help! chloor in zwembad. Ik snap er niets van.

Discussion in 'De lounge' started by sunshineS1976, Jul 4, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. PinkMonkey

PinkMonkey Niet meer actief

Hier dobbert ie ook rond, volgens mij is dat de bedoeling :D

2. Drieka

Drieka Niet meer actief

Die testset heb ik bij Cranenbroek gekocht,ik geloof dat hij 2,99 Euro kostte en we gebruiken hem nu al voor de 2de zomer, je kan er echt een tijdje mee doen.
    Ik doe de test in de ochtend, water pak je dan op de bodem dus eventjes met je arm in het zwembad tot op de bodem.
    Ik doe de dispenser er in de ochtend in, als ik het zeil van het zwembad afhaal, als je hem op 1 gaatje zet dan kun je binnen 24 uur niet overdoseren dus als je die morgenvroeg erin doet, haal je maandag een testsetje en dan doe je het water testen.
    Zie je dat de PH te hoog is dan zet je de chloordispenser nog een gaatje extra open, zie je dat de PH te laag is dan haal je de chloordispenser en een dagje uit en doe je de volgende ochtend weer testen.

Ik raad je wel aan om voordat je het zeil erop legt tegen de avond, de chloordispenser uit het water te halen, doe je dit niet en je haalt de volgende ochtend het zeil er vanaf dat komen de chloordampen je tegemoet en dat is gewoon vies.

3. Justins mama

Justins mama Bekend lid

Feb 9, 2011
    510
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik doe het ook zelf. Hebben een zwembad van 13.000 liter ongeveer. Het belangrijkste is dat je ph goed moet zijn. Anders kun je er nog zoveel chloor in gooien maar dan doet het toch niks.
    Ook wij gebruiken de test setjes van de cranenbroek.
    Ideaal even erin langs de verpakking houden en klaar. Geeft met 1 restje ph en chloor aan.
    Wij hebben tabletten van 20 gram en hebben daarna shock staan voor als het ineens extreem laag is. Bij warm weer en veel kinderen erin gebeurd dit meestal om de 2_3 dagen.

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ok mn setje is binnen en meteen getest. Maar wat kan ik nu afleiden? Ph iets te hoog. Neigt naar roze 7.6/7.8 en chloor te laag?
    Ook dit product weer zonder handleiding of wat voor info dan ook geleverd. Vind ik zo irritant!
    Heb nu de dosis chloor iets verhoogd. Is dat de bedoeling? Ph moet wat lager lijkt me.

Attached Files:

Share This Page