Nou een tijdje geleden heb ik jullie verteld dat mijn baas gaat emigreren en dat ik daarbij misschien ontslagen zou worden. Nu heb ik vorige week een gesprek gehad met hem hierover omdat ik wel wil weten waar ik aan toe ben omdat ik ook een eigen huis en gezin heb. Het zit zo: Ons bedrijf valt onder de Bibob wetgeving, en wij moeten hiervoor een vergunning aanvragen. Als je de vergunning krijgt moet er altijd een vergunninghouder aanwezig zijn in het bedrijf. Aangezien hij gaat emigreren blijft er zometeen maar 1 eigenaar over (ik heb 2 bazen) Deze wil dat de zaak zowiezo blijft bestaan als we de vergunning krijgen, maar dat wil dus zeggen dat hij de enige vergunninghouder is en altijd op de zaak aanwezig moet zijn en nooit vrij of vakantie zou kunnen krijgen. Nu heeft hij mij gevraagd of ik de 2e vergunning houder wil worden, met als voorwaarde dat ik dan op zijn vrije dagen en in zijn vakantie aanwezig ben op de zaak. Ik wordt dan aangesteld als bedrijfsleidster omdat een vergunninghouder een leidinggevende functie dient te hebben. Hij zei ook dat er financieel wel wat tegenover stond voor me. Nu is mijn grote vraag, wat is reeel voor mij kwa opslag om te krijgen dan. Ik verdien nu 10.93 bruto per uur. Want hij is nog niet gekomen met een aanbod, omdat hij daar nog over moest nadenken. En wanneer zou dat dan ingaan, als de vergunning is verstrekt of al eerder? Ik hoop dat iemand antwoord hierop weet.
Je zou eens op monsterboard kunnen kijken of intermediair. Daar hebben ze salariskompassen staan. Het ligt er wel heel erg aan wat je takenpakket wordt, aan hoeveel mensen moet je leiding geven, wat zijn je verantwoordelijkheden enz. Val je niet in een CAO? Dan zou je ook naar de salarisschalen kunnen kijken. Ik zou zeggen, laat je in elk geval niet afschepen met een kleinigheidje. Bedrijfsleider is toch wel een wezenlijk andere baan dan administratief medewerker en daar hoort ook een beter salaris bij.