Hallo, Aangezien wij over een weekje naar peschiera del garda gaan (aan het gardameer),en ik ook voordat we op vakantie gaan vaak de laatste twee weken continu het weer check (Ik weet het..het slaat nergens op alles kan nog veranderen maar is een stukje voorpret)..En wij nog nooit bij het gardameer op vakantie zijn geweest. Maar ik zie wel dat er op verschillende weer apps bewolking en regen wordt aangegeven ben ik nu toch wel benieuwd.. wie is daar nu en wat voor weer is het daar nu?
Ik ben begin juni naar peschiera geweest en wjj zouden 2 weken alleen maar regen krijgen. Uiteindelijk hebben wij 2 weken lang alleen maar 30 graden gehad en heeft het totaal 2 uurtjes geregend. Ze zeggen daarom niet is zo veranderlijk als het weer. Het kunnen ook buitjes zijn van 5 minuten. Ik hoop dat het uiteindelijk super weer wordt voor jullie!
Ik lees mee. Wij gaan ook voor het eerst naar het Gardameer (moniga del garda) en de voorspellingen zijn niet zo top. Wel warmer dan hier, maar veel regen.
Wat het daar nu is qua weer geen idee. Maar wij hebben al 2x aan het gardameer gezeten, waar de voorspellingen heel slecht waren en vervolgens super goed weer daar. Mijn ervaring is (ook op andere plaatsen) dat het meestal wel meevalt.
Haha, daar houden we helemaal niet van, daarom deze ook uitgekozen. Goed te horen. Geen fan van enorme waterparken etc hier.
Bedankt voor jullie reactie's altijd leuk om te lezen dat het uiteindelijk beter weer werd dan er werd aan gegeven.
Onze ervaring is dat de app "il Meteo" het weer in Italië vrij goed voorspelt. Ik zie dat deze voor volgende week wel regenwolkjes laat zien, maar uiteindelijk zijn dat vaak maar buitjes en zal het waarschijnlijk wel meevallen. Daarbij is dat een voorspelling voor over een week, deze kan in de loop van de week best nog veranderen. Het zou zomaar kunnen dat de voorspellingen voor die week er zaterdag heel wat beter uitzien en dat je dan voor de week erna hetzelfde ziet als je nu voor volgende week ziet. Ik zou me dus nog niet teveel zorgen maken. Wij zijn 5x aan het Gardameer geweest en hebben 1 jaar wat minder weer gehad in de zin dat er een aantal flinke buien zijn gevallen, maar daarna was het gewoon weer prima weer.
Bedankt voor de tip! Ik ga die app ook op mijn telefoon zetten! Heb jij nog leuke tips om te doen rondom het gardameer?
Wij zijn nu 2 dagen terug! Het weer was echt mega warm. S avonds 2x in 1 week onweer gehad maar wel zonder regen. Mij viel op dat soms rond 8/9 uur sochtends het niet echt fijn weer leek. Maar uur later was helemaal open getrokken en heerlijk weer
Wij zijn niet van de pretparken en dat soort attracties. Althans, niet als we op vakantie zijn in het buitenland waar zoveel leuke plaatsjes te bezoeken zijn. En het ook nog eens 30+ graden is. Dus wat dat betreft geen tips. We hebben zelfs 5x vrij dicht bij Gardaland gezeten, konden de achtbanen boven de boomtoppen zien en hoorden 's avonds soms de mensen in de achtbaan gillen (niet vervelend hoor), maar zijn er nooit geweest. Wij bezochten graag de plaatsjes rond het Gardameer. Lazise en Garda zijn onze favorieten, daar kwamen we elke keer wel. Onze traditie was dat we in Lazise altijd een keer bij restaurant Classique gingen eten. Verder Bardolino, Sirmione en aan de overkant Salo en Limone. Die laatste daar zijn we overigens met de boot naar toe gegaan. Scheelt je om dat eind te rijden en een boottochtje over het meer is ook altijd leuk. Sirmione hebben we volgens mij ook ooit met de boot gedaan en Garda ook. Als er ergens markt was, meden we een plaats juist. Al die markten met 10x hetzelfde zijn mega druk en (wat ons betreft) niets aan. Parkeren wordt dan een grote ellende in zo'n plaats. Die ervaring hebben we zeker net Peschierra zelf (waar wij ook vlakbij zaten). Als je daar dan naartoe wilt, ga lopen. Een kleine markt met handwerk en streekproducten vinden we wel leuk, maar die zijn volgens mij niet op vaste dagen, die moet je maar net treffen. Verder zijn we ooit bij het Ferrari museum geweest. Was wel een stukje rijden (richting zuiden) maar vond mijn zoontje helemaal geweldig. Monte Baldo schijnt ook leuk te zijn voor het uitzicht. Hebben wij nooit gedaan want als het lange tijd warm is, wordt het meestal heiig en heb je dus niet zo'n mooi uitzicht. Wat dat betreft zou het dus ideaal zijn al het bijvoorbeeld 's avonds heeft geregend zodat het de volgende ochtend helder weer is. En natuurlijk zwommen we vooral ook heel veel als we daar waren. Wel in het zwembad van de accommodatie, in het meer zwemmen trok ons daar niet zo.