hallo meiden, wie kent dat ook? dat de ene dekbedset zachter is als ander. ik heb 5 verschillende dekbedovertrekken, waarvan er maar 2 mijn favoriet zijn. ondanks dat ze allemaal van 100 % katoen zijn, voelen mijn 2 favo's veel zachter aan. de andere zijn gewoon veel stugger. ze zijn alle 5 allemaal even oud, maar toch dat verschil. misschien denken jullie, lekker boeiend... maar wie kent dit ook? en weet misschien een tip waar ik goede en zachte dekbedovertrekken kan kopen?
Dat heeft te maken met heel veel dingen, maar vooral met de print heb ik het idee, hoe meer wit, hoe soepeler de stof blijft, tenminste dat heb ik met mijn sets wel. Verder is de dikte van de stof natuurlijk ook van belang. Ik heb ook echt mijn favorieten en ik heb ook wel eens een set weggedaan omdat ik ze te stug vaon.
hier is dat ook zo ....heb er 3 paar en slaap er maar onder 1 ...de andere vind ik te hard of te slap ....ik ga van de week op zoek naar een nieuw stel
Whaha wat toevallig, wij hebben sinds gisteravond een nieuw bed staan en dus ook helemaal nieuwe overtreksets. Die waar we gister onder lagen is nog helemaal nieuw, en mannetje klaagde over dat t stof zo stug was, dat hij die oude veel fijner vond! Ik nog boos op m, omdat ik dacht dat dat kwam doordat de oude al minstens 5 jaar oud zijn en deze nog nieuw en hij me niet geloofde...maar het kan dus zo te lezen best dat t zo blijft is ook 100% katoen allebei de oude en nieuwe..
Ik heb een 'satijnen' van de Hema en die is echt heerlijk zacht... Je zou hem eigenlijk moeten strijken om hem mooi glanzend te houden maar daar houd ik me niet mee bezig... Er komt toch niemand in de slaapkamer buiten wij. Groetjes!
Als je ze niet eerst gewassen hebt kan het ook zijn dat er nog "opmaak" in zit waar door de stof stugger is. Dat spulletje (soort stijfsel) zorgt er voor dat het dekbed er mooi uit blijft zien tot iemand het koopt. Als dat het is en je wast hem dan kan dat nogal eens wat schelen hoor. Bovendien kan je er leuke allergische reacties van krijgen...weet ik uit eigen ervaring (nieuwe hemdjes en niet uitgewassen...dacht ff dat ik waterpokken had...bleek allergie )
maar voor dat je gaat bevallen moet je toch 3 sets in huis hebben ? volgens het kraamburo .....wil eigenlijk van de week even nieuw beddengoed er bij kopen maar ik vind het vaak nogal prijzig ....en we hebben een boxspringbed van 2.20 lang ......duur grapje dus
@sybje: die lui van het kraamburo, bedenken altijd van alles, maar je hoeft echt niet zoveel dingen aan te schaffen hoor! 2 is toch zat, je ligt onder 1 en de andere zit in de was! Dat weet ik nog wel van mijn kraamtijd, we moesten van alles aan schaffen, maar je gebruikt er amper de helft van! Geld ook voor die hydrofiel luiers! @Loeki2: heb dat zelfde probleem ook altijd, het scheelt als je knopen aan de onderkant hebt (de open kant dan he) En heb zelf altijd nog het plan gehad om aan de binnen kant, hoog in de punten een stukje klitteband te naaien. Maar heb het eigenlijk nog nooit gedaan (ahahaha ik heb altijd de mooiste plannen maar jah..)
Ik heb ook satijnen dekbedovertrekken en vind het heerlijk! Altijd lekker soepel en zacht. Mn oude satijnen had knopen aan de onderkant en daar bleef het dekbed prima inzitten. Mn nieuwe hebben geen knopen aan de onderkant en zakken soms ietsjes. Gewoon een keer de punten aan de onderkant vastpakken en uitwaaien en dan zit het weer goed (makkelijk hoor, satijn )
ik heb volgens mij wel 15 overtrek sets waarvan er 4 echt lekker liggen.wij hebben trouwens 2 1persoons dekbedden op dat ik nog wel een dekens opeis en dat we er 15 hebben is dat wij 4 slaap/logeerkamers hebben 1 met 2 1persoon bedden 1 met 1 1persoonsbed en 2 met een 2 persoons bed dus ook 12 dekbedden als er overal geslapen word.en dan nog 4 kleintjes voor de kinder kamer als mijn neefje komt
Ik vind vaak dat je ook verschil voelt tussen de duurdere en de goedkopere. Toch kwaliteitsverschil ofzo, ik weet het niet. In elk geval heb ik een overtrekset die dikker is, full-color en heerlijk zacht. Daar tegenover ook een goedkope witte met wat bloempjes hier en daar en die is minder zacht. Die pluist ook sneller, bleuh!
Ik ben tegenwoordig in de weer met babyveiligheidsspelden. Ik doe er vijf aan de bovenkant (in de binnenkant, snap je?), en dan blijft het aardig op zijn plek zitten. Ik HAAT het als ik de dekens over me heen trek en ik heb alleen de hoes... De lakens doe ik ook vast aan de zijkanten met die veiligheidsspelden (matras is niet zo dik). Ja, ik ben nogal spastisch als het om beddengoed gaat ... Het moet glad en strak zijn. Niets zo heerlijk als een glad, strak, pasgewassen en gestreken dekbedovertrek. En er dan versgedouched in gaan liggen. Toppunt van luxe en zaligheid, zoiets simpels .