Middagslaapje wil niet meer daardoor lastige avond en 13.5 uur slaap.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shampoo, 21 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Onze meid wil haar middagslaapje de laatste paar weken niet meer doen. Ze wrijft in haar oogjes, gaapt, maar slapen; ho maar. Ze huilt niet hoor, maar ligt heel de tijd te kletsen. Na +/- 45 min halen we haar er dan maar uit. Dan is ze heel even vrolijk, maar om 17.15 uur begint de ellende. Niets is meer goed en ze huilt snel.
    Dan brengen we haar soms al om 17.45 uur naar boven... Ze valt dan rond een uur of 18.00 heerlijk in slaap, maar wordt dan niet meer wakker en slaapt door tot de volgende morgen 7.15 uur.
    Op zich geen probleem, maar nu lees ik net in andere topics dat kinderen niet langer dan 12 uur zonder voeding mogen. Hier zitten dan 13,5 uur tussen!!!! Ze wordt heel vrolijk wakker, niet suffig, afwezig oid.
    Moet ik dit zo laten of heeft iemand tips????
    Groetjes shampoo

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als ze niet suffig is, is er niets aan de hand.
    Per pond lichaamsgewicht mogen ze in principe een uur achter elkaar slapen 's nachts, dus ze zou 13,5/14 pond moeten wegen, (zo'n 7 kilo dus). Lijkt me toch haast wel op deze leeftijd?
    (Overigens moet je dat niet TE rechtlijnig nemen: als ze wat lichter is, maar verder goed alert is er niks aan de hand hoor :))

Wel lekker dat ze gewoon doorslaapt tot 7.15 Als wij Thirza vroeger op bed doen, wordt ze de volgende ochtend ook vroeger wakker :( Hier rekken we het dus toch maar als het 's middags niet wil....

3. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ze weegt 10 kg, dus dat zit wel goed ;)
    Wij vinden het ook bijzonder dat ze, tot nu toe, steeds gewoon tot 7.15 uur slaapt. (Zal je zien dat ze morgen om 6.00 uur wakker is, haha)

4. Rond die leeftijd hebben wij dat ook een tijdje gehad, ik dacht toen nu al 1 slaapje???? Ze lag toen ook gewoon te kletsen in bedje, het CB zei toen gewoon naar bed doen, ze ligt evengoed even lekker rustig. Maar na een tijdje sliep ze opeens weer enorm veel 's middags en moest ik haar wakker maken.

5. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Mijn zoontje is wel wat jonger, maar hij kan ook heel lang kletsen en druk doen in bed. Ik laat hem maar gaan, soms valt hij toch in slaap. Zodra zijn geluidjes richting huilen neigen, dan haal ik hem eruit. Als ik hem eerder eruit haal is hij chagrijnig, hij vindt het heerlijk om te "keten" in zijn bed.

6. Ook al klets ze wat in bed, ze rust wel.
    Ze liggen dan rustig in bed met niet te veel prikkels om hun heen. Misschien dat ze na een uurtje ofzo wel in slaap valt.
    Maar zolang ze niet huilt en gewoon gezellig beetje kletst.
    Gewoon laten liggen.

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Doet ze nog 1 of 2 slaapjes? Anders zou ze smiddags uberhaupt niet meer slapen....ik neem aan dat je t slaapje rond 15u bedoelt?

8. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.715
    3.151
    113
    Vrouw
    Heey heey,,

Lekker laten slapen joh!,, hier is er oowk een periode geweest dat er niet meer geslapen word en nu ineens weer van 10 tot half 12 en van 3 tot 5 ongeveer,,
    Snachts van half 7 tot half 8 volgende ochtend

Liefsz 8)

9. Sweetvienna

Sweetvienna Fanatiek lid

10 jul 2007
    2.092
    0
    0
    Joh als ze honger heeft, wordt ze echt wel wakker hoor. Ze zal het rustig zo lang zonder kunnen anders zou ze het niet doen. Lekker laten slapen en geen zorgen maken! 'Ze' zeggen zoveel.

10. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Ze slaapt 's ochtends van 9.00-10.00 uur en s middags van 12.00 - 14.00. Het slaapje van 16.00-17.00 is hier nu een probleem... Dus het 3e slaapje. S avonds slaapt ze 12 uur achter elkaar. Dus op zich wel genoeg slaap.

11. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Mijn zoontje ging rond 7/8 maanden naar 2 slaapjes, de ene keer was het nog 3 kwartier aan het einde van de dag, de andere keer sloeg hij die over. Wrs gaat zij dit nu ook doen?
    Misschien lukt het je om het tweede slaapje (die van 12-14) iets te rekken door bijvoorbeeld om 12 uur nog wat eten te geven en haar daarna naar bed te doen? Misschien van 13-15 of wie weet slaapt ze dan ook langer? Zo houidt ze het beter vol 's avonds.
    Ik leg trouwens mn zoontje ook weleens om 18:15/18:30 uur op bed als hij echt heeeeel moe is en heeft qua doorslapen geen invloed. Kan mijns insziens geen kwaad hoor!

12. Dolce1983

Dolce1983 Actief lid

2 jul 2009
    318
    13
    18
    Zelfstandig Ondernemer & Stay-At-Home MOM
    NH
    Mijn dochter heeft overdag nooit veel slaap nodig gehad (of gewild!). Zij sliep rond 8/9 maanden in ene ook niet meer in de middag, maar wel een iets langere slaap in de ochtend.
    Vanaf 11 maanden is het ochtend slaapje steeds iets verder geschoven zodat ze nu al een paar maanden van 13:30-15:30 uur slaapt.
    Meestal geven kindjes zelf wel aan wanneer ze willen slapen.
    Alleen die overgang naar een slaapje minder is wat lastig.
    Om dat op te vangen ging ik gewoon uitgebreid wandelen/boodschappen doen, kon ze lekker in de wagen zitten en dus toch rusten.

13. shampoo

shampoo Bekend lid

6 sep 2008
    948
    0
    0
    Rotterdam
    Nou, nu was het derde slaapje hard nodig... Ze ligt nu heerlijk te slapen. Eindelijk weer eens dag met een beetje regelmaat en een vrolijke meid :D

Deel Deze Pagina