Heel moe na griep.

Discussie in 'De lounge' gestart door Yeuu, 13 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yeuu

Yeuu Fanatiek lid

25 jul 2017
    1.434
    805
    113
    Vrouw
    Iedereen (behalve ik! :roflmao::thumup:) heeft hier afgelopen week griep (ja griep, geen corona) gehad.

Nu merkte ik vandaag aan mijn moeder dat een wandeltje naar de keuken (hooguit 20 stappen?) een giga reis leek qua conditie. Ze kwam serieus doodmoe terug. Ook mijn vader is z'n bed in gedoken na een rondje supermarkt (op de hoek van hun straat).
    En ook mijn dochter valt de laatste dagen rond 16.00 uur in slaap. En slaapt dan gerust tot 7.00 de volgende dag. Vandaag geprobeerd wakker te houden, maar tijdens het eten voor de tweede keer in slaap gevallen, rond 18.00 uur. Ze is erna nog 10 minuten wakker geweest, maar wilde gewoon alleen maar slapen. (Ze is bijna 6 en normaal echt niet zo'n slaper).

Zijn er meer die het herkennen om nog lang extreem moe te zijn na de griep? (Geen corona!)

2. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.546
    113
    Ja mijn zoon vorig jaar. Hij had weken lang een slechtere conditie. Normaal fiets hij zo 10 km en toen was naar de supermarkt lopen al een ding en inderdaad erg veel slapen.

3. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik had eerst griep en daarna een longontsteking er boven op.
    En ik ben ook extreem moe. Lijf voelt ook als pudding aan, zo slap. Ik ben er zo klaar mee.

4. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    Ja hier nu ook. Ik kan al een dutje doen als ik in een heeeel laag tempo één wasje heb opgehangen. Ik heb ook nog steeds koorts en voel me als pudding.

5. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik heb een keer in mijn leven griep gehad, daar ben ik twee weken echt ziek van geweest en heb twee weken nodig gehad om weer ‘normaal’ te worden. Ik zal ook niet snel meer zegen dat iets een ‘griepje’ is. Na een dag of vier een lamlendige verkoudheid kan het natuurlijk ook dat je je nog even slapjes voelt.

Huismuisie vindt dit leuk.
  6. PeChAn

PeChAn Actief lid

11 mrt 2022
    288
    316
    63
    Vrouw
    Ja hier eerst de jongste (buik)griep waarbij ze erg vermoeid was. Zelfs nog naar de huisarts geweest omdat ik de bibbers kreeg toen ze volledig slap op de grond ging liggen omdat ze zo moe was. Gaf ook steeds aan uitgeput te zijn. Huisarts heeft bloedgeprikt op glucose en ontstekingswaarden. Beiden allebei keurig in orde gelukkig.
    Nadat ze was herstelt is ze nog wel ruim een week sneller vermoeid geweest en toen ging haar conditie weer omhoog.

Daarna was manlief aan de beurt, heeft 3 dagen alleen maar geslapen. Begon toen op te knappen maar heel snel moe en moest dan even slapen. Na een week weer aan het werk maar hij is nog niet helemaal de oude qua conditie.

En toen de middelste. Wederom moe, moe, moe. 2 dagen liggen slapen maar begint weer op te knappen. Lijkt bij haar sneller te gaan.

Ik tot nu toe nog niks. En dat houden we hopelijk zo :thumup:

7. Toverbal

Toverbal Fanatiek lid

9 mei 2012
    2.715
    907
    113
    Jep. Hier al sinds eind januari ziek. Begonnen met griep en inmiddels ook 2 fikse keelontstekingen verder. Energie level is 0 en ben snel buiten adem. Daar helpt de zwangerschap ook niet bij natuurlijk.

8. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Ik herken het ook!

Mijn zoontje en ik zijn al 3x ziek geweest. Behoorlijk hardnekkige griep, verkouden, keelontsteking, diarree en noem het maar op. Toevallig was ik vandaag bij m'n ouders en voelde ik me heel raar, omdat ik gewoon ontzettend moe ben.

Mijn zoontje wilde de hondjes geen kusje geven voor het slapen gaan, hij ging liever direct naar bed. (NOTE. Hij haat slapen, en is helemaal gek van onze hondjes)

Ik snurk de laatste tijd ook heel erg, wat ik echt nog nooit heb gedaan.
    Dat is voor mij een teken dat ik heel erg moe ben want normaal slaap ik heel licht en snurk ik niet.

9. Manderijntje

Manderijntje Fanatiek lid

23 jan 2014
    1.168
    1.332
    113
    Ja! Wij hadden in de kerstvakantie de mexicaanse griep en die was heel heftig. Ik had koorts, wat ik nooit heb en mn hele lichaam deed zeer. Het is dat we, vanwege onze terugreis 2x een PCR test hadden gedaan wat Covid volledig uitsloot. We zijn zeker 3 dagen goed ziek geweest en hebben wel 2 weken nodig gehad ons weer wat fitter te voelen. Mn man was zelfs ruim 2 weken ziek en heeft echt 3 weken nodig gehad om zichzelf wat beter te voelen.

10. Iertje81

Iertje81 VIP lid

31 dec 2015
    17.947
    33.614
    113
    Nou wat toevallig. Ies is ook zo ziek geweest. Corona meerdere keren uit laten sluiten maar dat was het niet.
    God wat is dat kind beroerd geweest zeg. En haar energie is nergens te bekennen. Ze is huilerig, ademt piepend, ligt veel in bed en er is geen gezelligheid aan met haar. Nou ja, dat laatste klinkt wat naar maar ze kan niets opbrengen. Alle energie gaat naar school en thuis is ze een dweil. Normaal gesproken gaat ze elke zaterdag mee winkelen met me maar óf ze heeft het na één winkel al gezien, óf ze kruipt tegen C aan op de bank en laat zich knuffelen en vertroetelen door hem. Ik geef haar al extra vitamine D (altijd goed voor een halfbloedje), extra vitamine C en af en toe een zetpil maar ze blijft lamlendig. Duurt nu al ruim een maand als het niet langer is. Hoop dat het gauw over is want het is voor haar zo naar!
    Overigens ook bloed laten prikken e.d. maar alles is in orde.

11. Willemijntje19

Willemijntje19 Fanatiek lid

26 apr 2016
    2.394
    1.205
    113
    Vrouw
    Mijn oudste dochter is nu ziek (koorts en heel erg moe). Ze heeft al 2x Corona gehad en zit nu nog binnen de 8 weken na de 2e keer. Negatieve test, dus géén Corona. Maar dan denk ik dus een soort griep. Ze is al dagen enorm moe, iets wat ik helemaal niet van haar herken. Hier was ze dus voorafgaand ontzettend moe. Ben benieuwd hoe t zal gaan als ze weer beter is.

Deel Deze Pagina