kolven tijdens zwangerschap??

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Damay77, 1 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    ik hoorde van iemand dat je aan het eind van je zwangerschap al kan beginnen met afkolven en je zo een voorraadje aan kan leggen. klopt dit of is het complete onzin??

ik weet op dit moment niet of ik borstvoeding wil gaan geven. bij mn eerste 3 dagen gegeven en dit ging niet goed (onder geboorte gewicht en suikerdip) en voelde ook niet goed. ik was er alleen maar gestrest door en werd pas ontspannen en blij toen ik kleine de fles gaf. kind aan de borst doet me weinig en ik vind het helemaal niet prettig. is echt niets voor mij. wil ook niet een paar maanden gaan kolven. is het mogelijk om aan het eind van de zwangerschap te kolven zodat baby iig de eerst week borstvoeding krijgt? zitten hier wel alle benodigde voedingsstoffen in?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

het kan en het is mogelijk om in je zwangerschap te kolven. Maar je zult als het lukt zeker niet voldoende kolven om je baby de eerste week mee te kunnen voeden. Het gaat echt om kleine beetjes dan.
    Als ik jouw verhaal lees dan adviseer ik je om in je zwangerschap al een consult te doen bij een lactatiekundige, dan kun je samen bespreken hoe het vorige keer is gegaan, wat je nu precies wilt en daar ene plan voor maken. Daarin stel je ook heel duidelijk je grenzen, tot hier wil ik gaan, en niet verder. Dat heb je dan als houvast in de kraamtijd.
    Bij de NVL kun je in contact komen met een lactatiekundige bij jou in de buurt. Meestal wordt het vergoed door je verzekeraar.
    Succes!

Mirjam

Home | NVL Borstvoeding – zeker over borstvoeding

Deel Deze Pagina