Help! Buren gaan verbouwen - bedrust ivm dreigende vroeggeboorte

Discussion in 'Zwangerschap' started by Bee1986, Mar 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. humptydumpty

humptydumpty Fanatiek lid

Apr 9, 2014
    3,637
    1,193
    113
    Ik heb niet alle reacties gelezen, maar wilde toch even wat ideetjes bijdragen. Dus bij voorbaat excuses voor alle dubbele ideeen. Ik snap je stress helemaal, aangezien ik zelf ook makkelijker stress ervaar door geluid. Niet iedereen heeft dit in dezelfde mate, maar voor mensen die het wel hebben kan geluid waarover ze zelf geen controle hebben een enorme bron van stress zijn. Er is zelfs onderzoek dat laat zien dat mensen gemiddeld genomen fysieke stress ervaren bij harde geluiden waar ze zelf geen controle over hebben (niet als ze er wel controle over hebben, zoals je eigen muziek of zelf boren. etc.).

Een aantal suggesties:

*Witte ruis oordopjes (of witte ruis op je ipod).

*Mindfulness/ mediteren voorafgaand aan de verbouweing en op de rustige momenten. Dit helpt het stressniveau te verlagen en beter om te gaan met het geluid.

*Meebetalen aan het uitstellen van de verbouwing voor de buurvrouw. Als haar voornaamste reden om het nu te willen geld is en jouw voornaamste reden om het niet te willen je zwangerschap is, zie ik mogelijkheden voor wat in onderhandelingstermen "logrolling" heet. Kortom, jij betaalt de extra kosten die zij heeft als het het uistelt.

*Geen ideale oplossing misschien, maar af en toe een weekje in een hotel/huisje in de buurt gaan zitten. Misschien zo'n Centerparcs of Landel green huisje in de bossen ofzo?

Share This Page