HELP: cetrotide-advies gevraagd

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door klaasje, 23 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. klaasje

klaasje Actief lid

21 feb 2008
    200
    0
    16
    Hallo,

Ik weet van mn vorige poging dat het heel belangrijk is dat je de cetrotide (om een onverwachte eisprong tegen te houden) elke dag precies om dezelfde tijd zet.
    Maar nu had ik vanmorgen een echo waaruit bleek dat het eitje 14 mm was en ik vandaag moet beginnen met de cetrotide en gonal-f. Heb ik meteen toen ik thuis kwam gedaan, om half 10. Maar je moet die spuiten eigenlijk tussen 7 en 9 uur doen. Kan ik nou morgen wel gewoon terug naar mijn voorkeurstijd van 8 uur? Ik neem aan dat die cetrotide niet langer dan 24 uur uit elkaar mag liggen (om werkzaam te blijven), maar een beetje eerder is vast niet erg toch?

Hopelijk heeft er iemand goed advies, kan in het weekend nl niemand bereiken in het ziekenhuis..

groeten, Klaasje

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik heb geen ervaring met Cetrotide, wel met Lucrin om de eisprong tegen te houden. Dat spuit je ook dagelijks. Dat hoefde niet op een bepaald tijdstip, dat mocht je zelf weten. Maar je moest er wel voor zorgen dat je elke dag op hetzelfde moment spoot. Er mocht maximaal een uur verschil in zitten.

Je hebt vandaag om 09.30 u gespoten. Eerder spuiten is vaak geen probleem. Maar ik zou het niet ineens vervroegen van 09.30 u naar 8 u, dan zit je 1,5 u eerder. Ik zou morgen een tussenstap nemen en het rond een uur of 08.20-08.30 doen en dan maandag op je oude tijdstip van 8 u. Dan heb je het geleidelijk aan vervroegd en zit je niet ineens met een grote overgang.

Succes!

Deel Deze Pagina