In november ben ik aan mijn pols geopereerd aan mijn pees, omdat hij flink ontstoken was. De arts had toen tegen mij gezegt dat ik er na 3 maanden geen pijn meer mocht hebben, en dat ik dan alles weer kon. Helaas is dat niet gebeurd, want sinds de operatie is het altijd een beetje blijven zeuren. Maar sinds 2 dagen, verga ik weer van de pijn, mijn pols en elleboog doen vreselijk veel pijn. Ik vanmorgen tegen mijn therapeute gezegt, hij heeft gekeken en zei dat mijn pezen flink opgezet waren. Dus weer ontstoken. Niet alleen aan mijn pols maar nu ook aan mijn elleboog. Ik wordt er gewoon niet goed van. Ik ben nu al bijna 2 jaar aan het trubbelen met mijn arm. Nu weet ik even ook niet meer wat ik moet doen, ik heb namelijk dystrofie en weer een operatie kan niet goed zijn. Spuiten heb ik ook al veel gehad en die werken bij mij een week en dan ook niet meer. Nu krijg ik wel therapie maar of dat gaat helpen, ik weet het niet. Sorry meiden ik wilde dit even kwijt, want ik baal als een stekker. Vooral omdat dit niet goed is voor mijn dystrofie.
ik heb ook heel lang met een peesontsteking gelopen (en hij komt nog iedere keer terug). mn fysio heeft iedere keer gevoeld om te bepalen welk botje niet goed stond en zo alles keer op keer weer goed gezet. ook mn elleboog bleek niet goed te staan en die heeft hij ook goed gezet. ik heb ook een speciale bal waar nog een bal in zit en die moet je draaiend houden door je pols te draaien. het is niet helemaal weg en het komt soms weer opzetten, maar er is goed mee om te gaan. liefs doris
Mijn arts zegt dat je er nooit meer vanaf komt. De operatie geeft geen garantie. Ook de spuiten zijn tijdelijk. Ik heb er ook al jaren last van. Zodra ik het weer heb moet ik gelijk rust nemen en mijn brase om. Dat helpt totdat het weer terug komt. Succes
ik heb ook dystrofie, aan beide armen en handen......... ik kan alleen maar zeggen vit C slikken 1000mg (even bij de apotheek halen) en sterkte wensen krijg je ook calciumblokkers? nefidipine of iets dergelijks? idd operaties zijn niet bevordelijk voor je dystrofie, maarja eraf komen kom je eigenlijk nooit, ik ben nu 2,5 jr verder en weet pas sinds jan dat ik dystrofie heb (zit tussen de oren klinkt je vast wel bekend) en sinds vorige week ook syndroom van raynaud als je pezen onstoken zijn moeten ze je op het minst toch ontstekingsremmers geven en pijnstilling. sterkte
Ik heb het ook al zo vaak gehad ... 6x in het gips rechts en 2 x links dit deden ze bij mij omdat ze dan zeker waren dat ik rust nam met me pols Operen wilde ik niet laten doen omdat ze maar 1 kant van de pols kunnen opereren en dan zou het nog ontstekingen aan de andere kant van me pols geven dus zou in mijn geval ook niet opschieten. Ik heb ook een spalk zodra ik last krijg gaat deze om en zeker snachts helpt ook goed! sterkte en succes
Ik ken het.... Wat voor operatie heb je gehad? Bij mij hebben ze op een gegeven moment de peesschede open gesneden en sindsdien gaat het goed. (Daarvoor veel therapie, spalken enz. Ik had het aan beide kanten na een zwangerschap.) Uiteindelijk ben ik zeer goed geholpen bij de handclinic in Amsterdam. Ik ben daar 2 jaar later ook nog aan mijn elleboog geopereerd. (cubitaal tunnelsyndroom) Ook toen hebben ze me daar weer fantastisch geholpen. Manytroubles
over de hand clinic in amsterdam veel goede verhalen gehoord, dat is misschien idd ook een tip en dan voor een 2nd opinion, even een verwijs halen bij je ha (of kon dat nu ook zonder verwijs?)
Huisartsen en verwijsbiefjes...... Ik heb daar geen vertrouwen meer in. Als ik naar de huisarts had geluisterd met mijn elleboog, had ik nu nog gezeten. Die vond het echt belachelijk dat ik een verwijsbrief wilde voor de handclinic. Na veel zeuren toch doorverwezen en de handclinic gaf meteen aan dat ik absoluut terecht was gekomen en als ik langer had gewacht de gevolgen op lange termijn voor mij wel eens heel vervelend hadden kunnen zijn. "Huisartsen zijn prutsers op het gebied van handen" (Niet mijn uitspraak, wel die van één van de handchirurgen) Dus.... (Mocht ik weer last hebben, mag ik zonder verwijsbrief de handclinic bellen.) (Het lijkt wel of ik aandelen heb in de handclinic maar dat is niet waar. Ben alleen wel heel erg blij dat ze bestaan!)
o huisartsen praat me er niet over, die van mij heeft mega groot in zijn docier staan dat ik depresief ben en dat het tussen mijn oren zit. ha toevllig zitten mijn armen buiten mijn oren. en idd als we naar hem hadden geluisterd liep ik nu nog zo rond of was ik wel depresief geworden. maare je huisarts moet je een verwijzing geven voor een 2nd opinion daar heb je recht op
Bedankt voor jullie reacties ik zit wel dat ik niet de enige ben met trubbel. Wij hebben een hele fijne huisarts hij doet absoluut niet moeilijk om mij door te verwijzen. Hij neemt echt wel serieus.