Vreselijk voel ik me, onze hond is vermist! Hele buurt afgezocht, nergens te vinden. Hij kan vrijwel altijd vrij rondlopen in onze tuin, kan dan ook in zijn nachthok komen en onder een grote veranda waar hij ook z'n plekje heeft, alleen is hij geen erf trouw (want toen hij jonger was hadden we een kleine tuin met daaromheen schuttingen. Nu is alles afgezet en gaat al maanden goed maar vermoed dat hij bang is geweest door hoosbuien. Maar nu? Al formulier op internet ingevuld van dierenambulance en asiel. Iemand die nog andere tips heeft? Websites? En hoe gedragen honden zich als ze verdwaald zijn? Eindeloos lopen of net als thuis lekker gaan slapen?
Och nee toch! Is hij gechipt? Toen laatst een van onze kippen vermist was (ja zijn ook mijn huisdieren) heb ik de dierenbescherming gebeld. Ze vullen gelijk de gegevens in de computer in en houden ook contact met je. Je kan ze het beste gelijk bellen! Ook zou ik dierenartsen in je buurt bellen, en op de hoogte brengen.
Oh wat ontzettend vervelend dat je hond weg is!! Heb je het ook al op FB gezet en ben je bij mensen langs de deur gegaan in de buurt? Ik heb het met m'n eigen hond nooit meegemaakt maar wel met de hond van goede kennissen op de camping. Hij was uit het raam gesprongen doordat hij bang was geworden van het onweer. We hebben met zijn allen lopen zoeken en uiteindelijk vond ik hem druk ijsberend langs de autoweg. Hij was dus niet rustig gaan liggen nee, maar was wel dolgelukkig toen hij mij en z'n baasjes hoorde.
Ja is gechipt, ambu/asiel leest die altijd uit toch mochten ze hem binnen krijgen? Heeft t extra zin om te bellen? Wel al formulier ingevuld op hun site. Chip is gekoppeld aan mijn telefoonnummer.
een zoekactie op facebook plaatsen, tegenwoordig worden dit soort berichten zovaak gedeeld is de hond gechipt ? de dierenambulance bellen de asiels in de buurt afbellen ( of morgenochtend) flyers ophangen met een foto van de hond
Mijn dier is zoek - Vermist dier opgeven Maar ik zou ze zeker ook bellen. Je kan op internet het regio nummer opzoeken
https://www.amivedi.nl En als je Facebook hebt https://nl-nl.facebook.com/VerlorenEnGevondenHuisdieren
Ik zou het ook op fb proberen. Even openbaar op je eigen fb zetten zodat mensen het kunnen delen. En op een plaatselijk snuffelhoekje.
Geen tips. Maar als de hond van mijn ouders weg was vond ik em altijd dicht bij huis struinend door de straat weer terug. Misschien dat ie een paar straten verderop loopt? Of kijk op de route waar langs je em altijd uit laat. Hoop dat je hem/haar gauw vind. Zulke dingen zijn nooit leuk.
Asiels in de buurt zijn pas morgenmiddag weer open (vandaag hele dag gesloten) dus hoop dat iemand hem dan daar brengt,niet iedereen zal dan de dierenambulance bellen toch? Die kan ook de chip uitlezen maar denk dat veel wachten op t asiel
Je hond kan nu alleen bij het asiel terecht komen via een dierambulace. Ik zou de dierenambulace even bellen of ze toevallig je hond binnen hebben gebracht.
Hoezo? Iemand kan toch wel een gevonden hond brengen? Of morgen willen brengen dat hij nu ergens lekker ligt te slapen? Eerste wat de dierenambulance doet is kijken of er een chip is toch! Zal morgen wel een bel rondje doen ja!
Ik bedoel het niet verkeerd maar je vraagt hier tips en bijna iedereen zegt: dierenambulance bellen. Je hebt steeds een weerwoord opdezelfde tip waarom het niet nodig zou zijn. Als mijn hond vermist was zou ik alle tips proberen en zeker niet tot de volgende dag wachten met bellen. Maar goed dat is het gevoel dat ik kreeg. Ik hoop dat je hond heel snel terecht is!
Komt idd heel raar van je over, probeer mijn hoofd koel te houden anders had ik de hele nacht wanhopig rondjes gelopen! Zoek tips om te kans tot vinden te vergroten. Alle formulieren van (meerdere!) dierenambulances in de omgeving heb ik ingevuld, met chipnummer/foto erbij. Dan heeft extra bellen/er naar toe gaan geen extra zin, hij zal niet eerder gevonden zijn.
Als mijn hond zoek was zou ik toch zeker als eerste de dierenambulances en dierenartsen in de buurt bellen.
Heb je hem ook bij Amivedi aangemeld? Ik ben daar zelf vrijwilliger bij en veel mensen vinden een hond en houden de site van Amivedi in de gaten of de hond als vermist wordt opgegeven.
Dierenasiel bellen (ik ben er destijds gewoon heen gegaan met een foto), idd delen op fb als je die hebt en bij ons was dit de ultieme: vraag het bij mede hondenbezitters in de buurt! Ik heb mensen gevraagd die met de hond liepen (ben gewoon met het fietsje rond gaan fietsen) of ze onze hond hadden gezien. Als ze hem gezien hadden dat ze dit en dit nummer konden bellen. Op deze manier is ze terug gevonden bij ons!