HELP-Clear blue digitaal met indicator

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Ilona PS, Mar 7, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Hallo !

Heeft iemand ervaring met de betrouwbaaheid van de cl digitaal indicator ? Ik snap er niets meer van ?!

Op 23/2 en 25/2 had ik positief gestest met een roze streepjestest van DA. Heel duidelijk.
    Nu heb ik vanochtend de digitale clear blue met idicator gedaan. Resultaat was positief (yes!) , maar als indicatie gaf ie maar 1-2 wk = 3 of 4 wk zwanger aan !
    Maar mijn eisprong is al 6 of 7 febr geweest. Ik zou nu dus ca. 5/6 wkn zwanger moeten zijn ! Nu is het wel zo dat mijn laatste cyclus 31 of 32 dagen was en ook heb ik niet de 1e maar 2e ochtendurine gebruikt. Kan dat wat uitmaken voor wat betreft de indicatie ?! Ik snap er niets meer van ?!
    Vorige week had ik ook last van bruinverlies maar dat heeft niet doorgezet en volgens het zh kan dat te maken hebben met de verandering in je lijf en alle hormonen.
    Zijn er vrouwen die dit herkennen of mij gerust kunnen stellen ? Op 17/3 heb ik pas een 1e echo in het zh, maar ben zo bang dat ik weer een missend abortion krijg....

2. Niena

Niena Lid

Feb 20, 2009
    81
    0
    0
    kun je op controle gaan?
    want ik zou er ook ongerust van zijn ergens klopt het niet ,

succes!

3. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ik zou ook even met de vk bellen meid! Want eigelijk moet het niet uitmaken of je nu ochtend of middagurine gebruikt als je rond de 6 weken zwanger bent. Je zou nu dan uitgaande van je ei op 6 feb 6w1d zwanger zijn.

De vk of gyn kan nu een echo maken voor je geruststelling, gewoon even bellen meid

Liefs daantje

4. elie5209

elie5209 Actief lid

Feb 16, 2009
    256
    0
    0
    Dat is inderdaad wel vreemd... Ik heb vanmorgen dezelfde test gedaan, heb mijn eisprong ongeveer een week na jou (mijn laatste menstruatie begon op 30 januari) en bij mij stond er 2-3. Ik ben dus 4tot 5 weken zwanger...Dat klopt wel aardig. Zou inderdaad even uit gaan zoeken hoe dit kan.... In ieder geval gefeliciteerd met je zwangerschap!

5. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Ha dames,

Mmmm....dank voor jullie reacties al maakt het me wel onzeker. Ook balen dat het net weekend is, ik kan pas maandag het zh weer bellen. Toch hou ik een beetje hoop. In de gebruiksaanwijzing staat dat als de test 'zwanger' aangeeft, dat voor 99% klopt (dat punt is dus binnen haha). De indicator klopt voor 92% als er ochtendurine (nee) is gebruikt en bij een cyclus van 28 dgn (31/32 dgn). Tja...wat moet je daarmee ?!
    Iemand ervaring dat de indicator niet klopte maar wel degelijk zwanger is ?! Please....

6. SeaShell

Ik heb alleen bij meiden gezien die net zwanger waren dar de indicator 3+ aangaf terwijl ze nog geen 4 wk zwanger waren

Maar als je over je nod bent mag je de test zonder ochtendurine uitvoeren staat er op de test. Als je het niet vertrouwd zou je eventueel ook naar de dokterspost kunnen.
    Doe anders nog een gewone zw test om te kijken of de teststreep wel dik is, stel die streep is knal dan zou ik me niet druk maken. De AH enzo zijn nog open
    Liefs daantje

Liefs daantje

7. elie5209

elie5209 Actief lid

Feb 16, 2009
    256
    0
    0
    Maak je nou maar niet druk...Als je "zwanger" ziet staan ben je wel degelijk zwanger.... hou je vast aan die 99% nauwkeurig..... Daar heb je meer aan....Het komt goed!

8. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    de een maakt sneller hcg aan dan de ander he...

9. mamaTL

mamaTL Fanatiek lid

Mar 1, 2009
    2,010
    0
    0
    Maatschappelijke opvang
    Gelderland
    Hey Ilona,
    Als je al eerder 2keer positief getest hebt en ook nu positief test kun je er toch vanuit gaan dat het zo is! De indicatie is dan wel vreemd, maar ik zou me geen zorgen maken.
    En als je nog geen test in huis hebt en er toch heel graag een wil, is er geen huisartsenpost met apotheek bij jullie in de buurt? bij ons wel, die is altijd open en heeft ook zwangerschapstesten!
    Succes ;)

10. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh ik ben weer een beetje gerustgesteld, pffff.
    Ook al blijft het raar, ik ga idd maar van het positieve uit. Ik laat de testen maar even voor wat ze zijn, hier midden in de polder is niet zo snel een AH ofzo te vinden. Vandaag dus maar even focussen op leuke dingen en morgen ga ik het zh bellen, dan hoor ik hopelijk meer.
    Ik voel me verder nog precies hetzelfde (oftewel: heb nergens last van, da's mooi toch !).
    Ladies, thanx voor de tips en het meedenken !

11. Bruisje

Bruisje Fanatiek lid

Oct 17, 2008
    2,780
    0
    0
    Oh meid geen zorgen maken.. het woordt zegt t al.. het is een indicatie en tis maar 92% betrouwbaar... bij mij gaf ie ook 1-2 wk aan en t duurde een eeuwigheid voordat er zwanger stond en de termijn.. terwijl ik al ruim over de 4 wk zat dus ik verwachtte ook 2-3 wk.. ik stoor me er nie taan.. ik ben zwanger en of het nu een paar dagen langer of korter is zal me een worst zijn..

Geen zorgen maken meid...echt niet.. Lekker van genieten dat je ZWANGER bent...ECHT

12. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

Sep 16, 2008
    447
    0
    0
    Er staat ook in de beschrijving dat als je langer dan 6 weken zwanger bent de indicator minder betrouwbaar is en hij dan makkelijk 1-2 aan kan geven.
    Die indicator is leuk, maar maakt je onnodig ongerust als je kijkt naar hcg waardes (google op internet) moet je zien wat een verschillen daar tussen zitten en hoe weken elkaar kunnen overlappen, dus hoe kan zo'n test dat nu weten.

Niet druk maken je bent gewoon zwanger gefeliciteerd.

13. kweb

kweb Fanatiek lid

Oct 14, 2008
    2,010
    0
    0
    Administratief medewerker
    Nieuwegein
    ik denk dat het te maken heeft met de hoeveelheid hcg. Daar test die cb natuurlijk op om te zien hoelang je al zwanger bent. Mss heb je gewoon nog niet genoeg hcg

14. Niena

Niena Lid

Feb 20, 2009
    81
    0
    0
    geef mensen aub geen valse moed ,een bloedname + echo geven als enigste uitstuitsel.

15. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

Sep 16, 2008
    447
    0
    0
    Dat is geen valse moed geven, een test kan je alleen zeggen dat je zwanger bent niet hoe lang of dat het blijft zitten. Ze is gewoon NU zwanger en hoe dat over een week is weet niemand.

Ook al krijg je een miskraam dan nog geeft de test aan dat je zwanger bent, dus garantie's krijg je nooit met een test.
    Zelfs niet met bloedprikken of een echo.

16. Niena

Niena Lid

Feb 20, 2009
    81
    0
    0
    garanties heb je wel met echo's en bloednames....zeker na evolutie ervan o pte meten ,kan het toch zelf weten heb het 3x meegemaakt en ben verpleegster.

Soit ,het is te hopen dat alles ok is ,maar heb het nog tegen gekomen dat een dame verder was en de indicator zei telkens 1-2 ,ze had ook een miskraam.

Mvg

17. Dreamer1971

Dreamer1971 Actief lid

Sep 16, 2008
    447
    0
    0
    Nee dan heb je nog geen garanties want zo kan je hcg in je bloed goed zijn en een dag later gaan kelderen en ook al heb je een kloppend hartje of is het kleintje precies de grote zoals het moet zijn, dan nog kan het daarna mis gaan. Heb 7 miskramen gehad en ja ook met goede echo's etc. De garantie heb je pas als je de kleine in je armen hebt.
    Maar ga daarover verder niet met je in discussie, want dan wordt het een welles nietes spelletje ;) en daar schiet de ts ook niks mee op.

Snap gewoon niet dat ze die cb met die indicator ooit gemaakt hebben(lees de gebruiksaanwijzing maar de indicator is maar voor 92% betrouwbaar en na 6 weken kan hij een valse uitslag geven dat staat er echt), voor sommige mensen zal die goed werken, maar voor sommige mensen niet net zoals elke andere test. Een test kan gewoon niet meten waar je bent in je zwangerschap. Net zoals vage en dikke lijnen ook niks zeggen over HOE zwanger je bent, alleen DAT je zwanger bent.

18. Ilona PS

Ilona PS Bekend lid

Feb 12, 2009
    768
    0
    0
    Zuid Holland
    Even een update:
    Heb zojuist het ziekenhuis gebeld. Ik krijg nu a.s. donderdag een 1e echo ipv volgende week.
    Het bruinverlies hoeft geen reden tot ongerustheid te zijn zolang het niet op een menstruatie lijkt (daar leek het gelukkig ook niet op). Vwb de uitslag van de digitale zw test. Het kan idd zijn dat de periode niet klopt, maar wel het feit dat je zwanger bent. De bevruchting kan ook wat later hebben plaatsgevonden. Ik had m'n ei op 6/2. Het zh gaat nu uit van 10/2. Maar ook de kans van een 2e missed abortion is aanwezig, een zw test geeft dan nog steeds positief aan. Bloedprikken heeft nu geen zin volgens het zh, dat is een momentopname.
    Kortom er zit niks anders op dan afwachten en hopen op goed nieuws !
    Ik wil nog even zeggen dat ik het erg fijn en lief vind dat jullie zo meedenken. Zo kan ik het toch een beetje delen ; - )

19. SeaShell

hoi meid,

stom dat het zkh zegt dat bloedprikken een momentopname is..

stel je hcg is vandaag 4000 en overmorgen 3400, dan is er weldegelijk iets mis, of je hcg is nu 4000 en overmorgen 8000 dan stijgt je HCG iig goed..

maar hoop dat je een mooi echo donderdag hebt!
    maar als je 10 feb je eisprong zou hebben gehad zou je morgen 6 weekjes zijn, bij de echo ben je dan 6w2d en zie je als het goed is een vruchtje met een kloppend hartje

ik hoop het zo voor je!

liefs daantje

20. Marije1980

Marije1980 Fanatiek lid

Mar 14, 2007
    3,785
    15
    38
    Twente
    Dat kloppend hartje hoeft niet zo te zijn... Dat kan ook 1 of 2 dagen later zijn....

Verder: bij m'n laatste miskraam werden mijn testen ook ineens minder positief. Niet lang daarna begon ik te bloeden.... Bij mij zijn dus testen die ineens minder worden niet positief... Ik hoop dat het goed gaat bij jou Ilona!

Share This Page