapen als hij ook slaapt.

Sterkte meid, ik begrijp je precies! Ik voel me nog steeds niet fit, maar kan er wel veel beter mee om gaan!

11. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Het ging vanmorgen echt niet meer en ik heb de dokterswacht gebeld. Ik voelde me in inmiddels helemaal slap van het niet eten en ik ben al anderhalve kilo afgevallen van het niet eten. Gelukkig schreef de dokter me zetpillen voor tegen de misselijkheid.

Om kwart voor 12 heb ik de eerste pil genomen en voel me een stuk beter! Ik voelde wel ineens dat ik vreselijke honger had! Geloof het of niet maar ik zit nu aan een tosti :) De misselijkheid is nog niet helemaal weg maar het is wel te doen nu. Het enige nadeel is dat ik wat moe word van de pillen en dat ik niet mag autorijden.

12. Danjay

Danjay Fanatiek lid

Dec 3, 2009
    1,407
    1
    0
    smurfenland
    Wat fijn demi dat je er pillen voor hebt gekregen!
    Ik herken het ook wel hoor, alleen heb ik het geluk dat mijn man altijd thuis is (boer) en mijn schoonmoeder naast ons woont, dus genoeg hulp in de buurt.

13. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    @Danjay
    Wat fijn dat je man altijd thuis is en dat je hulp in de buurt hebt!

Vanmiddag ben ik heel even weer erg misselijk geweest, toen was het ook weer tijd voor een pil. Verder niet echt misselijk geweest gelukkig. Wel voelde ik me erg slap en dacht een paar keer dat ik ging flauwvallen. Maar ja dat zal wel komen omdat ik zo weinig heb gegeten de laatste dagen. Ik heb vanavond in ieder geval redelijk goed avondeten gegeten.

heeft iemand van jullie ook ervaring met medicijnen tegen de misselijkheid?

14. demi123

demi123 Bekend lid

Jun 29, 2007
    820
    0
    16
    Helaas werkte de zetpillen emesafene vandaag helemaal niet meer... Ik was weer vreselijk misselijk, word er moedeloos van soms. Ik de huisarts weer gebeld en hij heeft besloten om mij domperidon zetpillen te geven. Deze heb ik vanmiddag voor het eerst genomen en ben echt niet misselijk! Heerlijk! Ik moet morgen de huisarts weer bellen om hem te laten weten of dit wel werk.

Wel staat er in de bijsluiter van dit medicijn dat je het niet mag nemen als je zwanger bent omdat er onvoldoende gegevens bekent zijn om te kunnen zeggen dat het niet schadelijk is voor het kindje... Tja een huisarts zal natuurlijk wel weten wat ie doet, maar toch

Share This Page