Hoi dames, ik ben nu al een poos lid van Zwangerschapspagina.nl, al ben ik meer een 'lezer' dan een typer (laat ik het zo maar zeggen ) Sinds 1,5 jaar proberen ik en mijn vriend zwanger te raken, nu een aantal maanden dmv clomid. Ik ben druk in de weer met ovulatietesten en let op alles wat er in mijn lichaam gebeurt. Echter de laatste tijd merk ik dat de teleurstelling na elke negatieve zwangerschapstest steeds harder aankomt. Ook als er anderen in onze omgeving wel zwanger raken kan ik dit maar moeilijk van mij af zetten. Ik merk dat ik nu toch behoefte heb om er met anderen over te praten/typen die hetzelfde meemaken/mee hebben gemaakt. Ik weet niet of ik dit in het goede forum plaats of dat er misschien al een speciaal onderwerp hier voor is. Zou iemand mij hier wat tips over kunnen geven? Lijkt me leuk om jullie te leren kennen Groetjes, Jolien
Hoi yolien, Wat vervelend dat het zo lang duurt. Ik denk dat hier een heleboel meiden zijn die je verhaal herkennen. Ik in ieder geval wel. Ben nu 11 ronden geleden gestopt met de pil. Had afgelopen maand goede hoop, door middel van ovutesten mijn ei gevonden, maar toch niet zwanger. Heb afgelopen zaterdag dan ook een behoorlijke baaldag gehad (understatement). Tips kan ik je niet geven, aangezien ik er zelf ook last van heb, maar je bent niet alleen in dit gevoel! Kleine noot is wel dat er hier heel veel meiden zijn die zeggen ' iedereen behalve ik', nu ik mij besef dat ik niet de 'enige niet' ben geeft dat me wel steun. Hoop dat je snel zwanger mag worden.
Yolien, Ik begrijp je volkomen en iedere maand is weer een terleurstelling. Wij zijn bijna 2 jaar bezig geweest met de nodige ziekenhuis bezoeken en operatie en nu eindelijk zwanger. Als je al zo lang bezig bent lijkt het alsof iedereen met een zucht zwanger wordt in je omgeving maar heb geduld en dat wordt echt beloont. Denk ook maar zo, bij ons duurt het langer maar het wordt wel een super mooi kindje. Ik had de laatste maanden voordat ik zwanger raakte met mezelf afgesproken dat op de dag dat ik ongesteld werd ik verschrikkelijk mocht balen, huilen, boos zijn enz. en dan de volgende dag weer normaal moest doen en dan bedenken hup we gaan er weer voor. Dit hielp mij heel erg. Neem echt van me aan dat je niet in het negatieve gevoel "van het is weer niet gelukt" blijft hangen want daar ga je zelf en misschien je relatie op een gegeven moment aan onder door en dat is het laatst wat je wilt (ik spreek uit ervaring). Veel succes met de clomid en hopelijk heb je snel een knaltest.
Bedankt voor jullie reacties Het helpt toch om te horen dat je niet de enige bent inderdaad! Wendy, bedankt voor de 'tip', ik denk dat ik maar hetzelfde met mezelf af moet spreken.
Wat wendyz84 schrijft is helemaal waar ! Neem een dag de tijd om even te balen, flink wat chocola te eten en pik daarna de draad weer op. Je hebt er niets aan als je de tijd je je wacht op een negatieve manier doorbrengt. Het is goed om ook af en toe te denken,na een dag met neefjes , nichtjes of andere kleintjes, ik kan lekker nu nog even genieten van samen zijn, uitslapen en geen speelgoed rommel. Ok het is allemaal maar een manier, maar de diepe wens wordt er niet minder om. Ik heb in november een miskraam gekregen, na 2,5 jaar proberen zwanger te worden. Ik moet ook door, hoe zwaar het ook is. Het is moeilijk, maar hou vertrouwen meid. Het gaat je lukken.